A magyarok többsége az internetre támaszkodik az utazás megtervezésénél

A magyarok 15%-a szerint nélkülözhetetlen az internet használata a nyaralás megtervezéséhez, és 8,2% számára az utazás alatt is alapvetően fontos az Internetkapcsolat.

A PayPal és a GFK legfrissebb a magyarok 9%-a még vár a nyaralással a szeptemberi kedvezményes lehetőségekre, és egy jelentősebb csoport (7,2%) az októbertől decemberig tartó időszakban tervez utazást.

A üdülések időtartamát tekintve 66,5% az éves szabadságából egy hetet, vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, az utazásra szánt teljes összeg pedig 69,9% esetében kevesebb mint 500 euró. Mindazonáltal szeretünk jól felkészülni az utazásra, és a szükséges információkat több forrásból gyűjtük össze.

Internethasználati szokások a nyaralás megtervezése során

A nyaralás megtervezése igazi kihívás lehet, különösen, ha gyerekekkel utazunk, vagy fix összeg áll rendelkezésünkre az utazás költségeinek fedezésére. Akármilyen akadályokat is kell leküzdenünk, az internet olyan eszköz, amely egyre könnyebbé teszi a tervezést. Az internet a megkérdezettek 71,7%-a szerint nagy szerepet kap az utazás megtervezésében, és 52,4% számára fontos az út során is. De vajon pontosan mire használják az Internetet ilyen sokat?

• A kutatásból az derül ki, hogy a világhálót elsősorban azért használjuk, mert nincs alternatívája, ha a legjobb ajánlatokat akarjuk megtalálni, ami a szálláshelyeket, utazási csomagokat, helyi közlekedésre jogosító jegyeket, bérleteket, a látnivalókra való belépőjegyeket és kirándulási lehetőségeket stb. illeti.

• Másodsorban részletes információkat keresünk az utazásunk célállomásáról (általános árszint, étkezési lehetőségek, turisztikai látnivalók, egészségügyi kérdések, vámok, vízum stb.)

A kutatás alapján idén az online csatornák mindkét esetben népszerűbbnek bizonyultak, mint a hagyományos megoldások. Például, a lakosságnak csupán 12,5%-a keres ajánlatokat, és 15,4%-uk pedig részletes információkat utazási irodákban személyesen vagy telefonon, míg ugyanezeket az információkat 32,9% és 25,4% keresi utazási irodák weboldalán, vagy közösségi média profiljukon. Természetesen a keresőmotorok és az önálló utazási oldalak is nagyon népszerűek, a válaszadók 82,4%-a keres ezeken információkat.

Mit választunk és miért?

A magyar turisták jellemzően már nem a kötött programokat biztosító all-inclusive utazásokat választják. Az üdülni vágyók 76,2%-a számára a legfontosabb szempont, hogy az út legyen pihentető, 42,3% számára a legfontosabb a felfrissülés, 40,1%-nak a sok napfény a legfontosabb, és 34,5% azoknak az aránya, akik kifejezetten kulturális céllal tervezik utazásaikat. A magyarok körében a legnépszerűbb szálláshelyek 53,9%-kal a bérelhető házat és apartmanok, továbbá a hotelek (47,3%), a barátok nyaralói, lakásai (23,2%), és a kempingek (18,5%).

A szálláshelyek kiválasztása során továbbra is az ár (62,4%) és az ajánlatok online értékelése/barátok véleménye a legfontosabb szempont (32,6%). Ugyanakkor a WiFi kapcsolat is elsődleges szempont a magyarok több mint 19,1%-a számára. Ennek megfelelően a levelezéshez való hozzáférés, a közösségi média és az egyéb online szolgáltatások fontosabbak, mint a városközponttól való távolság (14,7%). A kutatás rámutat arra is, hogy fontos számunkra, hogy egy szálláshelyen milyen fizetési lehetőségek közül választhatunk – ezt a válaszadók 30%-a értékelte a legfontosabb döntésbefolyásoló tényezőnek.

A legnépszerűbb utazási formák az autó (62,4%), a vonat (19,4%) és a repülőgép (11,6%). Légitársaságot és járatot elsősorban ár alapján (89,2%), és a poggyászkezelési szabályzat (73%) alapján választunk. Emellett a kedvezmények és az alacsonyabb árakat biztosító promóciók is fontos tényezők a vásárlások során (7,5%.)

Internethasználati szokások a nyaralás alatt

A kutatásból kiderül, hogy nem csak a nyaralás tervezésekor, de a nyaralás ideje alatt is meghatározó tényező az Internet, a válaszadók 44,2%-a nevezte fontosnak az internet-elérést a szálláshely kiválasztásánál. A nyaralás során az online szolgáltatások közül elsősorban a térképeket használjuk, ill. útvonalat tervezünk (32,3%), vagy a legjobb vendéglátóhelyeket, turisztikai látnivalókat próbáljuk megtalálni (34,8%). Ugyanakkor sokat használjuk arra az internetet, hogy a közösségi média oldalakon keresztül tartsuk a kapcsolatot családtagjainkkal és barátainkkal (16,3%), vagy, hogy ellenőrizzük munkahelyi levelezésünket (1,3%).

Utazásaink során igyekszünk takarékosak lenni, átlagosan maximum 500 eurónak megfelelő összeget költünk el (69,9%). Mindez nem jelenti azt, hogy a nyaralás során ne szeretnénk ugyanúgy böngészni a webshopok ajánlatait, mint otthon: egyre több digitális terméket vásárolunk, mint a strandon is olvasható e-könyvek, vagy az olyan zenék, amelyeket a nyaralás ideje alatt hallgatunk (3,8%).

A kiadások fedezésére a legnépszerűbb fizetési megoldás továbbra is a készpénz (73,6%) és a kártyás fizetés (57,7%). Mindeközben a magyarok 5,6%-a használta a PayPalt az utolsó üdülés során valamilyen kiadásának a fizetésekor, és 11,9%-uk tervezi használni a jövőben.


Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.
Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.