A Nyugatiban szállt vonatra 70 külföldi milliomos

70 utasra 33 fős személyzet jut azon a luxusvonaton, amely ma indult el Budapestről Teheránba. Az utasok főleg ausztrálok, britek, amerikaiak és kuvaitiak, akik 10-15 ezer dollárt fizettek az utazásért, a személyzet magyar. 

Október 15-én délelőtt első ízben indult luxusvonat Budapestről Teheránba. A hetven külföldi utas a Golden Eagle Danube Express fedélzetén a Nyugati pályaudvarról startolt. Az út Iránig 13 napig tart. Az isztambuli vasúti alagút tavalyi megnyitása tette lehetővé az út megvalósulását, ekkortól van közvetlen vasúti összeköttetés Ázsia és Európa között. 

Az utazásszervezést és a jegyértékesítést brit utazási iroda végzi. A luxusvonat 13 kocsiból áll, 70 férőhellyel, bárkocsival és étkezőkocsival, melyen magyar személyzet teljesít szolgálatot. A MÁV Nosztalgia Kft. magyar vasútvállalat feladata, hogy biztosítsa a muzeális kocsikból álló szerelvény közlekedtetését, valamint a szükséges vonatszemélyzetet. Erről sajtótájékoztatón számoltak be szerdán a vonat indulása előtt.

A tájékoztatón Zaránd György, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, a MÁV Nosztalgia Kft. ügyvezetője köszöntötte a megjelenteket, majd Tim Littler ötletgazda, a Golden Eagle utazási iroda alapító-tulajdonosa mondta el, hogy a projekt szervezése évekkel ezelőtt kezdődött. Ali Shirzadian Yazd, a budapesti Iráni Nagykövetség első titkára szerint különleges élmény várja az utazókat, akik most először ezen az úton, vagyis vasúton jutnak el Iránba.

Szendrey András vonatmenedzser részletezte, hogy a vonatnak extrém körülmények között kell megtennie az utat, nagy magaslatokon át, éjszaka mínuszokban, nappal pedig 40 fokos melegben. Beke Marcella vonatmenedzser beszámolt arról, hogy a vendégek megismerkedhetnek a helyi ételekkel is, mert az alapanyagokat mindig az adott országban szerzik be a szakácsok.

A tájékoztatón megtudtuk, hogy a luxusvonatot Budapestről Lajosmizséig gőzmozdony húzza. Lajosmizsén csikósok állítják meg a vonatot a Tanyacsárda lovasprogramja keretében. Kecskemét hírös városába is ellátogatnak a vonat túlnyomó többségében ausztrál, angol, amerikai és német nemzetiségű utasai. A luxusvonat Románia (Segesvár, Brassó), Bulgária (Veliko Tarnovo, Kazanlak) városait érintve Isztambultól kb. 100 km-re érkezik meg Törökországba, ahol teherkompra teszik.

Hajóra száll a vonat

Tekirdagnál, az egykori Rodostónál megy át a Boszporuszon, a személyzet hotelbe megy, a vendégek pedig Isztambul egyik patinás szállodájában szállnak meg és kétnapos városnézésen vesznek részt. Az ázsiai oldalon Izmit városából indul a szerelvény Kappadókiába, ahol egy éjszakát töltenek a vendégek a vonaton vagy barlangszállodában, hajnalban hőlégballonnal megtekintik kőkúpokat. A Van-tóhoz megérkezve kompra rakják a szerelvényt, a személyzet a kompon marad elvégezni a szervizmunkákat, eközben a vendégek megtekintik Akdamar szigetét. A luxusvonatnak 6-8 órás kompút szükséges rakodással együtt.

Érkezés Iránba

Az iráni határra érkezés az éjszakai órákban történik, másnap kora délután érkezik a vonat Zanjan városába. Iránban alkoholt már nem szolgálnak fel a vonaton. A nőknek Irán területén kötelező a fejkendő, hosszú kabát vagy tunika használata, míg a vonaton a nyugati öltözködés elfogadott. A luxusvonat vendégei megismerkednek Irán rendkívül gazdag kulturális, építészeti és vallási nevezetességeivel: Yazd városa, Isfahan, Shiraz. A Golden Eagle Danube Express utasait Teheránban az ötcsillagos Laleh International Hotel minden kényelme várja. Iránból repülővel utaznak haza a luxusvonat vendégei.

A Golden Eagle Danube Express luxusszerelvény egységes, meghatározó színe a kék-krém kombináció. Zászlóshajója azaz „Albert Flórián, a Császár” étkezőkocsi, mely idén került felújítása után ünnepélyes átadásra. Az Albert Flórián nevét viselő étkezőkocsi a legmodernebb konyhatechnikai eszközökkel van felszerelve.


A személyzet új, elegáns, egységes egyenruhában lesz; a nőket az iszlám öltözködési szokásoknak megfelelő kiegészítőkkel látják el.

A Golden Eagle Danube Expressz új márka a mesés kelet felé induló vasúti luxusutazásokban. 2015-ben további 4 hasonló luxusutat terveznek, mely balkáni útvonalakkal fog kiegészülni: Bosznia-Hercegovina, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Macedónia, Görögország, Bulgária országait érintve. Jövőre a tervek szerint Lengyelországból továbbmegy Kalinyingrád felé is a luxusvonat.

Jövőre öt alkalommal indul el Budapestről a luxusvonat Iránba, négyszer a mostani útvonalon közlekedik majd, egyszer pedig egy még kimerítőbb körutazást tesz a vasparipa a csodálatos Perzsiában. 

A Golden Eagle Danube Express személyzetének egy része hazarepül Budapestre, a másik része ott marad, és a vonattal érkezik vissza Budapestre.

A vonat maximális sebessége óránként 120 kilométer. A visszaút több mint 2000 kilométerrel hosszabb, 9500 kilométer; 5800 kilométert Iránban, 12 órát a sivatagon keresztül tesz meg a szerelvény. A vonat november 9-én érkezik vissza Budapestre. A jegyek 10-15 ezer dollárba – nagyjából 2,4 millió forintba – kerültek, az első útra minden jegy elkelt.


Közeleg a főszezon - milyen a jó vendégvárás a Balatonnál?

Közeleg a főszezon - milyen a jó vendégvárás a Balatonnál? 

Balatoni vendéglátás, vendégvárás témában Csapody Balázs, a Kistücsök étterem tulajdonosa, a Pannon Gasztronómia Akadémia (PGA) elnöke kérdezte a tó körül élő, szolgáltatási területen dolgozó szakértőket.
Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.