Többet költenek idén nyaralásra a magyar családok

Nyaralásra idén 30 ezer forinttal többet fordítanak a magyar családok, és ebben a szezonban 8 napról átlagosan 9 napra emelkedett az üdülésre szánt idő az előző év azonos időszakához képest - derül ki a Budapest Bank reprezentatív felméréséből.

A magyar lakosságnak továbbra is mintegy 48 százaléka nyaral idén, jellemzően júliusban vagy augusztusban. A Balaton és más belföldi célpontok népszerűsége mellett a tavalyi 16 százalékról idén 23 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik valamelyik európai tengerpart felé veszik az irányt - olvasható az MTI-nek eljuttatott közleményben.

A Budapest Bank felmérése szerint a nyaralásra fordított összeg átlagosan a tavaly mért 118 ezer forinthoz képest idén elérheti a 151 ezer forintot is. Az eredmények szerint közel azonos azoknak az aránya, akik 50 000 forintnál kevesebbet tudnak pihenésre költeni, és azoké, akik 200 000 forintnál is többet szánnak a vakációra: 22, valamint 23 százalék.

A válaszadók 79 százaléka a spórolt pénzéből fedezi a nyaralást, 6 százalékuk azonban kölcsönből finanszírozza az üdülés kiadásait, akiknek 4 százaléka rokonoktól, ismerősöktől kér pénzt, 2 százalékuk viszont gyorskölcsönt igényel, és ugyanennyien hitelkártya-keretüket növelik meg - közölte a bank.

Az otthonról vitt készpénz dominanciája továbbra is érezhető, azonban a bankkártyás fizetés is egyre inkább teret nyer, ugyanis az arányuk a tavalyi 17 százalékról idén 20 százalékra emelkedett - tették hozzá.

Arról is beszámoltak, hogy a bankkártya-használók közül tízből négyen már a gyors érintés nélküli - Paypass vagy Paywaves - fizetést választják, de főként egyelőre belföldön.

A felmérésből kiderült, hogy a külföldön nyaraló válaszadók felkészülten indulnak útnak: 85 százalékuk tisztában van a célország fizetőeszközének árfolyamával.

Forrás: MTI


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.