130 ezren torkoskodtak farsangkor

2013-ban, nyolcadik alkalommal is sikeres volt a Torkos Csütörtök akció: mintegy 130 ezer vendég torkoskodott 839 hazai étteremben. Vendég és vendéglátó egyaránt kedveli, várja az akciót, a vendéglátóhelyek a forgalom hosszú távú növekedésében bíznak. A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységét, a hirdetéseket, a honlapot jónak értékelték az éttermek. A résztvevők túlnyomó többsége jövőre sem akar kimaradni, és sokan igénylik a hasonló akciókat, derül ki a csatlakozott éttermek körében végzett felmérésből.

A Farsangi Torkos Csütörtök akcióhoz azok a vendéglátóipari egységek csatlakozhattak, amelyek vállalták, hogy helyben fogyasztó vendégeiknek 2013. január 31-én teljes nyitvatartási idejük alatt 50%-os kedvezményt biztosítanak az étel- és italfogyasztás végösszegéből.

Az akcióra ezúttal azért nem a néphagyomány szerinti, a hamvazószerdát követő napon került sor, mivel az épp – az étterembe járás szempontjából szintén népszerű – Valentin (Bálint) napra esett. A Magyar Turizmus Zrt. és a NetPincér korábbi sikeres együttműködésének köszönhetően az akció hivatalos weboldala továbbra is a www.torkoscsütörtök.hu (vagy www.torkoscsutortok.hu) volt.

A kínálat széles volt ezúttal is: a halászcsárdától az art caféig, a gyorsétteremtől a prémium kategóriás vendéglátóhelyig országszerte több száz étterem közül választhattak az érdeklődő ínyencek.

100-ból 72 részt vevő étterem vidéki volt

A válaszadó éttermek 26,4%-a Budapesten, 54,0%-a vidéki városokban, 19,5%-a pedig egyéb településen várta a vendégeket. Ezek az arányok nagyságrendileg megegyeznek a 2012-es eredményekkel. 2013-ban az éttermek 21,6%-a első ízben csatlakozott az akcióhoz, ami azt jelzi, hogy arányaiban több a „visszatérő” partner.

A „tapasztalt” éttermek 43,2%-a számolt be arról, hogy a korábbi akciók hatására bővült a vendégkörük, vagyis az akció iránt érdeklődő vendégek máskor is felkeresték őket.

Átlagosan 173 torkoskodót fogadtak az éttermek, tízből nyolcan előzetesen bejelentkeztek

A (Farsangi) Torkos Csütörtök ismertségét, a promóció eredményességét jelzi, hogy a vendégek többsége – 77,6%-a – az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Egy válaszadó étterem átlagosan 173 főt látott vendégül Torkos Csütörtökön, de természetesen ebben igen nagy eltérések voltak. A résztvevő éttermek számát figyelembe véve, az MT Zrt. becslése szerint 2013. január 31-én összesen körülbelül 130 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is megkönnyíti, hogy a vendégek több mint 82,4%-a előzetesen asztalt is foglalt.

Jóval kedvezőbb forgalom és bevételek

Az étteremtulajdonosok túlnyomó többsége kedvező forgalomi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. Minden 100 étteremből 68 jóval kedvezőbb, további 27 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy átlagos januári napon várható.

A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 43,0%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 42,5%-a számára kedvezőbben alakultak ezen a napon. Teltház miatt az éttermek 56,2%-ának kellett visszautasítania vendégeket a Farsangi Torkos Csütörtökön.

Elégedett vendégekről számoltak be az éttermek

A fogyasztói visszajelzések, amelyekről az éttermek harmada számolt be, döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtököt, és – bár ez egy naphoz kötődik – szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek. (Néhány étterem ezt saját kérdőíves felméréssel vizsgálta.)

Negatívumokról alig-alig szólnak az éttermek válaszai, mindössze a hosszabb várakozási időt és a foglalás nehézségeit említették páran. 2013-ban összesen 2100 vendég adott értékelést a Netpincér oldalain, ők az iskolai osztályozáshoz hasonlóan ötfokozatú skálán 4,48-ra értékelték elégedettségüket, ami jó, és az előző évekhez képest javuló értékelést jelent.

A vendéglátóhelyek többsége a Magyar Turizmus Zrt.-től értesült az akcióról

A résztvevők 49,9%-a a Magyar Turizmus Zrt. közvetlen megkeresése révén, 8,8%-a pedig az MT Zrt. regionális marketingigazgatóságain keresztül értesült az akcióról. Az akciót hirdető honlapok közül a Magyar Turizmus Zrt. és a Netpincér által működtetett www.torkoscsutortok.hu / www.torkoscsütörtök.hu oldal bizonyult a legsikeresebbnek (41,0% említette), ezt a netpincer.hu követi 12,0%-kal. A szakmai sajtónak és a Metró Kereskedelmi Kft. tájékoztatásának is sokat köszönhet az akció. Az összes válaszadó kilenctizede megfelelőnek találta a honlapot.

Az éttermek fele saját csatornáin is hirdette az akciót

A Torkos Csütörtök akciót a Magyar Turizmus Zrt. megfelelőnek ítélt promóciója (80,8%) mellett, hasonlóan 2012-höz, a válaszadó éttermek fele (57,3%) önállóan is hirdette. A vendéglátóhelyek leggyakrabban saját Facebook oldalt és honlapot, szórólapot, a helyi médiumokat (nyomtatott sajtó, TV), figyelemfelkeltő/megállító táblát, saját plakátot, direct mail akciót és online hirdetést használtak. Volt, aki egész éves gasztronómiai sorozatának keretébe illesztette az akciót, többen pedig a közösségi oldalakat emelték ki, illetve a törzsvendégek személyes értesítését. A közösségi oldalak és általában az online eszközök egyre nagyobb mértékű térnyerése egyértelműen megfigyelhető az elmúlt évek során.

Az éttermek a vendégkör bővülésében bíznak

Az akciót közvetlenül követő napok forgalomnövekedésében a válaszadók 29,3%-a bízik, a hosszú távú hatásban, vagyis a vendégkör bővülésében 54,7%-uk.

A többség szívesen részt venne hasonló akcióban máskor is

Az éttermek a jövőben is szívesen csatlakoznának a Magyar Turizmus Zrt. marketingakcióihoz: minden 100 válaszadó étteremből 91 a jövőben is szívesen venne részt hasonló akcióban. Az éttermek többsége nyereséggel zárta a napot, és azok számára is, akik ezen a napon kisebb nyereséget realizáltak, ezt kompenzálja az étterem megjelenése a különböző promóciós felületeken.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.