A Balaton jövője holnap kezdődik?

A turisztikai szezon küszöbén annak jártunk utána, hogy milyen eredményekre számítanak a szakemberek a Balatonnál. Az optimizmus sokkal inkább a középtávú elképzelésekre vonatkozik, amelyek szerint a régió magas színvonalú, komplex szolgáltatásokat nyújtó vonzerővé fejlődhet.

'

Kovács Miklós, a Balatoni Regionális Projekt Iroda igazgatója

– A marketingtervben 2005-re célul tűztük ki, hogy ne csökkenjen a külföldi vendégforgalom és legalább 3 százalékkal növekedjen a belföldi vendégszám. Mérsékelten vagyok optimista azzal kapcsolatban, hogy mindez meg is valósul. A német piac megerősödésére ebben az évben egyelőre nem számítok, sőt még akár néhány százalékos visszaesés is bekövetkezhet a 2004-es vendégforgalomhoz képest. A német turistaforgalom fellendülése a régióban szerintem csak 2006-ban várható. A fizető vendéglátásban rosszabb, a szállodákban jobb képet mutatnak a német túraszervezők tavaszi előfoglalásai, mint az elmúlt évben ilyenkor. Igaz, hogy a hozzánk érkező németek 80 százaléka egyénileg érkezik, vagyis ez a biztató tendencia mindössze a német vendégek 20 százalékára vonatkozik. A dánok, osztrákok, skandinávok és a Benelux államok lakói lehetnek idén nyáron is azok, akik nagyobb számban jönnek, mint az azt megelőző években, mivel azonban a bázisszámok meglehetősen alacsonyak ezeken a küldőpiacokon, már néhány százalékos német elmaradást sem tud ellensúlyozni ez a bővülés. A Balaton jövőjét tekintve biztató, hogy a befektetők látnak fantáziát a régióban. Az elmúlt években komoly előrelépés történt a turisztikai infrastruktúra minőségi fejlesztésében. Több konferencia- és wellness-szálló nyílt, az idei szezonra pedig a balatonalmádi Auróra hotel átadása és kempingfejlesztések várhatók.

Csákvári Árpád, a Balatontourist Rt. igazgatója

– Kempingjeinkben a német és a holland vendégek előfoglalásai 10-12 százalékkal élénkebbek, mint tavaly ilyenkor. Ebből azonban még nem lehet komoly következtetéseket levonni, mivel a tavaszi bukkolásokból a teljes forgalmunknak legfeljebb 30-40 százaléka adódik. Új piacokat nem céloztunk meg az idén sem, mivel úgy véljük, nincsenek olyan potenciális küldőországok, amelyekből komoly volumenű vendégforgalmat várhatnánk. Az időjárás kissé aggasztó, az évnek ebben a szakában már meleg szokott lenni, és az esőzések nehezítik a szezonra való felkészülésünket. Pozitívum viszont, hogy hosszú évek óta nem volt ilyen magas a Balaton vízszintje.

Tusa Péter, a Club Aliga ügyvezető igazgatója, a Magyar Szállodaszövetség Balatoni régiójának elnöke

– A tavalyi esős és hideg nyárnál az idei szezon időjárása csak jobb lehet. A délkelet-ázsiai szökőár miatt az európaiak számára felértékelődhetnek a közeli desztinációk, illetve a tavak a tengerrel szemben, így a Balatonhoz is több vendég érkezhet. Legnagyobb versenytársunk azonban továbbra is a napsütéses horvát tengerpart, amely májustól már egészen Splitig autópályán közelíthető meg. A Balaton egyetlen védekezési módja az Adria elszívó hatása ellen a magas színvonalú, sokrétű kínálat kialakítása. Az a balatoni szálloda, amelyik fejlesztett az elmúlt években, már idén is kedvező nyárra számíthat. A tó környékén különösen nagyléptékű beruházásokra volna szükség a versenyképesség fenntartásához, a magyar adó- és pénzügyi szabályozórendszer azonban ellehetetleníti a szolgáltatókat többek között a szezon megnyújtására szolgáló konferenciaturizmus aránytalan mértékű megadóztatásával. A csökkenő bevételek miatt nem tudnak miből fejleszteni a szállodák, így jelentős részük továbbra is csak az alacsony és közepes igényszintű vendégeket tudja megfelelően kiszolgálni.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.