A nagyvárosokban, így Budapesten is egyre inkább felerősödnek azok a hangok, melyek a turizmus negatív hozadékait, a nem megfelelő viselkedést, a szétszórt szemetet, hangoskodást, és egyebeket bírálják.
Budapest turisztikai élménydesztinációs hírnevének megalapozásához nagyban hozzájárultak a fapados járatok, az, hogy történelmi miliőben kedvező árakon lehet szórakozni, a historikus fürdők elképesztő különlegessége, a magán lakáskiadás és a Sziget fesztivál. Ezek vitathatatlan tények, és nem feltétlenül negatív megállapítások, de ugyanakkor megérett a helyzet arra, hogy felhívjuk a figyelmet a tisztelet fontosságára.
A turizmus térben és időben történő szétterítését, elosztását – ahogyan a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiában is szerepel, a fenntarthatóság mentén – a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) is nagy mértékben támogatja.
A BFTK osztja az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) hitvallását, mely idén a fenntartható turizmust jelölte meg mottójának – ezért elindított egy turista edukációs mini plakát kampányt, melyben kedves angol szavakkal: Travel. Enjoy. Respect. Welcome to Budapest – egy palackba zárt városrészt ábrázoló üzenettel – arra kéri a külföldi vendégeket, hogy ízléssel és tisztelettel viseltessenek fővárosunk iránt.
Hiszen a világörökségi részekkel rendelkező Budapest amellett, hogy turistalátványosság, a mi lakóhelyünk is egyben - hívja fel a figyelmet a kampány.
A BFTK palackba zárt üzenete – a Promix Média és a BKK támogatásával – mind a négy metróvonalon járó szerelvényeken olvasható.
Forrás: Turizmus Online