Levente és Norbert a hétvégén indul Spanyolországba, azonban a pontos nap és időpont még számtalan tényező függvénye. Mielőtt elhagyják az országot, a budapesti Felvonulási téren még megmutatják a hajót, és ugyanitt lehetőség lesz velük beszélgetni, elköszönni.
Az elmúlt néhány hétben beszerelték a hajó valamennyi tartozékát és tesztelték azokat az élelmiszereket, amelyeket az expedíció alatt fogyasztanak majd. „Az elmúlt időszak főképp szereléssel telt, ugyanis mindennek meg kellett találni a megfelelő helyet. Mostanra azonban a helyére került az utolsó darab fogkrém is.” – meséli Levente. „Az úton leginkább vízben oldható magkeverékeket eszünk majd, valamint egy magyar gyártmányú tablettás melegíthető ételt” – folytatja Norbert.
Magyar szabadalom alapján készült a hajó
Levente és Norbert szeptemberben mutatta be és avatta fel a Kele nevű hajót, amely több mint két hónapon át szolgál majd otthonként számukra. A két beülővel és egy kabinnal rendelkező speciális, óceáni kajak tervei Réder Ákos hajótervező, kivitelezése pedig Juhász György hajóépítő vezetésével jött létre.
A hajó teste a magyar szabadalmú EasyPlank technológiával készült, így előállítása költséghatékonyabb volt, míg a hajótest csavarási ellenállása erősebb lesz. A hajó külső felét gyanta és szénszál szövet-rétegekkel vákuumozták.
„Ennek köszönhetően még az acélnál is erősebb, és rugalmasabb is lesz a hajó. A szénszál és a gyanta ugyanis úgy dolgozik együtt, mint az acél és a beton a vasbetonban. Ezt a folyamatot megismételték a hajótest belső felén, majd ezt követően ugyanígy a hajó felső részének a külső és belső felén is” – magyarázta Levente.
„A tervezés során a legfontosabb szempont a biztonság, a gyorsaság és csak utolsó sorban a komfort volt. A hajó kicsi. Ennek ellenére úgy kellett megtervezni, hogy 2 ember, 300 kilogramm étel, az összes technikai, ruházati és biztonsági felszerelés elférjen benne – mondta Norbert.