A német utazásközvetítők 12 százalékkal kevesebb görög utat értékesítettek április 1-25. között mint a tavalyi év azonos időszakában – derült ki a GfK nemzetközi kutató intézet havi elemzéséből. A görög foglalások száma az év első négy hónapjában 6 százalékkal esett vissza. A szakmai tanulmányutak száma is jelentősen csökkent. A Németországban piacvezető Studious a januári biztató számok után februárban kétszámjegyű zuhanást tapasztalt a görögországi foglalások számában. A TUI brandjeként számon tartott Dr Tigges arról számolt be, hogy a görög válság komoly törést okozott az év elején még nagy növekedést ígérő görög piacon, de reményeik szerint a későbbiekben még normalizálódik a helyzet.
A GfK felmérésében foglaltaknak némileg ellentmondanak azok a tények, amelyek egy áprilisi, a TUI által megrendelt kutatásból derülnek ki. Eszerint a németek 49 százaléka tervez a következő években görögországi nyaralást. Mindössze 6,3 százalékuk mondta azt, hogy a válság miatt lemond a nyaralásról a mediterrán országban.
A TUI Németország ügyvezetője, Volker Böttcher azt nyilatkozta, hogy egyelőre nem érzékelik, hogy hatással lenne a keresletre a görög válság. „Görögország a negyedik legfontosabb úti célunk, ami a foglalások volumenét illeti, és időarányosan a tavalyival megegyező szinten állunk az eladásokban.” Sőt, az ügyvezető szerint még gyarapodhat is idén a görög piac, mivel a TUI-nál 6,5 százalékkal olcsóbbak a görög ajánlatok mint a tavalyi évben. Jóllehet, Böttcher szerint Görögországnak bőven akad még tennivalója, hogy vonzóbbá váljon a turisták számára: a négycsillagos szállodák színvonala javításra szorul, jobb és több termékkel kellene megcélozniuk a családokat, valamint fejleszteni kéne az infrastruktúrát.
Mindeközben a görög kormány egy sor intézkedéssel igyekszik támogatni idén a turizmust, hogy az, mint az állam egyik legfontosabb bevételi forrása, a legkevésbé szenvedje meg a válságot. Athén kivételével az ország repülőterein minden le- és felszállási díjat megszüntettek az idei nyárra. Könnyítettek a hajózási szabályokon, amivel azt kívánják elérni, hogy minél több amerikai tengerjáró hajó kössön ki a görög kikötőkben. Mindezek mellett a görög állam a turisztikai kisvállalatokat 100 millió eurós programcsomaggal támogatja.