Lesz Tisza-tó törvény!

A Tisza-tavi kampányindító rendezvényen szó esett a készülő Tisza-tó törvényről, az idei fejlesztésekről és arról is, hogy a régió minden tekintetben eredményes évet zárt.

Dr. Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter köszöntötte a sajtótájékoztató résztvevőit. Üdvözölte a régió tavalyi eredményeit, és hozzátette: a térség fejlesztési programja hamarosan a kormány elé kerül.

A Tisza-tó Nemzeti Programról Lipcsey György Imre, a Tisza-tó Programiroda vezetője beszélt. Elmondta: a program két fő feladata a jelenlegi időszakban megvalósuló projektek – úgy is, mint a tó biztonságos körbekerékpározhatósága, a 33-as út felújítása, szúnyoggyérítés -, illetve a 2014-2020-as időszakra vonatkozó tervezések támogatása, ezen belül kiemelt szerepet kapnak a térségfejlesztési koncepciók és a Tisza-tó törvény megszületése.

A törvény egy átfogó, komplex szabályrendszert jelent majd, ami – többek között a Balaton törvény mintájára - egységesen kezeli a tó és a térség problémáit vízügyi, turisztikai, gazdaságfejlesztési, környezeti és természetvédelmi, valamint világörökség szempontból.

Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi regionális marketing igazgatója a 2013-as tervekről elmondta: új kiadványokat készítenek, mint például Tisza-tavi túratérkép, vagy egy imázs kiadvány, amely a FEHOVA kiállításra jelenik meg. A régió turisztikai kínálatát a tavaszi szakmai kiállításokon is bemutatják. 2013 jelentős akciója lesz a Nyugat-Dunántúli Road Show, amelyben vízparti üdülési és ökoturisztikai ajánlatokkal, horgászati lehetőségekkel célozzák meg elsősorban a diákokat és a fiatalokat. Idén is nagy hangsúlyt fektetnek a régió, mint potenciális osztálykirándulási helyszín bemutatására, ezért tanulmányutakat szerveznek pedagógusok számára. Külföldre irányuló kampányaikban Szlovákiát, Romániát, Németországot és Lengyelországot célozzák meg.

Tisza-tó számokban

A KSH adatai szerint 2012 első 11 hónapjában 3%-kal növekedett a vendégek száma a Tisza-tavi régió kereskedelmi szálláshelyein, a vendégéjszakák száma összesen 4%-kal emelkedett. Az átlagos tartózkodási idő 1%-kal bővült, a szállásdíj bevétel 13,1%-kal növekedett. 2012-ben kiemelkedő hónap volt a május és a szeptember – a kedvező időjárás és a nyári vízszint beállítása mellett ehhez hozzájárult például a Tisza-tavi Ökocentrum májusi megnyitása, illetve a horgászturizmus újraéledése.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?