A feltöltődés télen is hagyomány – elindult az MTÜ új, téli kampánya

A mai naptól, hétfőtől egy hónapon át több mint 200 szálláshely, fürdő és gyógyfürdő különböző akcióval csatlakozik a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)  téli belföldi kampányához, amelyet azért indítottak, hogy a hazai téli kikapcsolódást népszerűsítsék. A kampányt beharangozó január 15-ei sajtótájékoztatót stílszerűen egy kevésbé ismert fürdőben, az Irgalmasok Veli Bej Fürdőjében rendezték, azzal a céllal is, hogy bemutassák a főváros kis gyöngyszemét.

Kozma Imre római katolikus pap, irgalmasrendi szerzetes, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alapítója és vezetője, mint házigazda köszöntötte a sajtó képviselőit, és elmondta, hogy a kétezerben visszakapott leromlott épület ma úgy néz ki, mint amikor annak idején megépítették.

- Sikeres belföldi turizmus nélkül nincsen sikeres beutazó turizmus sem – szögezte le dr. Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója, aki úgy vélte, hogy a kampány nemcsak az év eleji feltöltődést szolgálja majd, hanem a preventív jellegű egészségturizmust is. Az ügynökség a fürdők téli akcióira hívja fel a figyelmet, valamint a téli belföldi üdülésekre, a lehetőségeket óriásplakátokon, tv-hirdetésekkel és rádiós spotokkal népszerűsítik.

A téli kampányban az MTÜ együttműködik a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével (MSZÉSZ), és a Magyar Fürdőszövetséggel (MFSZ), a kampány bemutatja egy-egy úti cél egészségturisztikai kínálatát, legismertebb gyógyvizeit és fürdőit, felhívja a figyelmet az elérhető kulturális élményekre, például a farsangi hagyományokra.

- A legnagyobb szakmai kihívás a szállodák számára a januártól márciusig terjedő időszak „feltöltése” - ezt Könnyid László, az MSZÉSZ elnöke mondta. A téli időszakban fontos a forgalom élénkítése, ezért önálló csomagajánlatokat dolgoztak ki a részt vevő szolgáltatók, és a vendéglátóhelyek. A tavaly január-márciusi időszak 2 százalékos növekedést hozott a belföldi szállodákban, a gyógyszállodák 3,5 százalékos vendégéjszaka-növekedést értek el, ami azt mutatja, hogy van még tartalék – mondta.

- Erre a kampányra építve új mottót találtunk ki – „Töltődj fel testben és lélekben a hazai gyógyvizekben”- jelentette be Czeglédi Gyula, a Magyar Fürdőszövetség elnöke, aki a tájékoztató után lapunk munkatársának elmondta, hogy a csatlakozó fürdők és szállodák nem egyformán, de mindegyik ad valamilyen kedvezményt a szolgáltatásukból. Van aki a belépő árából, van aki a szolgáltatások árából nyújt kedvezményt.

Az ügyvezető elnök abban reménykedik, hogy az úgynevezett nehéz téli hónapokban a kampány segítséget nyújt. Ezt még fokozni is tudják, az akció folytatásaként februárban majd a magyarországi gyógyfürdőket, és az igénybe vehető gyógykezeléseket népszerűsítik.

Magyarország a téli időszakban is számos élményt kínál az utazni vágyóknak: hazánkban közel 1500 termálkút és több mint 270 - féle elismert ásvány- és gyógyvíz van, kétezer éves fürdőkultúránk mellett Magyarország az öt legnagyobb termálvízkészlettel rendelkező ország között van a világon. Így azoknak, akik télen is pihenésre, feltöltődésre, kikapcsolódásra vágynak, érdemes útra kelniük és felfedezniük hazánk különleges fürdőit.

Az MTÜ felkérésére Epres Panni manöken és Benedek Tibor háromszoros olimpiai bajnok kampányarcként csatlakoztak a programhoz.

A kampányhoz kisfilm (lentebb megtekintheti) is készült, amely három kiemelt turisztikai térségben – Sopron-Fertő (Bükfürdő), Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség (Sóstó), Balaton (Hévíz) – forgott annak érdekében, hogy bemutassa: hazánk négy évszakos úti cél, a lehetőségek éppoly színesek, mint nyáron, ősszel vagy tavasszal.

A film zenéje ismerősen csenghet: az MTÜ tavalyi belföldi kampányainak „Minden veled” című dala most is szerepet kapott, de ezúttal Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana zenekar énekesnőjének előadásában.

A sajtótájékoztatót követően Szik Mátyás, örökös magyar bajnok sommelier társaságában hazai gyógyvizeket kóstolhattunk és megnézhettük a fürdőt is.

Az MTÜ a partnerek listáját a www.hellomagyarorszag.hu oldalon teszi közzé.

A kampány kisfilmje: 

{youtube|id=YMo170Tv7SM}


Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé

Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé 

Az apró lakásokban gyakran megtapasztalható, hogy a hely kihasználása szinte művészetté válik.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben

A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben 

A modern építkezési gyakorlatokban a szendvicspanel technológia egyre népszerűbbé válik Magyarországon. Bár az Egyesült Államokban és más nyugati országokban már régóta előszeretettel használják ezt az építési metódust, hazánkban még sokan kételyekkel szemlélik. 
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.
Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban

Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban  

Elkezdődött a mitikus világot megidéző Walk My World immerzív produkció építése a Millenárison
Három nap – nyolc világsztár Paloznakon

Három nap – nyolc világsztár Paloznakon 

Idén nyáron ismét jazzbe borul a Balaton-felvidék.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.