A Magyar Turizmus Zrt. standján a Dél-dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságát képviselő Győrffy Zoltán, aki a Pécsi Tudományegyetem sajtószóvivője a Napi Turizmus helyszíni munkatársának elmondta: szlogen szintjén az érdeklődők közül már sokan hallottak a 2010-es pécsi eseményekről, de a konkrét programokról még nem rendelkeznek bővebb információval.
A Pécs2010 egyfajta jövőt megalapozó, bevezető termék lehet a szerb turisták számára, akik felfedezve a Dél-Dunántúl egyéb értékeit - fürdők, bor és gasztronómia - remélhetőleg 2010. után is visszatérnek a régióba - tette hozzá Győrffy.
A Dél-Dunántúl mellett a Dél-alföldi RMI is képviselte hazánkat a belgrádi vásáron. Pap Mária, a Dél-alföldi RMI marketing igazgatója elmondta: az RMI már második éve intenzív marketing tevékenységet folytat Szerbiában, jóllehet, ez az első alkalom, hogy az IFT-n kiállítanak. A marketing igazgató tapasztalatai szerint Dél-alföldi térség iránt fokozott érdeklődés mutatkozott Szerbia részéről az utóbbi időben. Különösen a fürdők és a vásárlás örvendenek növekvő népszerűségnek. Pap rövidtávon a szerb vendégéjszakák növekedését várja a Dél-Alföldön.
Gyopárosfürdő helyszínen tartózkodó vezérigazgatója, Benkő Ferenc tájékoztatott: érdemes résztvenni a szerbiai vásárokon. Gyopárosfürdőt a tavaly októberi Novi Sad-ban rendezett vásárt követően egy szerb utazásszervező Szegeddel együtt programjára tűzte.