„A kerékpársport fel tud zárkózni"

Ahogyan a múlt héten megírtuk, egy március elején megjelent kormányhatározat szerint, idén a Magyar Kerékpáros Szövetség fejlesztési céljainak megvalósítására a költségvetésből 200 millió forint többlet támogatás jut. Az MKSZ a támogatást nem fordíthatja a napi működésre, hanem csak a szövetség sportágfejlesztési stratégiájában meghatározott célokra. Ilyen cél a hazai versenyek színvonalának emelése, az utánpótlás-nevelés, az edző- és sportszakember képzés fejlesztése vagy a kommunikáció javítása. Az infrastruktúra fejlesztése, a pályák építése és színvonalának javítása másik forrásból várható. A támogatás kapcsán dr. Princzinger Péterrel, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökével beszélgettünk. Ez egy rövid kedvcsináló, a teljes cikket ne felejtse el elolvasni a Turizmus & Vendég áprilisi számában!

Az MKSZ elnöke elmondta, az a kiindulópont, hogy legyen minél több olyan kerékpáros verseny, ami szakmailag megfelelő színvonalon zajlik. A minőségi ugrást az jelzi, ha egy versenyen olyan komoly csapatok és versenyzők vesznek részt, amelyek miatt már a média is megjelenik, fontos továbbá, hogy olyan minőségű legyen maga a "média-produkció" is, hogy az már eladható legyen. Ez után jön az, hogy ezt, mint attrakciót - kerékpáros szaknyelven szólva - "fel kell vezetni", promotálni kell az eseményt megelőző hetekben, hónapokban. Ez már túlmutat egy kerékpárversenyen. Ekkor már - amellett, hogy egy sportesemény - a kerékpár a rendező város/régió/ország az arculatát, imázsát erősítő marketing eszköz. A turisztikai marketinget onnantól kezdve érdekli a sportesemény, amikor annak az országmárka szempontjából is van saját hozzáadott értéke.

Azt nem nehéz belátni, hogy például a francia országmárkának a Tour de France fontos eleme. Ugyanez adja a másik két, klasszikus 21 napos viadal az olasz Giro d'Italia és a spanyol Vuelta d'Espagna jelentőségét. dr. Princzinger Péter szerint az, hogy Magyarországról, rólunk magyarokról mint gondolnak a külföldiek, egy komplex dolog. Elsőre nem a kerékpárra gondolnak, hanem a csodálatos táji értékeinkre, egyedülálló vízkészletünkre, a jó borokra, a gasztronómiára. Az MKSZ elnöke úgy gondolja, mindezekhez a kerékpársport is fel tud zárkózni: a pozitív, vonzó országképhez a kerékpársport is hozzá tud járulni. Ha másért nem, akkor azért, mert olyan tájakon vezet a kerékpár versenyek útvonala, melyeket érdemes fotózni, filmezni. Az így készült anyagok pedig akár használhatóak a turisztikai marketing munkában is.

A magyar városok vezetői és a településfejlesztési szakemberek felismerték az ebben rejlő lehetőséget. A kerékpárversenynek van egy nagyon egyszerű, a dolog lényegéből adódó tulajdonsága: néhány órára vagy néhány napra összeköt olyan pontokat, amik között egyébként nincsen kapcsolat, és ezek így együtt, új formában jelennek meg és jutnak el a "nagyközönséghez". Például Paks, Dunaújváros, Cegléd, Karcag, Miskolc, Jászberény a Tour de Hongrie-nak köszönhetően óriásplakátokon, sajtótájékoztatókon, TV-spot-okban, on-line média tudósításokban és ki tudja, hány ezernyi megosztás formájában hónapokon keresztül megjelentek, és együtt, egy produkció részeiként szerepeltek olyan "nagyágyúkkal", mint Keszthely, Siófok és Budapest. A versenyt megelőzően, illetve a versenynapokon a televíziós összefoglalók az említett városokat bemutató, rövid imázs filmekkel kezdődtek. Ez olyan érték ezeknek a településeknek, amiért adott esetben fizetni is hajlandóak. Az MKSZ elnöke szerint a kerékpársport és a turisztikai marketing összekapcsolásában bőven rejlik még tartalék - a cél a szinergia hatások maximalizálása a következő években.

Ha kíváncsi arra, hogy a turizmus-vedéglátás szektor és a kerékpársport között milyen az együttműködés, az MKSZ kommunikációjának fejlesztése miképp növelheti az ország vonzerejét és mi köze van mindehhez az utánpótlás nevelésnek, akkor olvassa el a Turizmus & Vendég következő számát! Ide kattintva még előfizethet rá!


Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.
Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?