A TDM célja, hogy ezeket az attrakciókat az utazási irodák, a szálláshelyek munkatársai saját élményként tudják ajánlani a vendégeknek. A rendezvénysorozat kiemelt feladata, hogy a turisztikai vállalkozások értékesítési vezetői személyes kapcsolatot alakíthassanak ki az attrakciók vezetőivel és értékesítési munkatársaival a későbbi egüttműködések elősegítése érdekében, ugyanakkor első kézből értesülhessenek az attrakciók újabb és újabb terveiről is, hogy a szolgáltatók személyes ajánlatai még vonzóbbak lehessenek.
Az első tanulmányút a napokban megnyílt Pannon-tenger Múzeumba vezetett, amire a megnyitó napján közel 1000 látogató volt kíváncsi, és folyamatosan nagy az érdeklődés az új látnivaló iránt. Az 500 négyzetméternyi terület annyi látnivalót kínál, hogy többször is érdemes ide visszatérni, kicsiknek és nagyoknak, családoknak vagy baráti társaságoknak, csoportoknak is érdemes beiktatni a miskolci vagy Miskolc környéki programjába. A vendégkönyv-bejegyzések szerint számos programra is alkalmas a helyszín – az elmúlt két hétben már lánykérésnek is otthont adott a kiállítás, s születésnapi programokhoz is nagys zerű helyszínt kínál – különösképp, mivel a szülinaposok ingyenesen látogathatják a Herman Ottó Múzeum egységeit.
A programsorozat januárban folytatódik, a tervek szerint bepillanthatnak majd a turisztikai szolgáltatók a Miskolci Nemzeti Színház kulisszái mögé és ellátogatnak a vidéken egyedülálló Színháztörténeti és Színészmúzeumba, megismerkedhetnek a Kohászati Múzeum interaktív családi kínálatával, ingyenes városnézésen vehetnek részt, s felkeresik majd a lillafüredi ökoturisztikai centrumot és a helyi barlangokat is.