A 2012-ig több lépcsőben megvalósítandó, a privatizációs szerződés követelményeinek eleget tevő, 261 millió euró összértékű BUD Future program 2007-ben vette kezdetét. A program célja, mint azt beszédében Jost Lammers a BA vezérigazgatója kifejtette, hogy Ferihegy Közép-Kelet-Európa legsikeresebb légikikötőjévé váljon. Lammers hozzátette, hogy cége reményei szerint a BA egyfajta katalizátor szerepét tölti majd be a Pest megyei régió illetve Dél-Pest gazdasági fejlődésében is.
A tervezett fejlesztésekből eddig az új utasbiztonsági berendezések üzembe helyezése, új átszálló folyosó építése, új forgalmi előtér kivitelezése, a futópálya és futópályafények, radarok modernizálása, valamint új biztonsági kerítés építése valósult meg.
A BUD Future legjelentősebb, 200 millió euró értékű beruházása a szegedi központú KÉSZ Építő Zrt. által közbeszerzési pályázaton elnyert SkyCourt megépítése. A beruházás során 40 000 négyzetméternyi új utasforgalmi alapterület épül a 2A és 2B terminálok között, valamint egyidejűleg teljes mértékben felújításra kerül a meglévő 55 000 négyzetméternyi épületrész is. A 2-es terminál kereskedelmi területe a jelenlegi duplájára nő az új központi rész átadása után.
A munkálatokat indokolja, hogy az utóbbi években a 2-es terminál a nyári csúcsidőszakban elérte kapacitásának felső határát. A BA tervei szerint a SkyCourt egyes részeit már 2010 végén üzembe helyeznék. Az SkyCourt-tal kibővített új ferihegyi terminál 28 új utasbiztonsági csatornával, 50 határátlépővel, 21 beszállókapuval, 80 check-in pulttal és 16 önkiszolgáló jegykezelő automatával bővül. A kivitelezés időszakában 2300 közvetlen és közvetett munkahelyet teremtő építkezés befejeztével a repülőtér jelenlegi 13 000 munkahelye több százzal bővül. Az alapkőletételt megnyitó Bajnai Gordon miniszterelnök úgy vélte, a beruházás remek bizonyítéka a Magyarországba vetett befektetői bizalomnak és a „válság kétségbeesésében” el nem merülő hosszútávú gondolkodásnak.