Ukrajna Hévízévé fejlesztik Hajdúszoboszlót

A KSH adatai szerint tavaly az észak-magyarországi régióban 38,9 százalékkal nőtt az ukrán turisták száma és 24,6 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a térségben, mint egy évvel korábban – hangzott el Egerben egy szakmai fórumon. Ezért az érdekeltek fontosnak tartják, hogy felmérjék a régióban, mit jelent az ukrán piaci potenciál.

A háromcsillagos Hotel Flórában tartott találkozót a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Régió Marketing Igazgatósága és a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara. Bevezető előadásában Kabish Svetlana, a Magyar Turizmus Zrt. Kijevi Külképviseletének vezetője arról beszélt, hogy az orosz-ukrán konfliktus nagymértékben befolyásolja a lakosság életkörülményeit. Az elmúlt időszakban az ország gazdasági teljesítménye és a bruttó hazai termék (GDP) jelentősen csökkent, miközben az ukrán nemzeti valuta is erőteljesen gyengült. Az ország turizmusa – a korábbihoz képest – 60 százalékkal esett vissza. Ez a Magyarországra látogató ukrán turisták esetében azonban lényegesen kisebb mértékű volt tavaly. Észak-Magyarországra az idei első negyedévben is – a statisztikai adatok szerint – több ukrán vendég érkezett.

Szeretik a jó borokat, az ízletes ételeket

Az előadó hangsúlyozta, hogy a felmérések szerint a szomszédos ország 40 milliós lakosságából mindössze 10 millió utazik külföldre. Hazánkba leginkább közúton, buszokkal érkeznek. Kiemelten kedvelik az észak-alföldi, valamint az észak-magyarországi turisztikai régiót. Ám az ukránok a korábbiaknál most kevesebbet költenek, de a jó borokat, az ízletes ételeket továbbra is kedvelik. Főleg gyógykezelésekre, gyógyfürdőzésre utaznak Észak-Magyarországra. Az utóbbi időben több ukrán egyéni turista is érkezett a régióba, miután a magyar konzulátusok viszonylag gyorsan adnak vízumot nekik.

Kabish Svetlana kiemelte, hogy különösen Egert, Egerszalókot, Mezőkövesdet, Miskolcot, Lillafüredet és Tokajt kedvelik. A gyógyvizek mellett a városok történelmi emlékei iránt is érdeklődnek. A költségek azonban meghatározzák az útjaikat, miután az ukránok nagyon takarékosak. Véleménye szerint az imázsépítésben fontos szerepet kaphat Észak-Magyarországról az orosz nyelvű weboldal, továbbá a kiállításokon való bemutatkozás és a külképviseletre eljuttatott hírlevél is. Az előadó azt is felvetette: keresni kell a lehetőségét annak is, hogy az ajánlatok közé kerüljön Bogács a gyógyfürdőjével, illetve Mátraderecske a Mofettával.

Az előadást követően mutatkozott be a másfél évtizede létrejött 1000 Út Utazási Iroda, amely tavaly 70 ezer vendéget szervezett külföldre. Hét, egyenként ötvenszemélyes autóbusszal rendelkeznek és rendszeresen indítanak utakat Magyarországra is. Azt is fontosnak tartják, hogy a magyar szállodákban több napot eltöltő ukrán vendégeknek helyezzenek el orosz nyelvű eligazító táblákat, valamint étlapot is.

Egerbe és Hajdúszoboszlóra is szívesen mennek az ukrán turisták

Egyebek között a pénzváltóhelyekről, illetve a vásárlási lehetőségekről szóló információk is fontosak az ukránoknak – ezt erősítette meg Fekete Natasa Egerben tevékenykedő, orosz nyelvű idegenvezető, aki a tapasztalatait mondta el. A vendégek a szomszédos országból főleg buszokkal érkeznek a hevesi megyeszékhelyre, és néhány órás városnézés után élményekkel gazdagodva utaznak tovább. Bár kevesebb számban, de egyénileg érkező ukrán turistákat is találni a szálláshelyeken. Ők a tehetősebbek, akik gyógykezelésre jönnek Egerbe. Ám igénylik, hogy többet foglalkozzanak velük, és különböző programokat is ajánljanak nekik.

A fórumon a Hajdúszoboszlón szerzett kedvező ukrán piaci tapasztalatokat osztotta meg a szakemberekkel Kabály Zsolt TDM menedzser. Elmondta, hogy a kelet-magyarországi fürdővárosban tavaly több mint egymillió vendégéjszakát töltöttek el a turisták. A 24 ezer lakosú településen 18 ezer szálláshely található, és 2014-ben 305 ezer szállóvendéget fogadtak. Közöttük sok volt a külföldi. Az utóbbi évtizedben új piacokat sikerült nyitniuk és jelenleg 13 külföldi nemzetiség jár üdülést, gyógyulást találni Hajdúszoboszlóra.

Nyolcnyelvű kiadványt készítettek

A továbbiakban arra is kitért, hogy mennyire fontosak az ukrán vendégek a városban, akik tavaly 23 ezer 883 vendégéjszakát töltöttek el Hajdúszoboszlón. A helyi szakembereknek az a célja, hogy a várost mielőbb Ukrajna "Hévízévé" fejlesszék. Az érkezőknek gyógyulást, szórakozást és wellnesst biztosítanak. Szeretnék, ha a jövőben még több visszatérő törzsvendéget fogadhatnának. Munkájuk középpontjában az áll, hogy minél szélesebb körben ismertessék meg Hajdúszoboszlót, a várost és az üdülőhelyet. Ezt szolgálja a legfontosabb információkat tartalmazó nyolcnyelvű kiadványuk a gyógyturizmusról, a szálláshelyekről, a programokról, a kirándulásokról. Minden évben valamilyen szakmai kiállításon népszerűsítik a város értékeit. Jelenleg az ukrán piac az ötödik legnagyobb vendégkört jelenti Hajdúszoboszlón, ezt igyekeznek még tovább erősíteni.

A fórum végén workshopot tartottak, melynek keretében az észak-magyarországi régióban működő turisztikai szolgáltatók találkozhattak és megbeszélést folytattak az ukrán szakemberekkel.


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.