A debütáló kiállítás sikerét bizonyította, hogy több mint 15 000 szakmai látogató kereste fel a kiállítást és 18 országból közel 280 kiállító mutatta be termékeit és szolgáltatásait a három nap alatt. A siker fontos tényezői voltak a szervezők korábbi tematikus kiállításai során szerzett tapasztalatok, a többezres látogatói adatbázis, valamint a nemzetközi brand nyújtotta előnyök.
A kétévente megrendezésre kerülő kiállítás következő állomása viszont még magasabbra pozícionálja a fórum szakmai és gazdasági jelentőségét. A következő Sirha Budapest időpontja 2016. május 9–11. A Gourmet by megnevezés elmarad a névből, ami annak az eredménye, hogy a nemzetközi hálózatért felelős francia team közreműködésével szervezik a kiállítást. A nemzetközi Sirha brand ismérvei hangsúlyosabban köszönnek majd vissza az értékesítésben, az arculatban és a kiállítási terület kialakításában is.
2016-ban 20 000 szakmai látogatót várnak Budapestre Magyarországról és a régióból egyaránt. A látogatói összetételt tekintve az érintett iparágak döntéshozói, cégvezetői, beszerzői, importőrök, séfek, pékek és cukrászok keresik fel a kiállítást. Nemzetközi érdeklődésre mindenképp számíthatnak a kiállítók, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan a Hosted Buyer programban szervezett kereteken belül érkeznek szaklátogatók, beszerzők a világ minden tájáról. A kiállításhoz kapcsolódó kommunikáció három alappillére a hazai és regionális reklámkampány, a szakmai szervezetekkel folytatott közös kommunikáció illetve a direkt marketing kampány, mellyel a HUNGEXPO és a francia partner adatbázisainak köszönhetően közel 50 000 potenciális érdeklődőt érnek el.
Két előjelentkezési határidő biztosít kedvezményeket a jelentkezőknek. A 2015. szeptember 30. előtt bejelentkezők a listaárhoz képest közel 35%-al olcsóbban foglalhatnak helyet a pavilonban, és a második körben november 30-ig közel 17% kedvezmény vehető igénybe a helydíjakat tekintve.
A számos program, konferencia és előadás sorában a legnagyobb hazai és nemzetközi érdeklődésre a Bocuse d’Or európai döntője tart számot. A május 10–11-én folyó versenyben a hazai selejtezőkön nyertesként szereplő, összesen huszonkét európai ország szakácstehetségei versenyeznek majd. Az európai döntő első 11 helyezettje vesz részt a 2017. januárban, Lyonban megrendezésre kerülő döntőben. Magyarország első alkalommal kapott jogot a szervezéshez, mely Magyarország kormánya, Budapest városa és a Magyar Bocuse d’Or Akadémia támogatásával valósulhatott meg. A keddi és szerdai napon rekord látogatottságra számítanak a szervezők.
Programok közt szerepel továbbá a Kolonics Zoltán által szervezett Desszert verseny, a Magyar Barista Bajnokság, a Kreatív Pékfórum, a World Cuisine Summit konferencia, az Élelmezésvezetők Országos Szövetségének és a Magyar Vendéglátó Ipartestület egész napos konferenciája. A programok sora folyamatosan bővül. A kiállítás kiemelt partnerei a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága, a METRO Kereskedelmi Kft. és a Szigetközi Friss Víz. Jérôme Bocuse, a Sirha elnökének szavaival élve: „Csatlakozzon hozzánk és legyen részese a sikernek: vegyen részt kiállítóként a Sirha Budapest szakkiállításon 2016 májusában.”