2,3 millióval több vendégéjszaka idén...

A Szövetségi Statisztikai Hivatal előzetes adatai alapján a január–augusztus közötti időszakban hat százalékkal nőtt a külföldi vendégek száma az előző év azonos időszakához képest. Összesen 43,5 millió külföldi vendégéjszakát regisztráltak, amely 2,3 millióval haladja meg az előző év ugyanezen időszakának adatait - közölte a Turizmus Online-nal a DZT, Német Turisztikai Hivatal.

Ez a kiemelkedő eredmény Németország külföldi tartós pozitív imázsának köszönhető. „Az úticél Németország nemcsak rendkívüli számszerű eredményekkel mutatja meg kiemelkedő szerepét a nemzetközi turizmusban, de kiváló imázzsal is rendelkezik – erősíti meg a tényt Ernst Burgbacher, a Gazdasági és technológiai minisztérium államtitkára, valamint a középosztályért és a turisztikáért felelős megbízottja. A DZT 29 országban végzett marketingtevékenysége pedig jelentősen hozzájárul ehhez az eredeményhez” – mondja a turisztikai felelős.

Németország pozitív imázsát két különböző felmérés is alátámasztja, ezek közül az Anholt-GfK Roper Nation Brands Index eredményeit most tették közzé: az országimázsindex alapján Németország 2011-ben is, mint előző évben, a második helyen áll a rangsorban. Ezen felül az idei Világgazdasági Fórum (World Economic Forums, WEF) Turisztikai Versenyképességi Indexe (Travel & Tourism Competitiveness Index, TTCI) a Svájc mögött szintén a második helyre sorolja Németországot a 139 nemzet turisztikai versenyképességét vizsgáló felmérésben. Az utolsó, 2009-es TTCI felmérésben Németország még a harmadik helyen végzett. „Ezzel az új eredménnyel az úticél Németország a nemzetközi rangsorban további előnyre tett szert. A tartós pozitív imázshoz nagyban hozzájárultak az olyan óriási rendezvények, mint a 2006-os FIFA Labdarúgó-VB” – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke.

Németország 2011-ben egy hellyel javítani tudta turisztikai imázsát is, így a Nation Brands Index listáján a nyolcadik helyet foglalja el. A labdarúgó-világbajnokság előtt Németország a 19. helyen szerepelt, az óriási sportesemény után azonban azonnal hat helyet javított, így a 13. helyre került.

Az Anholt-GfK Roper Nation Brands Index a GfK Roper Public Affairs & Mediával évente közösen elvégzett felmérés. Az országimázsindex 50 ország imázsát vizsgálja export, kultúra, emberek, turizmus, kormányhatalom, illetve emigráció/befektetés szempontok szerint. Évente kereken 20 ezer 18 év fölötti felnőttet kérdeznek meg 20 fejlett és fejlődő országban.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.