A prémium és a szuper prémium kategóriákba sorolt fajtatiszta 100%-os cabernet francok Villányi Franc márkanév alatt kerülnek a boltok polcaira, várhatóan 2014 végén. A cabernet franc egyediségét és különlegességét számos nemzetközi és magyar borszakíró, borász, borszakértő emelte ki és díjazta már. A Villányi borászok kezdeményezésére az eredetvédelmi rendszer kiegészült a szuper prémium borminőségi kategóriával, amelyben csak 100%-os cabernet francból készült borok találhatók, így a prémium és szuper prémium kategóriákban palackozott 100% cabernet franc esetében használhatják a jövőben a Villányi Franc nevet.
A Villányi Marketing Műhely, a Borút és a Villányi borvidéki Tanács összefogásával egy közös Villányi Franc kommunikációs kampányt folytat, amelynek számos eleme van: borbemutatók, PR cikkek, mesterkurzusok, stb. Ennek szerves része az a kiadvány, amely a fajtára releváns adottságainak bemutatásával emeli ki a termék egyediségét, fontosságát és küldetését, valamint bemutatja a Villányi Borvidéket is.
Célcsoportja azok a 25-50 év közötti elkötelezett borrajongók, akik érdeklődnek a borok iránt, szívesen beszélnek és osztanak meg információt a borokról a közösségi médiában. Igényesek megjelenésükre, borválasztásukra, kultúrafogyasztásukra. Kíváncsiak a Villányi borvidék legújabb fejlődési állomására, az itt dolgozó pincészetek sikereire, elköteleződésére. Szól továbbá az olyan borszakíróknak, újságíróknak, (villányi borászok) is, akik szívesen megosztják, feldolgozzák a kapott információkat.
A kiadvány óriási segítséget jelent a Villányi borvidék közösségi kommunikációjában.
A projekt az MNVH Elnökségének értékelése és javaslata alapján, a Nemzeti Vidékfejlesztési Program Irányító Hatóságának jóváhagyásával valósult meg.
Forrás: Élelmiszer Online