60 millió vendég Németországban

A németországi turizmus jobban fejlődik, mint valaha: a Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2012. első tíz hónapjában már 59,8 millió külföldi vendégéjszakát jelentettek a több mint tíz ággyal rendelkező szálláshelyek.

Ez az előző év ugyanezen időszakához képest 8,3 százalékos növekedésnek felel meg. "Németország 2012-ben is különösen népszerű desztináció volt a világ minden táján. A külföldi vendégéjszakák száma már októberre majdnem elérte a 60 milliós célszámot – és ez egy még soha nem látott eredmény!" – magyarázza Ernst Burgbacher, a Bundestag tagja, a Gazdasági és Technológiai Szövetségi Minisztérium parlamenti államtitkára és a kormány a középosztályért és turizmusért felelős megbízottja.

Európa dinamikusan fejlődik

„Az IPK International aktuális trendfelmérése szerint az úticél Németország más desztinációkhoz képest különösen erőteljesen fejlődik. Európai viszonylatban a németországi beutazás magas növekedési dinamikát mutat” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. Az IPK International előzetes adatai szerint az európai utazók összes németországi utazása 2012. első nyolc hónapjában 7 százalékkal nőtt, míg az európai utazók összes külföldi utazása ugyanebben az időszakban csak két százalékkal növekedett.

Folyamatos növekedés a szomszédos országoknál

„A 2010-es és a 2011-es incoming rekordévek után 2012. első tíz hónapja is kimagasló fejlődést mutat, így az úticél Németország 2012-ben ismét vendégéjszaka-rekordot dönthet” – mondja Petra Hedorfer. A németországi beutazás kereken 75 százalékát az erős küldőpiac, Európa adja: 2012. január és október között az Európából érkező vendégéjszakák száma majdnem elérte a 45,3 milliót. Itt mindenek előtt a szomszédos országok mutatnak folyamatos növekedést: az első helyen Hollandia, Németország legfontosabb küldőpiaca az előző év ugyanezen időszakához képest 2012. első tíz hónapjában állandó 2,5 százalékos növekedéssel összesen majd 9,9 millió vendégéjszakát hozott. Az IPK International aktuális eredményei alapján a holland vendégek négy százalékos növekedése a németországi utazások számánál pont a duplája a holland utazók összes külföldi utazásainak növekedéséhez képest. Németország tehát 2012-ben is tovább erősítette pozícióját Hollandia legkedveltebb úticéljainak listáján, amelyen hatodszorra is az első helyet foglalja el. Továbbra is pozitív irányt mutat Németország második legfontosabb küldőpiaca, Svájc: 9,6 százalékkal jelentősen hozzájárul a vendégéjszaka-volumen növekedéséhez.

Észak- és Dél-Európa is erőteljesen növekszik

Jelentős növekedést mutat Nagy-Britannia 5,1 százalékkal több vendégéjszakával. Az IPK International adatai szerint a brit vendégek öt százalékos növekedése a németországi utazások számánál jelentősen magasabb, mint a brit utazók összes külföldi utazásainak növekedése (plusz egy százalék az előző év ugyanezen időszakához képest). Jó tíz százalék növekedést regisztráltak 2012. január és október között az erőteljesen növekvő dániai piacon is (összesen 2,5 millió vendégéjszaka). Az előző évhez képest szintén pozitív fejlődést mutat Olaszország a németországi beutazások terén 6,6 százalékos növekedéssel. Különösen jelentős ez a háttér miatt: az olaszok összes külföldi utazása sajnos 5 százalékkal csökkent, a németországi utazásaik száma viszont 4 százalékkal nőtt.

A BRIC-államok és az Öböl-menti arab államok továbbra is átlagon felül növekednek

Oroszország és Kína különösen nagy fejlődést mutat: mindkét küldőpiac 20 százalékon felüli növekedést produkált. Kína és Oroszország a bevásárlások terén is vezető pozíciót tölt be az úticél Németországban: ez a két piac 2012. január és szeptember között összesen a vámmentes forgalom 54 százalékáért felelt. Több mint egy millió vendégéjszakával és 29,4 százalékos növekedéssel szintén nagyon pozitív az Öböl-menti arab államok fejlődése 2012. első tíz hónapjában. Az itteni vendégek különösen fizetőképesek: az IPK International World Travel Monitor felmérése szerint a régió vendégei 2011-ben átlagosan 3850 eurót adtak ki németországi utazásukért. Összehasonlításképpen: az európai vendégek átlagosan 511 eurót költöttek németországi utazásukra.

Folytatódik a magyarországi vendégéjszakák növekvő tendenciája

Az idei év első tíz hónapjában sikerült megtartani a magyarországi vendégéjszakák növekvő tendenciáját is. A tavalyi évhez képest 17,1 százalékkal nőtt a magyar piacról Németországba látogató vendégek száma januártól októberig, mely több mint 670.000 vendégéjszakát jelent. A Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34 százaléka felfedezőút, amelyek főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. Nagy népszerűségnek örvendenek a szabadidőparkok, az UNESCO –világörökség helyszínei, a borvidékek, és a különböző túraútvonalak is. A német városok a lehetőségek igen széles palettáját kínálják a látogatóknak. Lüktető metropoliszok, építészeti remekművek, történelmi látnivalók, nyüzsgő kulturális kavalkád, – ez mind Németország, mely méltán ejti rabul a magyar utazni szerető közönséget.

A nemzetközi vendégek utazási tervei 2013-ra összességében pozitív képet festenek: az IPK által megkérdezett utazók 28 százaléka azt nyilatkozta egy felmérésben, hogy 2013-ban egyszer, de talán többször is szándékozik külföldre utazni. Ez kereken öt százalékkal több, mint 2012-ben.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.