„Fogyasztóvédelem és turizmus” - indul az országos képzéssorozat!

„Fogyasztóvédelem és turizmus” címmel turisztikai szolgáltatók részére tart díjmentes képzést országszerte 2009. novemberében és decemberében a Tudatos Vásárlók Egyesülete.

A képzés az Önkormányzati Minisztérium által támogatott, „Tudatos utazók – felkészült szolgáltatók: fogyasztóvédelem a hazai utazási kultúrában” című program részeként kerül megrendezésre. Célja a turisztikai ágazatban dolgozók fogyasztóvédelmi képzése, a kötelezettségek és a lehetőségek megismertetése. A képzésen részt vevők olyan ismeretekre tehetnek szert, amelyekkel jobb minőségű szolgáltatást nyújthatnak vendégeiknek, illetve amelyekkel számos lehetséges fogyasztóvédelmi problémát előzhetnek meg.

Kinek ajánlják?

  • azoknak a szolgáltatóknak, akik érintettek az utazók, turisták kiszolgálásában
  • magánszálláshelyek üzemeltetőinek, vendéglátóknak, idegenvezetőknek


A képzés tematikája:

  • Engedélyezések
  • Fogyasztók a turizmusban 
  • Hatósági ellenőrzések területei, következményei
  • Etikai alapelvek, kódexek
  • Szolgáltatások minősítései, jogszabályváltozások


Az előadásokat ismert fogyasztóvédelmi szakemberek tartják. A képzés időtartama: 4 óra kávészünettel együtt.

A képzések helyszínei és időpontjai:

• Budapest - 2009. november 17. 9.00-13.00

• Debrecen - 2009. december 14. 9.00-13.00

• Eger - 2009.11. november 9.00-13.00

• Győr - 2009. november 19. 9.00-13.00

• Kaposvár - 2009. november 26. 9.00-13.00

• Kecskemét - 2009.december 4. 9.00-13.00

• Miskolc - 2009. december 02. 9.00-13.00

• Pákozd - 2009. november 20. 9.00-13.00

• Pécs - 2009. november 23. 9.00-13.00

• Szarvas - 2009. december 11 9.00-13.00

• Szécsény - 2009. november 18. 9.00-13.00

• Szeged - 2009. november 25. 9.00-13.00

• Szolnok - 2009. december 03. 9.00-13.00

• Veszprém - 2009. december 04. 9.00-13.00

• Zalaegerszeg - 2009. november 30. 9.00-13.00

A helyszínekről további tájékoztatással a www.tve.hu/turizmus weboldal szolgál. A képzés ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött! A képzésre jelentkezni, illetve további információt kérni a tve@tve.hu email címen lehet.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.