12 százalékkal csökkent a görög foglalások száma Németországban

Egy felmérés szerint a német turisztikai kereslet komolyan visszaesett a görög pénzügyi válság hatására. Ráadásul a kutatás még a halálos áldozatokat követelő tüntetések előtti eredményeket tükrözi.

A német utazásközvetítők 12 százalékkal kevesebb görög utat értékesítettek április 1-25. között mint a tavalyi év azonos időszakában – derült ki a GfK nemzetközi kutató intézet havi elemzéséből. A görög foglalások száma az év első négy hónapjában 6 százalékkal esett vissza. A szakmai tanulmányutak száma is jelentősen csökkent. A Németországban piacvezető Studious a januári biztató számok után februárban kétszámjegyű zuhanást tapasztalt a görögországi foglalások számában. A TUI brandjeként számon tartott Dr Tigges arról számolt be, hogy a görög válság komoly törést okozott az év elején még nagy növekedést ígérő görög piacon, de reményeik szerint a későbbiekben még normalizálódik a helyzet.

A GfK felmérésében foglaltaknak némileg ellentmondanak azok a tények, amelyek egy áprilisi, a TUI által megrendelt kutatásból derülnek ki. Eszerint a németek 49 százaléka tervez a következő években görögországi nyaralást. Mindössze 6,3 százalékuk mondta azt, hogy a válság miatt lemond a nyaralásról a mediterrán országban.

A TUI Németország ügyvezetője, Volker Böttcher azt nyilatkozta, hogy egyelőre nem érzékelik, hogy hatással lenne a keresletre a görög válság. „Görögország a negyedik legfontosabb úti célunk, ami a foglalások volumenét illeti, és időarányosan a tavalyival megegyező szinten állunk az eladásokban.” Sőt, az ügyvezető szerint még gyarapodhat is idén a görög piac, mivel a TUI-nál 6,5 százalékkal olcsóbbak a görög ajánlatok mint a tavalyi évben. Jóllehet, Böttcher szerint Görögországnak bőven akad még tennivalója, hogy vonzóbbá váljon a turisták számára: a négycsillagos szállodák színvonala javításra szorul, jobb és több termékkel kellene megcélozniuk a családokat, valamint fejleszteni kéne az infrastruktúrát.

Mindeközben a görög kormány egy sor intézkedéssel igyekszik támogatni idén a turizmust, hogy az, mint az állam egyik legfontosabb bevételi forrása, a legkevésbé szenvedje meg a válságot. Athén kivételével az ország repülőterein minden le- és felszállási díjat megszüntettek az idei nyárra. Könnyítettek a hajózási szabályokon, amivel azt kívánják elérni, hogy minél több amerikai tengerjáró hajó kössön ki a görög kikötőkben. Mindezek mellett a görög állam a turisztikai kisvállalatokat 100 millió eurós programcsomaggal támogatja.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.