"Az idén már nem tud megépülni a pálya, így verseny sem lesz, hacsak a beruházó nem tud egy finanszírozót előhúzni a bűvészkalapból" - mondta Varga István gazdasági miniszter. A kormány ugyanakkor fenntartja, hogy amennyiben a beruházó más finanszírozási konstrukcióban meg tudja építeni a pályát, akkor kész állami kötelezettséget vállalni a versenyek megrendezéséhez szükséges jogdíjak biztosítására - közölte az MFB.
A bank azzal indokolta a pénteki döntést, hogy a beruházótól nem kaptak megnyugtató javaslatokat a kockázatok kezelésére. Az állami tulajdonban lévő fejlesztési bank egy tavaly októberi kormányhatározat szerint 15,3 milliárd forint összegű hitelt nyújtott volna 80 százalékos állami kezesség mellett a Balatonring megépítéséhez. A Magyar Turizmus Zrt. 10 év alatt 20 milliárd forintot fizetett volna a verseny rendezési jogáért.
Egy spanyol konzorcium 2008 nyarán jelentette be, hogy csaknem 90 millió euróért - felerészt hitelből, felerészt önerőből - felépít egy 4232 méter hosszú versenypályát Sávolyon, s 2009 őszén meg is rendeznék ott az első gyorsaságimotoros-világbajnoki futamot. A ring építése azonban csúszott, mert nem tudtak megállapodni az MFB-vel a szükséges hitelről, ezért a pálya premierjét 2009 őszéről 2010 szeptemberére halasztották. A beruházó tavaly júliusban saját tőkéjéből elkezdte építeni a ringet abban bízva, hogy az MFB időközben jóváhagyja számára a munkálatok befejezéséhez nélkülözhetetlen összeget. A sávolyi futam szeptember 19-i dátummal szerepel a nemzetközi szövetség idei vb-programjában. (MTI)