Kőbánya-Kispest - mikor lészen kész az állomás?

A BKK és a BKV számára az utas- és forgalombiztonság az elsődleges követelmény, amelynek a Köki Terminál bevásárlóközpont beruházója által végzett kivitelezési munkák - az ellenkező tartalmú sajtónyilatkozatokkal szemben - még mindig nem felelnek meg, hiszen alapvető hiányosságok tapasztalhatók. A beruházás átvételéig továbbra is az ideiglenes forgalmi rend marad érvényben, a metró és a buszok többsége a Határ útig jár - közölte honlapján a főváros.

A BKK és a BKV számára elsődleges szempont az utas- és közlekedésbiztonság. Ennek megfelelően az autóbusz-végállomás használatba vételének alapvető feltétele a kapcsolódó utak és gyalogos útvonalak korlátozásmentes használata, a gyalogos átvezetések biztosítása, az építési forgalom korlátozása.

A BKV Zrt. és a KÖKI Terminál beruházója, az R-Co Zrt. között kötött szerződés tartalmazza azokat a minimum feltételeket, amelyek az autóbusz végállomás átvételéhez elengedhetetlenek.

A hivatkozott szerződés szerint a beruházónak biztosítania kellett volna egyrészt 2011.08.05-én a BKV Zrt. részére a forgalomtechnikai buszpróba lehetőségét az új végállomás területén, másrészt – az új autóbusz végállomás 2011.08.24-i üzembe helyezésének érdekében – 2011.07.18-áig a BKV Zrt. által végzendő munkákhoz szükséges feltételeket.

Mi a gond?

Ezzel szemben 2011.08.05-én a végállomás burkolata nem készült el, így a kivitelezési munkák, valamint a végállomás készültségi állapota miatt nem volt lehetőség a forgalomtechnikai próba megtartására.

Az autóbuszos próbára csak 2011.08.24-én kerülhetett sor, azonban a Beruházó az autóbusz végállomás burkolatával, egyéb szerelési munkáival ekkorra sem készült el teljes körűen. Hiányos volt az út- és járdaburkolat, helyenként hiányzott a fúgázás, míg máshol a többlet fúgaanyag (homok) okozott jelentős porfelhőt. A peronokon állványok és felhalmozott építési anyagok találhatóak, a végállomás utasforgalom lebonyolítására alkalmatlan. Mivel a teszt ideje alatt is folytak kivitelezési munkák, a próba nem lehetett teljes.

A végállomás üzembe helyezésének feltétele, hogy a végállomásra vezető három út mindegyike elkészüljön.

Ezzel szemben jelenleg csak a Lehel út felől bevezető út használható, sem a Vak Bottyán utca, sem a Gyorsforgalmi út felé nem tudnak az autóbuszok elindulni, mert azok kivitelezése még el sem kezdődött. A Derkovits utca felé új nyomvonalon épülne egy út, amelynek építése még szintén nem kezdődött meg. A Sibrik Miklós út - Vak Bottyán utca jelzőlámpás csomópont félkész állapotban működik, miközben az autóbuszok döntő többségének itt kell áthaladni.

Összefoglalva: 

az autóbusz végállomás területén javában zajlik az építkezés, a biztonságos utasforgalom feltételei nem állnak rendelkezésre,  az autóbusz forgalom beindulását pedig a hozzávezető utak hiánya lehetetleníti el. A metró és az autóbusz végállomás közötti gyalogos felüljáró közel áll az előírt készültséghez, de tiszta, korláttal elkerített gyalogos útvonalak nem vezetnek végig az építési területen, így a BKK és a BKV nem vállalja fel, hogy a kivitelezés alatt álló terület közepére utasokat szállítson.

A BKK és a BKV mindent megtesz annak érdekében, hogy az utasok minél hamarabb újra használhassák a metróállomást és a buszvégállomást - hangzik az ígéret, mely bizonyára megnyugtatja a Határ útnál bizonytalanul a ferihegyi buszt kereső, nem fővárosi utazókat is.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?