A magyarok többsége az internetre támaszkodik az utazás megtervezésénél

A magyarok 15%-a szerint nélkülözhetetlen az internet használata a nyaralás megtervezéséhez, és 8,2% számára az utazás alatt is alapvetően fontos az Internetkapcsolat.

A PayPal és a GFK legfrissebb a magyarok 9%-a még vár a nyaralással a szeptemberi kedvezményes lehetőségekre, és egy jelentősebb csoport (7,2%) az októbertől decemberig tartó időszakban tervez utazást.

A üdülések időtartamát tekintve 66,5% az éves szabadságából egy hetet, vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, az utazásra szánt teljes összeg pedig 69,9% esetében kevesebb mint 500 euró. Mindazonáltal szeretünk jól felkészülni az utazásra, és a szükséges információkat több forrásból gyűjtük össze.

Internethasználati szokások a nyaralás megtervezése során

A nyaralás megtervezése igazi kihívás lehet, különösen, ha gyerekekkel utazunk, vagy fix összeg áll rendelkezésünkre az utazás költségeinek fedezésére. Akármilyen akadályokat is kell leküzdenünk, az internet olyan eszköz, amely egyre könnyebbé teszi a tervezést. Az internet a megkérdezettek 71,7%-a szerint nagy szerepet kap az utazás megtervezésében, és 52,4% számára fontos az út során is. De vajon pontosan mire használják az Internetet ilyen sokat?

• A kutatásból az derül ki, hogy a világhálót elsősorban azért használjuk, mert nincs alternatívája, ha a legjobb ajánlatokat akarjuk megtalálni, ami a szálláshelyeket, utazási csomagokat, helyi közlekedésre jogosító jegyeket, bérleteket, a látnivalókra való belépőjegyeket és kirándulási lehetőségeket stb. illeti.

• Másodsorban részletes információkat keresünk az utazásunk célállomásáról (általános árszint, étkezési lehetőségek, turisztikai látnivalók, egészségügyi kérdések, vámok, vízum stb.)

A kutatás alapján idén az online csatornák mindkét esetben népszerűbbnek bizonyultak, mint a hagyományos megoldások. Például, a lakosságnak csupán 12,5%-a keres ajánlatokat, és 15,4%-uk pedig részletes információkat utazási irodákban személyesen vagy telefonon, míg ugyanezeket az információkat 32,9% és 25,4% keresi utazási irodák weboldalán, vagy közösségi média profiljukon. Természetesen a keresőmotorok és az önálló utazási oldalak is nagyon népszerűek, a válaszadók 82,4%-a keres ezeken információkat.

Mit választunk és miért?

A magyar turisták jellemzően már nem a kötött programokat biztosító all-inclusive utazásokat választják. Az üdülni vágyók 76,2%-a számára a legfontosabb szempont, hogy az út legyen pihentető, 42,3% számára a legfontosabb a felfrissülés, 40,1%-nak a sok napfény a legfontosabb, és 34,5% azoknak az aránya, akik kifejezetten kulturális céllal tervezik utazásaikat. A magyarok körében a legnépszerűbb szálláshelyek 53,9%-kal a bérelhető házat és apartmanok, továbbá a hotelek (47,3%), a barátok nyaralói, lakásai (23,2%), és a kempingek (18,5%).

A szálláshelyek kiválasztása során továbbra is az ár (62,4%) és az ajánlatok online értékelése/barátok véleménye a legfontosabb szempont (32,6%). Ugyanakkor a WiFi kapcsolat is elsődleges szempont a magyarok több mint 19,1%-a számára. Ennek megfelelően a levelezéshez való hozzáférés, a közösségi média és az egyéb online szolgáltatások fontosabbak, mint a városközponttól való távolság (14,7%). A kutatás rámutat arra is, hogy fontos számunkra, hogy egy szálláshelyen milyen fizetési lehetőségek közül választhatunk – ezt a válaszadók 30%-a értékelte a legfontosabb döntésbefolyásoló tényezőnek.

A legnépszerűbb utazási formák az autó (62,4%), a vonat (19,4%) és a repülőgép (11,6%). Légitársaságot és járatot elsősorban ár alapján (89,2%), és a poggyászkezelési szabályzat (73%) alapján választunk. Emellett a kedvezmények és az alacsonyabb árakat biztosító promóciók is fontos tényezők a vásárlások során (7,5%.)

Internethasználati szokások a nyaralás alatt

A kutatásból kiderül, hogy nem csak a nyaralás tervezésekor, de a nyaralás ideje alatt is meghatározó tényező az Internet, a válaszadók 44,2%-a nevezte fontosnak az internet-elérést a szálláshely kiválasztásánál. A nyaralás során az online szolgáltatások közül elsősorban a térképeket használjuk, ill. útvonalat tervezünk (32,3%), vagy a legjobb vendéglátóhelyeket, turisztikai látnivalókat próbáljuk megtalálni (34,8%). Ugyanakkor sokat használjuk arra az internetet, hogy a közösségi média oldalakon keresztül tartsuk a kapcsolatot családtagjainkkal és barátainkkal (16,3%), vagy, hogy ellenőrizzük munkahelyi levelezésünket (1,3%).

Utazásaink során igyekszünk takarékosak lenni, átlagosan maximum 500 eurónak megfelelő összeget költünk el (69,9%). Mindez nem jelenti azt, hogy a nyaralás során ne szeretnénk ugyanúgy böngészni a webshopok ajánlatait, mint otthon: egyre több digitális terméket vásárolunk, mint a strandon is olvasható e-könyvek, vagy az olyan zenék, amelyeket a nyaralás ideje alatt hallgatunk (3,8%).

A kiadások fedezésére a legnépszerűbb fizetési megoldás továbbra is a készpénz (73,6%) és a kártyás fizetés (57,7%). Mindeközben a magyarok 5,6%-a használta a PayPalt az utolsó üdülés során valamilyen kiadásának a fizetésekor, és 11,9%-uk tervezi használni a jövőben.


Tudomány, művészet és szenvedély az idei Műtárgyak Éjszakáján

Tudomány, művészet és szenvedély az idei Műtárgyak Éjszakáján 

Idén a tudomány és a művészet kapcsolata a rendezvény kiemelt témája.
Idén újra: Öböl-átúszás Tihany és Balatonfüred között

Idén újra: Öböl-átúszás Tihany és Balatonfüred között 

A rendezvény célja nem csupán a sport, hanem a természet, az élmény, a hagyomány és az értékek ünneplése.
Programkavalkád a Tokaj Fesztiválkatlanban

Programkavalkád a Tokaj Fesztiválkatlanban 

Huszonöt programmal várja nyáron látogatóit az ország egyik legnagyobb szabadtéri színháza, a Tokaj Fesztiválkatlan.
Jön: háború utáni és kortárs művek aukciója

Jön: háború utáni és kortárs művek aukciója 

Keserü Ilona drámai képe 40 millió forintos kikiáltási árról indul a Virág Judit Galéria árverésén.
 Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen

Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen 

Új távokkal és felejthetetlen hangulattal ünnepelte 18. születésnapját a BSI kerékpáros eseménye.
Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket

Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket  

A korlátozáson kívüli területeket érintik a változások.
Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat

Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat 

Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk élményeit.
A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.