125 tonnányi segély a METRO-tól Haitiba

A METRO csoport a vállalat történetének egyik legnagyobb adományára készül. A METRO csoport repülőgépét Dr. Eckhard Cordes úr a METRO Csoport vezérigazgatója indítja útnak a mai napon, azzal az adománycsomaggal, amit a vállalat a haiti földrengés károsultjainak küld. A másik repülőgép március elején indul Haitire. A csomagban található, több mint 125 tonna adomány a Metro Cash & Carry, Real, Media Markt és Saturn, illetve a Galeria Kaufhof és a METRO Group Asset Management által felajánlott termékek. A vállalatnál korábban nem volt példa az értékesítési láncok közötti ilyen mértékű együttműködésre egy jó ügy érdekében. Az adomány teljes értéke: egy millió euró.

"A pusztítás képei, és a szenvedő haiti emberek látványa mélyen megérintett bennünket", mondta Dr. Eckhard Cordes, a METRO Csoport vezérigazgatója. "Nem akartunk csak állni és bámulni, segíteni akartunk. Haiti még sokáig fog szenvedni a földrengés következményeitől. Ezért még inkább kötelességünknek érezzük, hogy hozzájáruljunk az újjáépítéshez." mondta Dr. Cordes kifejezve a METRO Csoport munkavállalóinak is spontán hozzáállását és elkötelezettségét a jó ügy iránt. „Nekünk nem kellett kérni a segítséget, nálunk mindenki önként jelentkezett.“ A METRO Csoport a szállítmány összeállításához Németország legnagyobb kereskedelmi cége a Welthungerhilfe szervezet segítségét kérte. Ez a non-profit szervezet egy listát készített arról, hogy a január 13-ai földrengés túlélőinek mire van sürgősen szüksége. A Welthungerhilfe vállalja az adományok szétosztását Haitin. Így tudjuk biztosítani, hogy az adományok valóban közvetlenül a rászorulókhoz jussanak el. "Ez az együttműködés igazán rendkívüli", mondta Bärbel Dieckmann, a Welthungerhilfe elnöke. "Mi tudjuk, hogy az embereknek mire van szüksége és garantáljuk, hogy eljuttatjuk a rászorulóknak. A METRO Csoport biztosítja az adományt és a szállítást is." A METRO Csoporthoz tartozó értékesítési láncok összefogásában az alábbi termékek jutnak el a rászorulókhoz: a Metro Cash & Carry jóvoltából, 200 sátor, 8,000 műanyag ponyva, 4,000 kapa és egyéb eszköz illetve 15,000 db evőeszközkészlet. A Real személyes higiénés termékeket juttat el, pl. 36000 db szappant és 15,000 fogkefét, eldobható borotvákat – valamint 3,000 futball labdát is a gyermekek részére. A Galeria Kaufhof áruházak 4,000 db főzőedényt, 3,000 takarót és iskolaszereket, iskolatáskákat, írótömböket, tollakat küldenek. A Media Markt és Saturn lánc 8,000 db elemlámpát és számos műholdas telefont küld. A METRO Csoport ingatlan cége az Asset Management pedig több mint 20 dízel aggregátort küld. A METRO Magyarországon támogatója volt a Vendég&Hotel, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia és a Baptista Szeretetszolgálat múlt heti jótékonységi gálavacsorájának is.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.