2021-re 100 millió turistát remél az USA

Átfogó nemzeti turizmus stratégia készült el az Amerikai Egyesült Államokban, amelynek célja, hogy tovább növelje az országot felkereső nemzetközi turisták számát, belföldön tartsa a hazai utasokat, továbbfejlesztve az USA turizmusát és gazdaságát. 

A stratégia kitér a turisztikai ágazat nemzetgazdaságban betöltött fontos szerepére, hangsúlyozva a szegmens munkahelyteremtő képességét. A turizmus fejlődésében a nemzetbiztonságtól a közlekedésig, az oktatástól a környezetvédelemig számos kormányzati terület fontos szerepet játszik. Az, hogy a nemzetközi vendégek milyen élményekkel távoznak az országból kihat a gazdasági, diplomáciai kapcsolatokra is.

A dokumentum szerint 2011-ben a turizmus ágazat az USA-ban 1,2 ezer milliárd dollárt generált az USA-ban és 7,6 millió munkahelyet adott. A turisztkai költés 2011-ben 3,5 százalékkal nőtt, ami a gazdaság egészének növekedésénél 1,7 százalékkal volt nagyobb.

A stratégia hangsúlyozza, hogy az USA-ban található turisztikai attrakciók sokféleségével egyetlen nemzet sem tud versenyezni. Tény, hogy az USA szerzi meg a nemzetközi turizmusból származó bevételek többségét, és a nemzetközi turistaérkezések számát tekintve a világ rangsorában a második helyen áll. 2011-ben 62 millió külföldit fogadtak, akik 153 milliárd dollárt költöttek turisztikai javakra. 

Habár az USA az elmúlt négy év mindegyikében rekordokat döntögetett a beutazók számában, nem szabad elmenni amellett, hogy a világ turisztiaki piacán hatalmas verseny alakult ki. Számos ország folytat igen aktív marketingmunkát és az új úti célok agresszíven hajtanak piaci részesedésre. Az idén ezért az Egyesült Államok az USA brand erősítésére és minél több külföldi vendég megnyerésére intenzív reklámkampányt indít. 

Az USA kormányának kiemelt szerepe van abban, hogy pozitív környezetet teremtsen a turisztikai vállalkozások munkahelyeinek bővüléséhez, megóvja a természeti erőforrásokat, turistákat és a hazai lakosságot egyaránt. A nemzetközi turisták szolgáltatást vesznek igénybe, amikor amerikai vízumot igényelnek, belépnek az országba, állami kezelésben lévő látnivalókat keresnek fel, vagy mikor a közlekedési hálózatot használják. Mindezen szolgáltatások minősége hatással van az USA-ról, mint turisztikai desztinációról kialakult képre és befolyásolja globális versenyképességét. 

Az USA nemzeti turisztikai stratégiájának túlmutató célja, hogy növelje a foglalkoztatottságot azáltal, hogy a nemzetközi turistaérkezések száma 100 millióra, költésük pedig évi 250 milliárd dollárra nő a 2012-es év végéig. Az amerikai utazókat szintén arra ösztökélik, hogy az USA-n belül utazzanak, fedezzék fel, milyen látványosságokat kínál az ország.

Ezeknek a céloknak az elérését a következő pontokkal érheti el az USA a stratégia szerint:

  1. Az USA promóciójával.
  2. A ki- és beutazás könnyebbé tételével, és kiterjesztésével
  3. Világelső szolgáltatási minőséggel és látogatói élmények nyújtásával
  4. A különböző kormányzati feladatok koordinálásával
  5. Kutatásokkal, hatástanulmányokkal

A siker érdekében továbbra is prioritást kell, hogy élvezzen kormányzati szinten a turizmus, a központi hatóságoknak pedig ebben partnerként kell együttműködniük, ha ez létrejön, a turizmuságazat gazdasági lehetőségei erősödnek, és számos új munkahely jön létre. A stratégia benyújtását követően a hivataloknak részletes akcióterveket kell kidolgozniuk, hogy a stratégia által megfogalmazott tervek valósággá válhassanak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.