8,9%-kal nőtt a szálláshelyek vendégforgalma

2015 januárjában a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 7,5, a belföldi vendégeké 11%-kal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest. A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakákban mért vendégforgalma összességében 8,9%-kal bővült. A szálláshelyek – folyó áron számolt – bruttó árbevétele 18%-kal emelkedett.

2015. januárban az előző év azonos hónapjához képest

- a külföldi vendégek 609 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 11, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 7,5%-kal nőtt. A külföldi vendégek a kilenc turisztikai régióból hatban több, háromban kevesebb éjszakát vettek igénybe.

- a januári vendégforgalom volumene alapján a 6 legjelentősebb küldő ország közé tartozó Egyesült Királyság, Olaszország és Románia esetében 59, 15, illetve 13%-kal emelkedett, míg Oroszország, Németország és Ausztria esetében 30, 3,7, illetve 3,4%-kal csökkent a vendégéjszakák száma.

- a belföldi vendégek 585 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 10, az általuk eltöltött éjszakáké 11%-kal nőtt. A belföldivendég-éjszakák alapján mért vendégforgalom egyedül a Tisza-tavi régióban csökkent.

- a szállodák szobakihasználtsága átlagosan 2,5 százalékponttal emelkedett, és 38,2%-os volt.

- a kiadott szállodai szobák bruttó átlagára 17 445 forint, az egy kiadható szállodai szobára jutó szállásdíj (bruttó REVPAR) 6668, a teljes árbevétel (TREVPAR) pedig 12 227 forint volt.

- a kereskedelmi szálláshelyek összes folyó áron számított árbevétele 18%-kal nőtt; a bruttó árbevétel összesen 21 milliárd forint volt. Ezen belül a szállásdíjbevétel – 25%-kal növekedve – 11 milliárd forintot, a vendéglátás bevétele – 14%-kal emelkedve – 4,7 milliárd forintot, az egyéb bevételek – 8,6%-kal növekedve – 4,8 milliárd forintot tettek ki. A bevételek alakulását az is befolyásolta, hogy a forint/euró havi átlagárfolyama 317 forint volt, ami 4,7%-os emelkedést jelentett.

- a működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 1622 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát, a kártyatulajdonosok összesen 4,9%-kal kevesebbet, 747 millió forintot költöttek ezzel a fizetőeszközzel.

2015. január 31-én az előző év azonos időpontjához képest

a hazánkban működő kereskedelmi szálláshelyek száma 2321 volt; a kiadható szobák száma az egy évvel korábbinál 5,8%-kal magasabb volt.

Forrás: KSH


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.