A magyarok többsége az internetre támaszkodik az utazás megtervezésénél

A magyarok 15%-a szerint nélkülözhetetlen az internet használata a nyaralás megtervezéséhez, és 8,2% számára az utazás alatt is alapvetően fontos az Internetkapcsolat.

A PayPal és a GFK legfrissebb a magyarok 9%-a még vár a nyaralással a szeptemberi kedvezményes lehetőségekre, és egy jelentősebb csoport (7,2%) az októbertől decemberig tartó időszakban tervez utazást.

A üdülések időtartamát tekintve 66,5% az éves szabadságából egy hetet, vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, az utazásra szánt teljes összeg pedig 69,9% esetében kevesebb mint 500 euró. Mindazonáltal szeretünk jól felkészülni az utazásra, és a szükséges információkat több forrásból gyűjtük össze.

Internethasználati szokások a nyaralás megtervezése során

A nyaralás megtervezése igazi kihívás lehet, különösen, ha gyerekekkel utazunk, vagy fix összeg áll rendelkezésünkre az utazás költségeinek fedezésére. Akármilyen akadályokat is kell leküzdenünk, az internet olyan eszköz, amely egyre könnyebbé teszi a tervezést. Az internet a megkérdezettek 71,7%-a szerint nagy szerepet kap az utazás megtervezésében, és 52,4% számára fontos az út során is. De vajon pontosan mire használják az Internetet ilyen sokat?

• A kutatásból az derül ki, hogy a világhálót elsősorban azért használjuk, mert nincs alternatívája, ha a legjobb ajánlatokat akarjuk megtalálni, ami a szálláshelyeket, utazási csomagokat, helyi közlekedésre jogosító jegyeket, bérleteket, a látnivalókra való belépőjegyeket és kirándulási lehetőségeket stb. illeti.

• Másodsorban részletes információkat keresünk az utazásunk célállomásáról (általános árszint, étkezési lehetőségek, turisztikai látnivalók, egészségügyi kérdések, vámok, vízum stb.)

A kutatás alapján idén az online csatornák mindkét esetben népszerűbbnek bizonyultak, mint a hagyományos megoldások. Például, a lakosságnak csupán 12,5%-a keres ajánlatokat, és 15,4%-uk pedig részletes információkat utazási irodákban személyesen vagy telefonon, míg ugyanezeket az információkat 32,9% és 25,4% keresi utazási irodák weboldalán, vagy közösségi média profiljukon. Természetesen a keresőmotorok és az önálló utazási oldalak is nagyon népszerűek, a válaszadók 82,4%-a keres ezeken információkat.

Mit választunk és miért?

A magyar turisták jellemzően már nem a kötött programokat biztosító all-inclusive utazásokat választják. Az üdülni vágyók 76,2%-a számára a legfontosabb szempont, hogy az út legyen pihentető, 42,3% számára a legfontosabb a felfrissülés, 40,1%-nak a sok napfény a legfontosabb, és 34,5% azoknak az aránya, akik kifejezetten kulturális céllal tervezik utazásaikat. A magyarok körében a legnépszerűbb szálláshelyek 53,9%-kal a bérelhető házat és apartmanok, továbbá a hotelek (47,3%), a barátok nyaralói, lakásai (23,2%), és a kempingek (18,5%).

A szálláshelyek kiválasztása során továbbra is az ár (62,4%) és az ajánlatok online értékelése/barátok véleménye a legfontosabb szempont (32,6%). Ugyanakkor a WiFi kapcsolat is elsődleges szempont a magyarok több mint 19,1%-a számára. Ennek megfelelően a levelezéshez való hozzáférés, a közösségi média és az egyéb online szolgáltatások fontosabbak, mint a városközponttól való távolság (14,7%). A kutatás rámutat arra is, hogy fontos számunkra, hogy egy szálláshelyen milyen fizetési lehetőségek közül választhatunk – ezt a válaszadók 30%-a értékelte a legfontosabb döntésbefolyásoló tényezőnek.

A legnépszerűbb utazási formák az autó (62,4%), a vonat (19,4%) és a repülőgép (11,6%). Légitársaságot és járatot elsősorban ár alapján (89,2%), és a poggyászkezelési szabályzat (73%) alapján választunk. Emellett a kedvezmények és az alacsonyabb árakat biztosító promóciók is fontos tényezők a vásárlások során (7,5%.)

Internethasználati szokások a nyaralás alatt

A kutatásból kiderül, hogy nem csak a nyaralás tervezésekor, de a nyaralás ideje alatt is meghatározó tényező az Internet, a válaszadók 44,2%-a nevezte fontosnak az internet-elérést a szálláshely kiválasztásánál. A nyaralás során az online szolgáltatások közül elsősorban a térképeket használjuk, ill. útvonalat tervezünk (32,3%), vagy a legjobb vendéglátóhelyeket, turisztikai látnivalókat próbáljuk megtalálni (34,8%). Ugyanakkor sokat használjuk arra az internetet, hogy a közösségi média oldalakon keresztül tartsuk a kapcsolatot családtagjainkkal és barátainkkal (16,3%), vagy, hogy ellenőrizzük munkahelyi levelezésünket (1,3%).

Utazásaink során igyekszünk takarékosak lenni, átlagosan maximum 500 eurónak megfelelő összeget költünk el (69,9%). Mindez nem jelenti azt, hogy a nyaralás során ne szeretnénk ugyanúgy böngészni a webshopok ajánlatait, mint otthon: egyre több digitális terméket vásárolunk, mint a strandon is olvasható e-könyvek, vagy az olyan zenék, amelyeket a nyaralás ideje alatt hallgatunk (3,8%).

A kiadások fedezésére a legnépszerűbb fizetési megoldás továbbra is a készpénz (73,6%) és a kártyás fizetés (57,7%). Mindeközben a magyarok 5,6%-a használta a PayPalt az utolsó üdülés során valamilyen kiadásának a fizetésekor, és 11,9%-uk tervezi használni a jövőben.


Tudjuk, mit csinál június első éjszakáján

Tudjuk, mit csinál június első éjszakáján 

Hogy nem alszik, az biztos.
Újabb rendkívüli Kolodko szoborcsoport - különleges alapanyagból

Újabb rendkívüli Kolodko szoborcsoport - különleges alapanyagból 

A beton új generációja a jövő generációjáért.
Hamarosan Tatai Szabadtéri Játékok

Hamarosan Tatai Szabadtéri Játékok 

Június 28-tól újra életre kel a Tatai Szabadtéri Színpad.
Ha Zamárdi, akkor ZamJam

Ha Zamárdi, akkor ZamJam 

A Zamárdi ZamJam idén két alkalommal és rendhagyó formátummal jelentkezik: a nyár legelején és legvégén javarészt ingyenes programok egész sorát vonultatja fel közel 30 helyszínen.
Arculatváltás a Hungary NEXT-nél

Arculatváltás a Hungary NEXT-nél 

A jövőben a Hungary NEXT a kreatív gondolkodás mellett, magát a művészetet is bevonja a turizmusfejlesztésbe, hogy támogassa a turisztikai desztinációk szervezési és marketing munkáját.
Az utazási irodások már készülnek nagyszabású őszi rendezvényükre

Az utazási irodások már készülnek nagyszabású őszi rendezvényükre 

A MUISZ a következő időpontban nagyszabású programot szervez 50. születésnapja alkalmából.
Tengeri kaland Budapest legnagyobb homokozójában

Tengeri kaland Budapest legnagyobb homokozójában  

Gyereknapi programok a Városháza pop-up parkban!
Gördeszka-kiállítás Pécsett

Gördeszka-kiállítás Pécsett 

Dizájnolt deszkák, underground relikviák, magazinok és plakátok a ’60-es évekből – minden, ami a gördeszka-kultúrához tartozik.
Egy éves a Madame Tussauds Budapest

Egy éves a Madame Tussauds Budapest 

A meglepetések sora nem ér véget: a Madame Tussauds Budapest hamarosan újabb sztárok érkezését jelenti be, nemsokára két állandó figurával 54-re bővül a hírességek névsora.
Még a nyár beköszönte előtt érdemes ellenőriztetni a klímát az autóban

Még a nyár beköszönte előtt érdemes ellenőriztetni a klímát az autóban 

A hőmérséklet napról napra növekszik, egyre többet süt a nap, ami csak egy valamit jelent: közeledik a nyaralás, a pihenés időpontja. Hamarosan már a forróságban tölthetjük a mindennapokat, ami azt is jelenti, hogy bárhova is indulunk, bármilyen rövid az út, a klímaberendezésnek szinte mindig mennie kell, hogy elviselhető legyen a hőség.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.