Ukrajna Hévízévé fejlesztik Hajdúszoboszlót

A KSH adatai szerint tavaly az észak-magyarországi régióban 38,9 százalékkal nőtt az ukrán turisták száma és 24,6 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a térségben, mint egy évvel korábban – hangzott el Egerben egy szakmai fórumon. Ezért az érdekeltek fontosnak tartják, hogy felmérjék a régióban, mit jelent az ukrán piaci potenciál.

A háromcsillagos Hotel Flórában tartott találkozót a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Régió Marketing Igazgatósága és a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara. Bevezető előadásában Kabish Svetlana, a Magyar Turizmus Zrt. Kijevi Külképviseletének vezetője arról beszélt, hogy az orosz-ukrán konfliktus nagymértékben befolyásolja a lakosság életkörülményeit. Az elmúlt időszakban az ország gazdasági teljesítménye és a bruttó hazai termék (GDP) jelentősen csökkent, miközben az ukrán nemzeti valuta is erőteljesen gyengült. Az ország turizmusa – a korábbihoz képest – 60 százalékkal esett vissza. Ez a Magyarországra látogató ukrán turisták esetében azonban lényegesen kisebb mértékű volt tavaly. Észak-Magyarországra az idei első negyedévben is – a statisztikai adatok szerint – több ukrán vendég érkezett.

Szeretik a jó borokat, az ízletes ételeket

Az előadó hangsúlyozta, hogy a felmérések szerint a szomszédos ország 40 milliós lakosságából mindössze 10 millió utazik külföldre. Hazánkba leginkább közúton, buszokkal érkeznek. Kiemelten kedvelik az észak-alföldi, valamint az észak-magyarországi turisztikai régiót. Ám az ukránok a korábbiaknál most kevesebbet költenek, de a jó borokat, az ízletes ételeket továbbra is kedvelik. Főleg gyógykezelésekre, gyógyfürdőzésre utaznak Észak-Magyarországra. Az utóbbi időben több ukrán egyéni turista is érkezett a régióba, miután a magyar konzulátusok viszonylag gyorsan adnak vízumot nekik.

Kabish Svetlana kiemelte, hogy különösen Egert, Egerszalókot, Mezőkövesdet, Miskolcot, Lillafüredet és Tokajt kedvelik. A gyógyvizek mellett a városok történelmi emlékei iránt is érdeklődnek. A költségek azonban meghatározzák az útjaikat, miután az ukránok nagyon takarékosak. Véleménye szerint az imázsépítésben fontos szerepet kaphat Észak-Magyarországról az orosz nyelvű weboldal, továbbá a kiállításokon való bemutatkozás és a külképviseletre eljuttatott hírlevél is. Az előadó azt is felvetette: keresni kell a lehetőségét annak is, hogy az ajánlatok közé kerüljön Bogács a gyógyfürdőjével, illetve Mátraderecske a Mofettával.

Az előadást követően mutatkozott be a másfél évtizede létrejött 1000 Út Utazási Iroda, amely tavaly 70 ezer vendéget szervezett külföldre. Hét, egyenként ötvenszemélyes autóbusszal rendelkeznek és rendszeresen indítanak utakat Magyarországra is. Azt is fontosnak tartják, hogy a magyar szállodákban több napot eltöltő ukrán vendégeknek helyezzenek el orosz nyelvű eligazító táblákat, valamint étlapot is.

Egerbe és Hajdúszoboszlóra is szívesen mennek az ukrán turisták

Egyebek között a pénzváltóhelyekről, illetve a vásárlási lehetőségekről szóló információk is fontosak az ukránoknak – ezt erősítette meg Fekete Natasa Egerben tevékenykedő, orosz nyelvű idegenvezető, aki a tapasztalatait mondta el. A vendégek a szomszédos országból főleg buszokkal érkeznek a hevesi megyeszékhelyre, és néhány órás városnézés után élményekkel gazdagodva utaznak tovább. Bár kevesebb számban, de egyénileg érkező ukrán turistákat is találni a szálláshelyeken. Ők a tehetősebbek, akik gyógykezelésre jönnek Egerbe. Ám igénylik, hogy többet foglalkozzanak velük, és különböző programokat is ajánljanak nekik.

A fórumon a Hajdúszoboszlón szerzett kedvező ukrán piaci tapasztalatokat osztotta meg a szakemberekkel Kabály Zsolt TDM menedzser. Elmondta, hogy a kelet-magyarországi fürdővárosban tavaly több mint egymillió vendégéjszakát töltöttek el a turisták. A 24 ezer lakosú településen 18 ezer szálláshely található, és 2014-ben 305 ezer szállóvendéget fogadtak. Közöttük sok volt a külföldi. Az utóbbi évtizedben új piacokat sikerült nyitniuk és jelenleg 13 külföldi nemzetiség jár üdülést, gyógyulást találni Hajdúszoboszlóra.

Nyolcnyelvű kiadványt készítettek

A továbbiakban arra is kitért, hogy mennyire fontosak az ukrán vendégek a városban, akik tavaly 23 ezer 883 vendégéjszakát töltöttek el Hajdúszoboszlón. A helyi szakembereknek az a célja, hogy a várost mielőbb Ukrajna "Hévízévé" fejlesszék. Az érkezőknek gyógyulást, szórakozást és wellnesst biztosítanak. Szeretnék, ha a jövőben még több visszatérő törzsvendéget fogadhatnának. Munkájuk középpontjában az áll, hogy minél szélesebb körben ismertessék meg Hajdúszoboszlót, a várost és az üdülőhelyet. Ezt szolgálja a legfontosabb információkat tartalmazó nyolcnyelvű kiadványuk a gyógyturizmusról, a szálláshelyekről, a programokról, a kirándulásokról. Minden évben valamilyen szakmai kiállításon népszerűsítik a város értékeit. Jelenleg az ukrán piac az ötödik legnagyobb vendégkört jelenti Hajdúszoboszlón, ezt igyekeznek még tovább erősíteni.

A fórum végén workshopot tartottak, melynek keretében az észak-magyarországi régióban működő turisztikai szolgáltatók találkozhattak és megbeszélést folytattak az ukrán szakemberekkel.


Zsolnay kerámiák otthona a szecessziós álomvilla – videóval

Zsolnay kerámiák otthona a szecessziós álomvilla – videóval 

Újabb Zsolnay remekművek kerültek a pesti ResoArt Villa bemutatótereibe.
Különleges témájú alkotások ezen a kiállításon

Különleges témájú alkotások ezen a kiállításon 

A most nyíló Vízhez hasonló című kiállítás gerincét azok a művek adják, amelyek Stuttgartban készültek 1993-1995 között.
További fejlesztések Szigligeten

További fejlesztések Szigligeten 

A fejlesztés a 2021-ben befejezett szigligeti várfelújításra épül, amelynek következtében immáron éves szinten több mint 200.000 látogató érkezik a szigligeti várba, így magára a településre is.
Mi köti össze Budapestet Alicantéval? – MTÜ évértékelő 2024-ről

Mi köti össze Budapestet Alicantéval? – MTÜ évértékelő 2024-ről 

Egyrészt a közvetlen légi járatok, másrészt az a tény, hogy 2024-ben Budapest és Alicante holtversenyben az első helyet szerezte meg a világon a városok közötti versenyben – vendégszám tekintetében.
Érkezik az Art and Antique

Érkezik az Art and Antique  

Idén február 6. és 9. között rendezik meg Magyarország legnagyobb klasszikus és kortárs művészeti vásárát.
Ötvenéves a Kiskunsági Nemzeti Park

Ötvenéves a Kiskunsági Nemzeti Park 

A park az elmúlt fél évszázad során a természeti értékek védelmének, az ökoturizmus fejlesztésének és a környezeti nevelésnek a szimbólumává vált, egyedülálló természeti kincseket és kulturális örökséget őrizve az utókornak.
Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák

Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette novemberi trendriportját a KSH adatai alapján.
A lead szerepe a webshopok világában

A lead szerepe a webshopok világában 

A webáruházak világában a lead fogalma egy olyan kifejezés, amiről talán már hallottál, de miért is annyira fontos a digitális kereskedelemben? Adott esetben egy lead az a személy, aki valamilyen szinten érdeklődést mutat a termékeid iránt. Ő lesz az az érdeklődő, aki talán még csak vacillál, de már az első lépéseket megtette feléd – például megadta az e-mail címét vagy telefonszámát. 
Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz

Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz 

Az idegenhonos, különösen az inváziós állat- és növényfajok egyre nagyobb problémát jelentenek világszerte.
Új helyszínen a Zarándok Konferencia

Új helyszínen a Zarándok Konferencia 

A rendezvényre érkező hazai és külföldi előadókon túl meghatározó szakemberek is érkeznek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.