A kerékpársport, a turizmus és az országmárka kapcsolata

A biciklisek jól költő turisták, viszonylag kevés dolgot hordanak magukkal, amire szükségük van, azt megvásárolják. Hogyan hatnak a turizmusra és hogyan lehet számukra számára megfelelő szolgáltatásokat nyújtani? A többi között ezekről beszélgettük a Magyar Turisztikai Szövetség zártkörű sajtóreggelijén. 

Verseny

Nagyjából 150 000 ember kerékpározik Magyarországon rendszeresen (ebbe beleértve a postásokat, az alföldön élőket, szabadidős & versenykerékpárosokat). Azoknak a száma, akik szervezett kerékpáros programokon túrákon, versenyeken vesznek részt, a MKSZ becslése szerint nagyjából 20 000 fő lehet. Ezen belül 4000 ember indul kerékpáros versenyeken.

A beszélgetésen kiderült, hogy egy 2-3-4 napos kerékpárverseny akár egy belföldi turisztikai ajánlatként is értelmezhető: a versenyző jellemzően nem egyedül indul el, hanem segítő személlyel, esetleg családtagokkal. A szervezők erre gondolva bizonyos versenyeken a programot a kísérők számára is izgalmassá teszik: a közép és hosszútávú országúti versenyzésen és szurkoláson túl van gyerekverseny, minijátszótér, ügyességi bringás kreszpark, családi túra is.

Turizmus

A Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, Dr. Princzinger Péter a kerékpársport turisztikai vonatkozása kapcsán elmondta, hogy miért kell a verseny szervezőit abba az irányba orientálni, hogy úgy gondoljanak a saját versenyeikre, mint turisztikai attrakciókra: „a Tour de Zalakaroson 2800 online előnevező, körül-belül 300 helyszíni nevező volt, tehát biztos, hogy több, mint háromezren vettek részt a versenyen. Ha mindegyikhez csak egy hozzátartozót vagy kísérőt számolunk, akkor az 6000 ember, ez 2 vendégéjszakával számolva 12000, hárommal számolva 18000 vendégéjszakát jelent Zalakarosnak.”

A versenyek általában szép környezetben zajlanak, szállásfoglalással járnak és gyakran valamilyen kiegészítő programmal, például fürdőlátogatással. Nem elhanyagolható az sem, hogy a bringasport a versenyeken keresztül hozzá tud járulni a tavaszi vagy őszi szezon erősítéséhez, építéséhez.

Vannak tipikusan biciklis nyaralások, de olyanok is, amikor nem az elsődleges cél a kerékpározás, de ha az utazók látják, hogy jó minőségben van rá lehetőség, akkor egy fél vagy egy napos túra keretében élnek is vele. Ehhez szükséges, hogy ingyenes vagy bérelhető eszközök legyenek és könnyen elérhető térképek vagy applikációk a lehetséges útvonalakkal.

Országmárka

Ha egy verseny egy bizonyos láthatóságot, médiafigyelmet elér, akkor alkalmas arra, hogy Magyarországot megmutassa. Ezek a többnapos versenyek csak részben sportesemények: másik részben pedig marketingfelületek. Jelenleg 4 versenyünk látható a világ számára, a hamarosan startoló Tour de Hongrie egyenesen 195 országban lesz látható. (Az Eurosporton közvetítik, ami 2,6mrd háztartásban érhető el.)


Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.
Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért 

Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.
Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.