„Nagy ízutazás 2006”

A belföldi turizmus élénkítése céljából az 1999-es Bor és gasztronómia évének hagyományait folytatva az idén ismét éttermekbe, gasztronómiai fesztiválokra csábítja a hazai lakosságot a Magyar Turizmus Rt. A „Nagy ízutazás”- nak keresztelt kampány márciusban indul, célja a belföldi turisták érdeklődésének felkeltése a magyar konyha, a magyar borok és a hazai vendéglátóhelyek iránt. A 2006-os marketingben emellett Budapest, a Balaton, az egészségés rendezvényturizmus továbbra is hangsúlyos lesz – nyilatkozta lapunknak Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója.

Az idei 4,5 milliárd forintos költségvetéséből közel 150 millió forintot áldoz a kampányévre a hazai turizmusmarketingért felelős szervezet. Galla Gábor szerint a kampány célja, hogy a magyarok újra elkezdjenek étterembe járni. Ennek érdekében promóciós nyereményjátékot indítanak, amelynek lényege, hogy aki a k ampányban részt vevő éttermek közül hat különböző helyszínen ebédel vagy vacsorázik az év során, és a – Tourinformirodákban, belföldi kiállításokon, a részt vevő éttermekben, illetve programmagazinok mellékleteként terjesztett – pecsétgyűjtő képeslapra begyűjti az adott éttermek pecsétjeit, majd azt elküldi az rt.-nek, az év folyamán négy alkalommal megrendezendő sorsoláson értékes ajándékokat, például háromnapos hétvégi wellnesspihenést nyerhet.

A szakmai szövetségek által jóváhagyott éttermek január közepéig csatlakozhattak az akcióhoz. Az éttermek számára egyértelműen forgalomnövekedést jelent majd az akcióban való részvétel, de ezért nekik is kell némi áldozatot vállalniuk. Étlapjukon állandó jelleggel tájjellegű ételeket és italokat kell szerepeltetniük, továbbá az év egy napján komoly engedményt is kell adniuk a hozzájuk betérő vendégek számára: március másodikán, a hamvazószerdát követő csütörtökön, vagyis az utolsó böjt előtti napon, amelyet a magyar néphagyomány „torkos csütörtök”-ként ismer, minden vendég számára a számla teljes végösszegéből 50 százalékos kedvezményt biztosítanak. Galla Gábor szerint érdemes legalább egyszer ilyen jelentős kedvezményt adniuk az éttermeknek, mivel így az egész ország rájuk figyel majd ezen a napon, és a növekvő érdeklődést a későbbiekben is ki tudják használni.

Az éttermeket ingyenes kiadványokkal látja el a Magyar Turizmus Rt., továbbá a kampányévre utaló „Nagy ízutazás 2006” matricát is kapnak az akcióban részt vevő vendéglátóhelyek, amelyet az étterem bejáratánál, jól látható helyen kell elhelyezniük. Az új kiadványok közé tartozik Magyarország megújult, részletes, a borutakat is feltüntető borturisztikai térképe, továbbá a több mint ötszáz ez évi, hazai rendezvényt összefoglaló gasztronómiai eseménynaptár.

Az akcióterv része egy belföldi hirdetési és pr-kampány, továbbá egy kiemelt, régiókhoz köthető gasztronómiai eseménysorozat (lásd táblázatunkat), amely márciustól decemberig mindig más helyszínen várja a hazai gasztronómiával behatóbban ismerkedni vágyó belföldi turistákat. A kampányról további információkat februártól a www.itthon.hu, a www.nagyizutazas2006. hu és a www.menjunkenni. hu honlapokon találnak az érdeklődők, és ugyanitt olvasható lesz az akcióhoz csatlakozott éttermek listája is.

A kampányhoz csatlakozott éttermek végleges listája innen tölthető le.

Kiemelt események listája
 
Hónap
Esemény neve   Helyszín    Régió  Időpont
 Február  A Magyar Borok Bálja  Budapest    2006. február 11.
 
Március
 Torkos csütörtök  A programhoz csatlakozó éttermek Minden régió  2005. március 2.
 
Április
 Húsvét a Skanzenben  Szentendre  Budapest és környéke  2006. április 16–17.
 Május   BORHAJÓ   Balaton-parti nagyvárosok  Balaton  2006. május 13–14.
 Június  Hortobágyi Pásztornapok  Hor tobágy  Észak-Alföld  2006. június 3.
 Június   Nyitott pincék napja  A csatlakozó pincék  Minden régió  2006. június 4.
 Július   Cseresznye Fesztivál  Nagykörű  Tisza-tó  2006. július 22–23.
 Augusztus  Bormustra  Eger  Észak-Magyarország  2006. augusztus 11–13.
 Szeptember  Bordalfesztivál  Villánykövesd  Dél-Dunántúl  2006. szeptember 22–24.
 Október  Tök fesztivál  Őriszentpéter  Nyugat-Dunántúl  2006. október 15.
 November   Márton-napi borünnep  Neszmély  Közép-Dunántúl  2006. november 11.
 December  Záróünnepség  Lajosmizse-Tanyacsárda  Dél-Alföld  2006. december

 Forrás: Magyar Turizmus Rt.    


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.