„A fesztivál megtalálta a fizetőképes közönségét”

Sokkal nagyobb már nem tud lenni, hiszen vannak korlátai a kempingnek, és a városban is korán elfogynak a szálláshelyek. A látogatók elsősorban határainkon belülről érkeznek, és jellemzően a 18-25 közötti korosztályt képviselik. A turizmusonline.hu szerkesztője a VOLT Fesztiválon járt, ahol az idei újdonságokat is kipróbálta: a kényelmesebb, karszalagos fizetést és a környezetkímélő poharat.

Néhány évvel ezelőtt nagyjából elérte mostani paramétereit, befogadóképességét a fesztivál. Ez több, mint 150 ezer látogatót jelent, tehát nagyjából napi 30-35 ezret. Az elmúlt években egyre komolyabb világsztárok lépnek fel a VOLT-on. Olyanok, akik akár a Sziget nagyszínpadán főműsoridős fellépők, úgynevezett headlinerek lehetnének. (mint például a tavalyi évben koncertező Linkin Park, vagy idén a Depeche Mode és az Iron Maiden). A hazai közönségnek szóló fesztiválok között kiemelkedik mind programban, mind látogatottságban, méreteiben, költségvetésében.

A Balaton Sound és a Sziget egyre inkább a nemzetközi piacot célozza meg, míg a VOLT közönsége főként hazai. Csupán a látogatók 5-10%-a külföldi, ők főleg Ausztriából, Szlovákiából és más, közeli országokból érkeznek.  „A VOLT elsősorban a magyar közönségnek szól és a jövőben is nekik fog szólni, de ettől függetlenül nem adjuk föl, hogy Szlovákiában, Ausztriában vagy egyéb környező országokban, esetleg Németországban megpróbáljunk további piacokat szerezni. Ezt elsősorban azzal érhetjük el, ha az elkövetkező években is olyan nagyágyúkat tudunk felléptetni, mint a Magyarországon először fesztiválfellépést vállaló Depeche Mode” – mondta Fülöp Zoltán a VOLT egyik alapító-főszervezője.

A VOLT Fesztivál bővülésének ugyanakkor korlátja lehet a szálláshelyek limitált száma. Visszavetheti a fesztiválozók részvételi kedvét, ha a rendezvény előtt hónapokkal elfogynak a szálláshelyek a városban. „Sokat javítana a helyzeten, ha további szálláshelyek kialakítása bekerülne a régió turisztikai fejlesztési terveibe. Nemcsak a kemping típusú szálláshelyek, vagy  3 csillagos hotelek irányába lehetne fejlődni, hanem a város turisztikai vonzerejét növelné 4 és/vagy 5 csillagos szálloda építése is.” - tette hozzá a főszervező.

Fülöp Zoltán azt gondolja, hogy a fesztivál megtalálta a fizetőképes közönségét, aki a belépőjegyen túl is hajlandó költeni egy fesztiválon. (A tavalyi évben például ez az összeg átlagosan 7128 Ft volt/fő/nap) Ideutaznak, szállást vesznek ki, élnek a fesztiválon. A látogatók megtehetik, hogy akár ki se mennek a fesztivál területéről, hiszen itt szinte mindent megkapnak. Gyakorlatilag egy város épül fel, nemcsak sört és különféle ételeket, italokat lehet vásárolni, hanem kitelepülnek többek között áruházak, tisztálkodási árucikkeket kínáló üzletek, de még postai szolgáltatás is elérhető.

Fizess csuklóból

Idén debütált a karszalagos fizetés a VOLT életében. A karszalagba épített chip alkalmas arra, amire korábban a fesztiválkártya volt: fel lehet tölteni az egyenleget, fizetni lehet vele a fesztivál területén és mindez menedzselhető online, a VOLT applikációján keresztül. Az innováció hatalmas előnye, hogy aki applikáció segítségével tölti fel az egyenlegét, a fesztivál végén az el nem költött összeget automatikusan visszakapja – így elkerülhető az utolsó napi hosszú sorban állás. Fülöp Zoltán úgy látja, hogy az összes ilyen innovatív lépésük hosszú távon őket igazolja.

Újdonság a repohár is. Ennek azonnal látható és tapasztalható előnye, hogy nem kell többé a rengeteg üres, egyszer használatos poháron taposni szórakozás közben, ráadásul közben a környezet terhelése is csökken. A látogatóknak egyszer kell megvásárolniuk a 450 Ft-os poharat, amit a vendéglátósok, kereskedők minden újabb ital vásárlásakor tisztára cserélnek. Ha a fesztiválozók szórakozás közben szünetet tartanának az italozásban, a repoharat bármelyik vendéglátónál tokenre cserélhetik, így nem kell folyamatosan szorongatniuk poharukat, vagy éjszakára magukkal vinni a kempingbe. Az egyedi VOLT-os dizájnnal készült repohár kiváló emléke lehet a fesztiválnak, a szervezők úgy gondolják a fenntartható(bb) szórakozás ennyit megér.

Ha már a fenntarthatóságról volt szó, Fülöp Zoltán elmondta, hogy egész évben bérlik a kempinget nem csak a fesztivál idejére. „Nekünk is fontos, hogy ne lakjuk le a rendezvény helyszínét. Ezért rekultiváljuk a területet, odafigyelünk arra, hogy ne tegyük tönkre a természetet. Vannak területek, amik önmagukban is regenerálódnak, van ahol füvesítünk, fákat ültetünk. Egész évben dolgozik itt a területen egy karbantartó stáb, akik gondozzák Lővér kempinget.”


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.