Kihívások és drámai változások a szállodai marketing területén

Napjainkban a szállodaipar számos – elsősorban az online értékesítés előretörésével és a közösségi oldalak népszerűségének növekedésével kapcsolatba hozható – kihívással szembesül. A jövő egyik legizgalmasabb kérdése abban áll, hogyan lehetséges ezen trendeket lehetőséggé átfordítani és a vevői elvárások megismerésére és előrejelzésére használni.

„Új Marketing Tudomány” azaz New Marketing Science (NMS) név alatt jelölik a szakértők azt az irányt, amelyet a gyakorló hotelmenedzsereknek el kell sajátítani, és amely a vevők és különösen a vevői élmény alaposabb ismeretére helyezi a hangsúlyt. Zaltman és szerzőtársai, Toward a New Marketing Science for Hospitality Managers címmel, 2015-ben a neves szállodaipai képzőintézmény, a Cornell Egyetem folyóiratában, a Cornell Hospitality Quarterly-ben megjelenő cikkben a vendégek elvárásainak megfelelő, a vendéggel közösen megtervezett élmények kialakításában látják a jövő legjelentősebb feladatait a szállodaiparban, amelyhez az internet és a technológia megfelelő hátteret biztosít.

A vevői élmények tervezésén túl a legfrissebb kommunikációs csatornák kutatása és kezelése is elengedhetetlen, amelyek körében a hangsúly napjainkban a big data elemzésére, a mobil-marketingre, a közösségi marketingre és a kontextuális (azaz adott pillanatnyi elvárásra azonnal reagáló, közösségi információkra is építhető) marketingre helyeződik. Mindezen irányokhoz nyújt hatékonyan elsajátítható tudást a nemzetközi szállodaipar legelismertebb oktatási intézménye, a Cornell Egyetem online képzése, amely az alábbi három témában érhető el kedvezményes áron a Corvinus Egyetemmel kötött együttműködés keretében:

· Hotel Revenue Management (Szállodai hozammenedzsment): a program keretében a profitmaximalizálás kiemelten fontos témái kerülnek oktatásra, például az előrejelzés és foglalások menedzsmentje, ár- és elosztási csatorna menedzsment, csoportos foglalások és túlfoglalás menedzsmentje, a szállodai hozammenedzsment nem tradicionális menedzsmentje, továbbá az online marketing és a keresőmarketing.

· Hospitality Marketing (Szállodai marketing): a program központi elemét az adatokra építő, a stratégiai döntéshozatalt támogató elemzési szemlélet adja. A programban kiemelt hangsúlyt kap továbbá a közösségi- és a mobilmarketing, valamint a keresőoptimalizálás.

· Hospitality Management (Szálloda menedzsment): a szállodamenedzsment legfontosabb területei közé a pénzügyi menedzsment, a marketingtervezés, a hozammenedzsment és vendéglátó szolgáltatások menedzsmentje tartozik.

Az eCornell Online Certificate adta lehetőségeket, illetve a Corvinuson keresztül történő jelentkezés feltételeit és előnyeit megismerheti eCornell Nyílt Napunkon 2016. december 8-án, 17.00 órától a Corvinus főépületének 3001-es termében. A Nyílt Napon Dr. Niklai Ákos, a Cornell Egyetem végzett hallgatója a szállodaipari trendeket és a Cornell Egyetem jelentőségét ismerteti. A tájékoztató keretében Pintér-Szabó Lívia kolléganőnk az eCornell Online Certificate képzés kedvezményes áron elérhető lehetőségeit mutatja be. Az eseményt kerekasztal-beszélgetés zárja, amely során Dr. Niklai Ákos, Dr. Walkó Miklós és Szécsényi Judit, volt Cornell, illetve eCornell hallgatók, valamint Siket Zsolt, a Continental Group képviseletében értékeli a szállodaipari képzések fontosságát és ebben a Cornell Egyetem jelentőségét.

A képzés várhatóan 2017 márciusában indul, 2016. december 12-i jelentkezési és 2017. január 12-i fizetési határidővel. A képzések részletes tájékoztatói és bővebb információ a marketing.uni-corvinus.hu/index.php linken érhető el.

A Nyílt Napra regisztrálni a https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeNQK0vdkAp3o7UujrVz8BIjKKNZOHpsxsSiDmy0_-w9LNTyw/viewform oldalon lehet.


A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.