Mint ismert, a diaszpóra turizmusmozgalmat idén tavasszal kísérleti jelleggel indította útjára az MT Zrt. a szomszédos Ausztriában. Az akció lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek ajánlják Magyarországot mint turisztikai célországot, hogy ez által tovább növekedjen az osztrák vendégéjszakák száma Magyarországon, és közvetetten pótlólagos bevételhez juttassák a hazai turizmusgazdaságot. A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint középtávon, évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, hosszabb távon pedig ennek háromszorosa a cél.
A kezdeményezés májusi startja óta immár több mint 270 „turizmus-nagykövet” sorakozott fel Ausztriában az osztrák zászló színei alapján Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon, röviden RWRU) elnevezésű mozgalom mellett, hogy személyes ajánlásaikon keresztül népszerűsítsék Magyarországot és a magyarországi turizmust. A mozgalom legfőbb kommunikációs platformja, az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil. A heti tízezer látogatóval rendelkező on-line fórumban rejlő lehetőséget jól mutatja, hogy nem egész négy hónap alatt sikerült túlszárnyalni a 100.000-es „friends of fans” számot, azaz a közösségi hálón ekkora ismeretségi körrel rendelkeznek a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai turizmus-nagykövetek.
A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon a bécsi magyar nagykövetséggel és a Balassi Intézettel összefogásban tovább népszerűsíti a kezdeményezést, amelyhez szeptembertől nyereményjáték is társul. Ugyancsak nyereményjátékon keresztül kaphatnak további értékes információt a mozgalomról a Szervusz Ausztria olvasói, ezzel is növelve a potenciális RWRU-nagykövetek számát. Idén először kaptak meghívást a bécsi Nagy Magyar Turizmusnap elnevezésű szakmai rendezvényre az RWRU-nagykövetek, hogy ezáltal ők is értesülhessenek a legújabb hazai turisztikai attrakciókról, szolgáltatásokról.
További lépésként az MT Zrt. bécsi irodája stratégiai együttműködésben az osztrák Central Danube projekttársasággal 2013. január 1-től közös értékesítés-ösztönzési akcióba kezd.
Az együttműködés keretében a sikeres Alsó-Ausztria kártya és a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalom analógiáján és ötvözetén keresztül, a hazai turisztikai szolgáltatóknak is lehetősége nyílik majd kedvezményes ajánlatukat az osztrák piacon egy kártyarendszerhez csatlakozva értékesíteni. A kedvezményes ajánlatokat az MT Zrt. ausztriai képviselete gyűjti össze, s becsatornázza a Central Danube újonnan induló MyCentrope-élménykártya programjába, amely a magyarországi mellett cseh és szlovák TOP turisztikai és kulturális ajánlatokat is tartalmaz. A kooperáció keretében az ajánlatok népszerűsítéséhez értékesítési hálózat és médiatámogatás is kapcsolódik, ezzel megsokszorozva és erősítve az RWRU mozgalom eddig szájpropaganda elvén működő hatásmechanizmusát. A mozgalom hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk az MT Zrt. külképviseleti honlapján.