A szakpolitikus az Új Széchenyi Terv pénteki, hivatalos elindításhoz kapcsolódó hétfői szakmai sajtótájékoztatón elmondta: a 2011-es turisztikai marketingkeret a tavalyi majd' duplájára, 9 milliárd forintra nő, mely a nagyrendezvényekre és a Forma 1-es futamra félretett összeggel együtt 13,5 milliárdot tesz ki.
Mindezekhez még hozzájönnek a turizmust kiemelt területként kezelő Új Széchenyi Terv forrásai is. A pályázati kiírások első körében mintegy 30 milliárd forint áll majd rendelkezésre, az összegből főképp az egészségturizmus járhat jól.
A turizmusra fordítható pénzek növelése mellett ugyanakkor a kormány eltökélt az ágazat működési költségeinek mérséklése iránt; a Magyar Turizmus Zrt. költségeit eddig 20%-kal sikerült lefaragni, idén további csökkentés várható.
Elhangzott továbbá, hogy idén még párhuzamosan létezik majd az üdülési csekk és a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP), majd utóbbi jövőre teljesen kiváltja az üdülési csekket. Fontos változás az üdülési csekk működésében, hogy idén harmadával csökkentik annak kezelési költségét. A SZÉP révén remélhetőleg tovább nő a belföldi turizmus jelenlegi 50% körüli aránya egy ideális, más országokban szokásos 70-80%-ra - fejtette ki Bánki.
A szakma biztatására Bánki Erik elmondta: az adószabályok további észszerűsítését tervezi a kormány. Szintén elhangzott, hogy még az év elején az országgyűlés elé kerülhet a 10 évre szóló turizmusfejlesztési stratégia, melynek kidolgozásában részt vesznek az önkormányzatok is.