Az idei 4,5 milliárd forintos költségvetéséből közel 150 millió forintot áldoz a kampányévre a hazai turizmusmarketingért felelős szervezet. Galla Gábor szerint a kampány célja, hogy a magyarok újra elkezdjenek étterembe járni. Ennek érdekében promóciós nyereményjátékot indítanak, amelynek lényege, hogy aki a k ampányban részt vevő éttermek közül hat különböző helyszínen ebédel vagy vacsorázik az év során, és a – Tourinformirodákban, belföldi kiállításokon, a részt vevő éttermekben, illetve programmagazinok mellékleteként terjesztett – pecsétgyűjtő képeslapra begyűjti az adott éttermek pecsétjeit, majd azt elküldi az rt.-nek, az év folyamán négy alkalommal megrendezendő sorsoláson értékes ajándékokat, például háromnapos hétvégi wellnesspihenést nyerhet.
A szakmai szövetségek által jóváhagyott éttermek január közepéig csatlakozhattak az akcióhoz. Az éttermek számára egyértelműen forgalomnövekedést jelent majd az akcióban való részvétel, de ezért nekik is kell némi áldozatot vállalniuk. Étlapjukon állandó jelleggel tájjellegű ételeket és italokat kell szerepeltetniük, továbbá az év egy napján komoly engedményt is kell adniuk a hozzájuk betérő vendégek számára: március másodikán, a hamvazószerdát követő csütörtökön, vagyis az utolsó böjt előtti napon, amelyet a magyar néphagyomány „torkos csütörtök”-ként ismer, minden vendég számára a számla teljes végösszegéből 50 százalékos kedvezményt biztosítanak. Galla Gábor szerint érdemes legalább egyszer ilyen jelentős kedvezményt adniuk az éttermeknek, mivel így az egész ország rájuk figyel majd ezen a napon, és a növekvő érdeklődést a későbbiekben is ki tudják használni.
Az éttermeket ingyenes kiadványokkal látja el a Magyar Turizmus Rt., továbbá a kampányévre utaló „Nagy ízutazás 2006” matricát is kapnak az akcióban részt vevő vendéglátóhelyek, amelyet az étterem bejáratánál, jól látható helyen kell elhelyezniük. Az új kiadványok közé tartozik Magyarország megújult, részletes, a borutakat is feltüntető borturisztikai térképe, továbbá a több mint ötszáz ez évi, hazai rendezvényt összefoglaló gasztronómiai eseménynaptár.
Az akcióterv része egy belföldi hirdetési és pr-kampány, továbbá egy kiemelt, régiókhoz köthető gasztronómiai eseménysorozat (lásd táblázatunkat), amely márciustól decemberig mindig más helyszínen várja a hazai gasztronómiával behatóbban ismerkedni vágyó belföldi turistákat. A kampányról további információkat februártól a www.itthon.hu, a www.nagyizutazas2006. hu és a www.menjunkenni. hu honlapokon találnak az érdeklődők, és ugyanitt olvasható lesz az akcióhoz csatlakozott éttermek listája is.
A kampányhoz csatlakozott éttermek végleges listája innen tölthető le.
Hónap |
Esemény neve | Helyszín | Régió | Időpont |
Február | A Magyar Borok Bálja | Budapest | 2006. február 11. | |
Március |
Torkos csütörtök | A programhoz csatlakozó éttermek | Minden régió | 2005. március 2. |
Április |
Húsvét a Skanzenben | Szentendre | Budapest és környéke | 2006. április 16–17. |
Május | BORHAJÓ | Balaton-parti nagyvárosok | Balaton | 2006. május 13–14. |
Június | Hortobágyi Pásztornapok | Hor tobágy | Észak-Alföld | 2006. június 3. |
Június | Nyitott pincék napja | A csatlakozó pincék | Minden régió | 2006. június 4. |
Július | Cseresznye Fesztivál | Nagykörű | Tisza-tó | 2006. július 22–23. |
Augusztus | Bormustra | Eger | Észak-Magyarország | 2006. augusztus 11–13. |
Szeptember | Bordalfesztivál | Villánykövesd | Dél-Dunántúl | 2006. szeptember 22–24. |
Október | Tök fesztivál | Őriszentpéter | Nyugat-Dunántúl | 2006. október 15. |
November | Márton-napi borünnep | Neszmély | Közép-Dunántúl | 2006. november 11. |
December | Záróünnepség | Lajosmizse-Tanyacsárda | Dél-Alföld | 2006. december |
Forrás: Magyar Turizmus Rt. |