„A kerékpársport fel tud zárkózni"

Ahogyan a múlt héten megírtuk, egy március elején megjelent kormányhatározat szerint, idén a Magyar Kerékpáros Szövetség fejlesztési céljainak megvalósítására a költségvetésből 200 millió forint többlet támogatás jut. Az MKSZ a támogatást nem fordíthatja a napi működésre, hanem csak a szövetség sportágfejlesztési stratégiájában meghatározott célokra. Ilyen cél a hazai versenyek színvonalának emelése, az utánpótlás-nevelés, az edző- és sportszakember képzés fejlesztése vagy a kommunikáció javítása. Az infrastruktúra fejlesztése, a pályák építése és színvonalának javítása másik forrásból várható. A támogatás kapcsán dr. Princzinger Péterrel, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökével beszélgettünk. Ez egy rövid kedvcsináló, a teljes cikket ne felejtse el elolvasni a Turizmus & Vendég áprilisi számában!

Az MKSZ elnöke elmondta, az a kiindulópont, hogy legyen minél több olyan kerékpáros verseny, ami szakmailag megfelelő színvonalon zajlik. A minőségi ugrást az jelzi, ha egy versenyen olyan komoly csapatok és versenyzők vesznek részt, amelyek miatt már a média is megjelenik, fontos továbbá, hogy olyan minőségű legyen maga a "média-produkció" is, hogy az már eladható legyen. Ez után jön az, hogy ezt, mint attrakciót - kerékpáros szaknyelven szólva - "fel kell vezetni", promotálni kell az eseményt megelőző hetekben, hónapokban. Ez már túlmutat egy kerékpárversenyen. Ekkor már - amellett, hogy egy sportesemény - a kerékpár a rendező város/régió/ország az arculatát, imázsát erősítő marketing eszköz. A turisztikai marketinget onnantól kezdve érdekli a sportesemény, amikor annak az országmárka szempontjából is van saját hozzáadott értéke.

Azt nem nehéz belátni, hogy például a francia országmárkának a Tour de France fontos eleme. Ugyanez adja a másik két, klasszikus 21 napos viadal az olasz Giro d'Italia és a spanyol Vuelta d'Espagna jelentőségét. dr. Princzinger Péter szerint az, hogy Magyarországról, rólunk magyarokról mint gondolnak a külföldiek, egy komplex dolog. Elsőre nem a kerékpárra gondolnak, hanem a csodálatos táji értékeinkre, egyedülálló vízkészletünkre, a jó borokra, a gasztronómiára. Az MKSZ elnöke úgy gondolja, mindezekhez a kerékpársport is fel tud zárkózni: a pozitív, vonzó országképhez a kerékpársport is hozzá tud járulni. Ha másért nem, akkor azért, mert olyan tájakon vezet a kerékpár versenyek útvonala, melyeket érdemes fotózni, filmezni. Az így készült anyagok pedig akár használhatóak a turisztikai marketing munkában is.

A magyar városok vezetői és a településfejlesztési szakemberek felismerték az ebben rejlő lehetőséget. A kerékpárversenynek van egy nagyon egyszerű, a dolog lényegéből adódó tulajdonsága: néhány órára vagy néhány napra összeköt olyan pontokat, amik között egyébként nincsen kapcsolat, és ezek így együtt, új formában jelennek meg és jutnak el a "nagyközönséghez". Például Paks, Dunaújváros, Cegléd, Karcag, Miskolc, Jászberény a Tour de Hongrie-nak köszönhetően óriásplakátokon, sajtótájékoztatókon, TV-spot-okban, on-line média tudósításokban és ki tudja, hány ezernyi megosztás formájában hónapokon keresztül megjelentek, és együtt, egy produkció részeiként szerepeltek olyan "nagyágyúkkal", mint Keszthely, Siófok és Budapest. A versenyt megelőzően, illetve a versenynapokon a televíziós összefoglalók az említett városokat bemutató, rövid imázs filmekkel kezdődtek. Ez olyan érték ezeknek a településeknek, amiért adott esetben fizetni is hajlandóak. Az MKSZ elnöke szerint a kerékpársport és a turisztikai marketing összekapcsolásában bőven rejlik még tartalék - a cél a szinergia hatások maximalizálása a következő években.

Ha kíváncsi arra, hogy a turizmus-vedéglátás szektor és a kerékpársport között milyen az együttműködés, az MKSZ kommunikációjának fejlesztése miképp növelheti az ország vonzerejét és mi köze van mindehhez az utánpótlás nevelésnek, akkor olvassa el a Turizmus & Vendég következő számát! Ide kattintva még előfizethet rá!


Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson

Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson 

A Balaton-átúszás 5,2 km-es távján 10500-an vágnak majd neki, hogy Révfülöpről átússzanak Balatonboglárra.
Ízek, illatok, zongora, Balaton

Ízek, illatok, zongora, Balaton 

Nem minden nap láthatunk olyan zongorát a balatoni utcákon, amelyet külön biztonsági szakemberek őriznek.
Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden

Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden 

Közel kétszáz, a Balaton térségében tanuló általános és középiskolás ismerkedhetett meg a vitorlázással három napon keresztül Balatonfüreden, a Kékszalag Portban.
Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján

Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján 

Van egy hely Budapesten, ahol a tudomány több száz éves öröksége, legendás történetek és modern kérdések találkoznak.
Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten

Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten 

Június 26–27-én Budapestre érkezik a China Brand Fair, Közép-Európa egyik legnagyobb kínai üzleti és kulturális rendezvénye.
Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén

Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén 

Mintegy 140 cigányzenekar szórakoztatta a magyar vendéglátóhelyek közönségét a Dankó Pista Emléknapon.
Panaszkodnak a Balaton zöld vízére

Panaszkodnak a Balaton zöld vízére 

Az összegyűlt algatömeg a szél keltette áramlások hatására gyorsan el is tűnhet, míg más tóterületeken akár meg is jelenhet.
Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból

Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból 

A tárlaton Hollywood magyar királyának műtermét is megidézik.
Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban

Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban  

A világ legjobb városrész-fejlesztése díjat nyerte el a Liget Budapest Projekt az ingatlanok Oscar-díjának is hívott megmérettetésen.
Rejtett veszély a Balaton déli oldalán

Rejtett veszély a Balaton déli oldalán 

A marásvonal mintegy 60 kilométer hosszú, víz alatti árok, amely Balatonkeresztúr és Balatonvilágos között található, jellemzően 500-1000 méterre a parttól.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.