1955-ben alakult meg a Thomas Cook AG charter-légitársasága Deutsche Flugdienst GmbH néven. Hogy ebben részt vett a Lufthansa, talán senkit nem lep meg. De ott volt az alapítók közt a Deutsche Bundesbahn is. Amit akkor a három darab 36 üléses Vickers Viking géppel elkezdtek, az mára a nyaraló-légitársaságok közt a minőség szimbólumává nőtte ki magát. 1956. március 29-én szállt fel első járatuk, fedélzetén egy csapat zarándokkal a Szentföldre. Még ugyanebben az évben a Kanári-szigetekre és Mallorcára is elindult. 1961-ben a Deutsche Flugdienst GmbH-ból Condor Flugdienst GmbH lett. Egy évvel később már a német nyaraló légiutas-forgalom 63,3 százalékát tudta magáénak. 66 ezer utasuk több mint fele Mallorcára repült. Majd jöttek sorban a hosszú távú járatok: Thaiföld, Srí Lanka, Kenya, Dominika. Ehhez nem akármilyen széles törzsű gépet vetett be első nyaraló-légitársaságként 1971-ben a Condor; kettő Boeing 747-est vett 14 gépe mellé.
Több utasosztály a nyaraló légitársaság fedélzetén? Igen. És talán felesleges is mondani: ebben is első volt a Condor. Comfort Class névvel 1992-ben debütált a „felsőbb” osztály, melyen 2001-ben megnövelt lábférőhellyel és elektromos szórakoztató szerkentyűkkel mutattak be. Később úgy tűnt, beékelhető még egy osztály a turista és a comfort közé. És lőn, 2008-ban megszületett a Premium Economy Class, ahol akár még Kareem Abdul Jabbar, a Los Angeles Lakers kosarasa is elfér. Bizonyára jól érezné magát az idén nyáron megint csak teljes megújuláson áteső, immár Condor Business Class névre hallgató Comforton is. De idén voltaképpen a teljes hosszú távú flotta – 25 gép – belseje megújul, mindhárom osztályon. A Thomas Cook Group teljes flottája azonban a kisebb gépekkel együtt 86 vasmadarat számlál.
Nagy utat tett meg a Condor a háromgépes frankfurti bázistól a jelenig, amikor 6,7 millió utast reptet 75 desztinációra frankfurti, bécsi és müncheni bázisról. Utóbbira több év kihagyást követően a 2013/14 telén tért vissza hosszú távúakkal a vállalat, és rögtön olyan nagyágyúkkal, mint a kubai Santa Clara vagy Mombasa Kenyában. 2014 nyara sem kezdődhet új Condor-járatok nélkül! Frankfurti indulással Minneapolist, valamint a brazíliai Fortaleza-t repülik majd, télen pedig indul Namíbia fővárosa, Windhoek. Nem csak hosszú távú járatokból áll ám a világ! 10 németországi reptérről 30 európai és észak-afrikai városba juthat el az utazó. És mit kedvel a magyar utasközönség? A Bécs–Varadero közvetlen járat a legkeresettebb. Másik három város is elérhető Kubában: Havanna, Holguin, Santa Clara. Dominika szintén igen népszerű; Punta Canába is közvetlen járat repül Bécsből. A szintén dominikai Puerto Plata-ba pedig, mint számos más Condor-járatra, budapesti indulással a Lufthansa remek csatlakozásokkal hord rá. Jamaika legismertebb üdülőhelye, Montego Bay, a mexikói Cancun, Barbados. A Condort méltán nevezhetjük karibi specialistának is, hiszen közel 20 célállomásra repül a térségben, és sok új célállomást várunk még minden földrészen. A meglévők közül Mauritius és a kenyai Mombasa egyaránt keresett úti cél, ahogy Las Vegas, Toronto, Calgary, Vancouver és Alaszka is.
És hol váltható jegy ezekre a csábító desztinációkra? Minden utazási irodában, illetve a légitársaság hazai képviseletét ellátó AVIAREPS Magyarország Kft.-nél. Az üzleti utazók nagy örömére a Condor a Lufthansa Miles & More törzsutasprogram tagja. Tehát az incentive utazók is szívesen választják a Condor járatait.