Levente és Norbert a hétvégén indul Spanyolországba, azonban a pontos nap és időpont még számtalan tényező függvénye. Mielőtt elhagyják az országot, a budapesti Felvonulási téren még megmutatják a hajót, és ugyanitt lehetőség lesz velük beszélgetni, elköszönni.
Az elmúlt néhány hétben beszerelték a hajó valamennyi tartozékát és tesztelték azokat az élelmiszereket, amelyeket az expedíció alatt fogyasztanak majd. „Az elmúlt időszak főképp szereléssel telt, ugyanis mindennek meg kellett találni a megfelelő helyet. Mostanra azonban a helyére került az utolsó darab fogkrém is.” – meséli Levente. „Az úton leginkább vízben oldható magkeverékeket eszünk majd, valamint egy magyar gyártmányú tablettás melegíthető ételt” – folytatja Norbert.
Magyar szabadalom alapján készült a hajó
Levente és Norbert szeptemberben mutatta be és avatta fel a Kele nevű hajót, amely több mint két hónapon át szolgál majd otthonként számukra. A két beülővel és egy kabinnal rendelkező speciális, óceáni kajak tervei Réder Ákos hajótervező, kivitelezése pedig Juhász György hajóépítő vezetésével jött létre.
„Ennek köszönhetően még az acélnál is erősebb, és rugalmasabb is lesz a hajó. A szénszál és a gyanta ugyanis úgy dolgozik együtt, mint az acél és a beton a vasbetonban. Ezt a folyamatot megismételték a hajótest belső felén, majd ezt követően ugyanígy a hajó felső részének a külső és belső felén is” – magyarázta Levente.
„A tervezés során a legfontosabb szempont a biztonság, a gyorsaság és csak utolsó sorban a komfort volt. A hajó kicsi. Ennek ellenére úgy kellett megtervezni, hogy 2 ember, 300 kilogramm étel, az összes technikai, ruházati és biztonsági felszerelés elférjen benne – mondta Norbert.