Konferencia a képzés és fejlesztés jegyében

Az a legsikeresebb TDM, amelyikben egy dolgozó az „életét” adja a szervezetért – hangzott el a Gyulán rendezett XIV. Országos TDM Konferencián. A szép számmal jelen lévő turisztikai szakemberek elsősorban a „Turisztikai szervezetek fejlesztése” című pályázatra készültek fel a tanácskozáson.

A házigazda Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. sikerének egyik titka, hogy az önkormányzat elkötelezett a TDM működtetéséért. Az anyagiakat biztosítva a szakmára bízza a munkát – nyitotta meg a konferenciát Kónya István, Gyula alpolgármestere. A kulturális és egészségturizmus komplexitásán dolgozik a kft. – ismertette Komoróczki Adél, a kft. ügyvezetője, egyben elmondta, hogy a pályázatot a helyi és a térségi TDM fejlesztésére nyújtják be. A pályázati pénz stratégiai céloknak való alárendelését hangsúlyozta Semsei Sándor, a Magyar TDM Szövetség elnöke. Nyomatékosította, hogy a turizmus törvény hiánya nehezíti a fejlesztést. Fenntarthatóság, kompetenciák, összefogás voltak a TDM-ek munkáját jellemző kulcsszavai dr. Gyenizse Dorottyának, a Nemzetgazdasági Minisztérium főosztályvezetőjének. Szakmai tanácsadással segíti a pályázatírást a Magyar TDMSZ – hangzott el Magyarics Gábor alelnöktől, aki a képzések, s a tanulmányutak fontosságára is felhívta a figyelmet.

A székelyföldi vonzerő kihasználatlanságának okai az összefogás, az egységes Székelyföld márka és a gyakorlatorientált képzés hiánya – ismertette kutatását Tőzsér Anett a Nemzetstratégiai Kutatóintézet osztályvezetője. A dél-tiroli példát hozta fel pozitívumként dr. Erdei János a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége tiszteletbeli elnöke. Új közösségek turizmusba való bevonását fontolgatta Mártonné Máthé Kinga a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója. A szálloda, a fürdő és a TDM láncszemenként való egymásba fonódása eredményezi a közös cél, a vendég elérését – vélte Boros László Attila a Magyar Fürdőszövetség választmányi tagja.

Az egészség-, a MICE - és a senior turizmust jelölte meg kiemelt termékként Maráczi Gábor a MT Zrt. marketingigazgatója. A turisztikai kártya bevezetéséhez adott tanácsokat Nagy Júlia a MTDM Szövetség alelnöke.
Takács Péter együttműködési lehetőséget javasolt a Magyar Utazási Irodák Szövetsége részéről a tanácsadás, és a partnerség terén. Ugyancsak összefogást kínált fel Rafay János a Hungexpo Vásár és Reklám Zrt. üzletág igazgatója.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.