Ez az előző év ugyanezen időszakához képest 8,3 százalékos növekedésnek felel meg. "Németország 2012-ben is különösen népszerű desztináció volt a világ minden táján. A külföldi vendégéjszakák száma már októberre majdnem elérte a 60 milliós célszámot – és ez egy még soha nem látott eredmény!" – magyarázza Ernst Burgbacher, a Bundestag tagja, a Gazdasági és Technológiai Szövetségi Minisztérium parlamenti államtitkára és a kormány a középosztályért és turizmusért felelős megbízottja.
Európa dinamikusan fejlődik
„Az IPK International aktuális trendfelmérése szerint az úticél Németország más desztinációkhoz képest különösen erőteljesen fejlődik. Európai viszonylatban a németországi beutazás magas növekedési dinamikát mutat” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. Az IPK International előzetes adatai szerint az európai utazók összes németországi utazása 2012. első nyolc hónapjában 7 százalékkal nőtt, míg az európai utazók összes külföldi utazása ugyanebben az időszakban csak két százalékkal növekedett.
Folyamatos növekedés a szomszédos országoknál
„A 2010-es és a 2011-es incoming rekordévek után 2012. első tíz hónapja is kimagasló fejlődést mutat, így az úticél Németország 2012-ben ismét vendégéjszaka-rekordot dönthet” – mondja Petra Hedorfer. A németországi beutazás kereken 75 százalékát az erős küldőpiac, Európa adja: 2012. január és október között az Európából érkező vendégéjszakák száma majdnem elérte a 45,3 milliót. Itt mindenek előtt a szomszédos országok mutatnak folyamatos növekedést: az első helyen Hollandia, Németország legfontosabb küldőpiaca az előző év ugyanezen időszakához képest 2012. első tíz hónapjában állandó 2,5 százalékos növekedéssel összesen majd 9,9 millió vendégéjszakát hozott. Az IPK International aktuális eredményei alapján a holland vendégek négy százalékos növekedése a németországi utazások számánál pont a duplája a holland utazók összes külföldi utazásainak növekedéséhez képest. Németország tehát 2012-ben is tovább erősítette pozícióját Hollandia legkedveltebb úticéljainak listáján, amelyen hatodszorra is az első helyet foglalja el. Továbbra is pozitív irányt mutat Németország második legfontosabb küldőpiaca, Svájc: 9,6 százalékkal jelentősen hozzájárul a vendégéjszaka-volumen növekedéséhez.
Észak- és Dél-Európa is erőteljesen növekszik
Jelentős növekedést mutat Nagy-Britannia 5,1 százalékkal több vendégéjszakával. Az IPK International adatai szerint a brit vendégek öt százalékos növekedése a németországi utazások számánál jelentősen magasabb, mint a brit utazók összes külföldi utazásainak növekedése (plusz egy százalék az előző év ugyanezen időszakához képest). Jó tíz százalék növekedést regisztráltak 2012. január és október között az erőteljesen növekvő dániai piacon is (összesen 2,5 millió vendégéjszaka). Az előző évhez képest szintén pozitív fejlődést mutat Olaszország a németországi beutazások terén 6,6 százalékos növekedéssel. Különösen jelentős ez a háttér miatt: az olaszok összes külföldi utazása sajnos 5 százalékkal csökkent, a németországi utazásaik száma viszont 4 százalékkal nőtt.
A BRIC-államok és az Öböl-menti arab államok továbbra is átlagon felül növekednek
Oroszország és Kína különösen nagy fejlődést mutat: mindkét küldőpiac 20 százalékon felüli növekedést produkált. Kína és Oroszország a bevásárlások terén is vezető pozíciót tölt be az úticél Németországban: ez a két piac 2012. január és szeptember között összesen a vámmentes forgalom 54 százalékáért felelt. Több mint egy millió vendégéjszakával és 29,4 százalékos növekedéssel szintén nagyon pozitív az Öböl-menti arab államok fejlődése 2012. első tíz hónapjában. Az itteni vendégek különösen fizetőképesek: az IPK International World Travel Monitor felmérése szerint a régió vendégei 2011-ben átlagosan 3850 eurót adtak ki németországi utazásukért. Összehasonlításképpen: az európai vendégek átlagosan 511 eurót költöttek németországi utazásukra.
Folytatódik a magyarországi vendégéjszakák növekvő tendenciája
Az idei év első tíz hónapjában sikerült megtartani a magyarországi vendégéjszakák növekvő tendenciáját is. A tavalyi évhez képest 17,1 százalékkal nőtt a magyar piacról Németországba látogató vendégek száma januártól októberig, mely több mint 670.000 vendégéjszakát jelent. A Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34 százaléka felfedezőút, amelyek főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. Nagy népszerűségnek örvendenek a szabadidőparkok, az UNESCO –világörökség helyszínei, a borvidékek, és a különböző túraútvonalak is. A német városok a lehetőségek igen széles palettáját kínálják a látogatóknak. Lüktető metropoliszok, építészeti remekművek, történelmi látnivalók, nyüzsgő kulturális kavalkád, – ez mind Németország, mely méltán ejti rabul a magyar utazni szerető közönséget.
A nemzetközi vendégek utazási tervei 2013-ra összességében pozitív képet festenek: az IPK által megkérdezett utazók 28 százaléka azt nyilatkozta egy felmérésben, hogy 2013-ban egyszer, de talán többször is szándékozik külföldre utazni. Ez kereken öt százalékkal több, mint 2012-ben.