A fővárosnak szenteltek ezúttal irodalmi estet június 21-én a Vörösmarty téri Szamos Gourmet Házban, amelyet a Nyugat Itthon kampány nagyszabású rendezvénye foglalt keretbe. Az eddigi estekről Márton András színművész és a Nyugat Itthon házigazdája adott összefoglalót, miközben az elmúlt hat hónap szereplői és szerzői elfoglalták, s ezzel fel is avatták a Nyugat törzsasztalát, amelyet a Nyugat Itthon írásaira mutató óriás QR-kód is jelölt. Az esemény szervezőjének képviseletében Sztojanovits Kristóf, a Magyar Turizmus Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője üdvözölte a hallgatóságot.
– „Nem véletlen, hogy éppen egy multikulturális fesztiválhoz csatlakozva került sor a Budapestet középpontba állító estre. Fővárosunk és környéke rendkívül fontos hazánk turizmusában, ezért az MT Zrt. is nagy hangsúlyt fektet a régió népszerűsítésére. A nyár a „Zsongás” ideje. Erről szólt ez alkalommal a Nyugat Itthon, erről szól a Magyar Turizmus Zrt. aktuális kommunikációs kampánya is. Budapest és a Közép-Dunavidék is eleme ennek a kampánynak, hangsúlyozva, hogy a vízpart nemcsak strandolásra való. Számos fesztivál várja ilyenkor azokat, akik a nyári estéket tartalmasan kívánják eltölteni. Nemcsak a külföldről érkezőknek, hanem a hazai közönségnek is érdemes bemutatni, milyen sokoldalú, történelmi, kulturális és irodalmi jelentőségű városról beszélünk. A Nyugat Itthon kampánnyal a kulturális értékeket kívánjuk újrapozícionálni. Ha célunkat elérjük, a kultúra nemcsak az utazás kísérője, hanem önálló utazási motiváció is lehet” – mondta el Sztojanovits Kristóf.
A felolvasószínházban Márton András előadásában első alkalommal hangzott el közönség előtt Zalán Tibor Budapest kuplé című írása. A „pesti” életérzést megidéző kortárs művek bemutatója után a házigazda Szamos Gourmet Ház tulajdonosa, Szamos Gabriella kóstoltatta a jeles alkalomra készített Nyugat Itthon tortát.
A „Zsongás” jegyében a Vörösmarty téren és a Szamos Gourmet Házban kora délutántól késő estig várták az érdeklődőket. A délutánt a Proscenion Drámaszínpad előadása nyitotta, majd a József Attila színház művészei adtak elő részleteket Balassi Bálint Szép magyar komédiájából a Vörösmarty téren felállított színpadon. A színpadi előadások szokatlan módon torkollottak villámcsődületbe (flash mob). A fellépők a közönség sorai között elvegyülve szavalták Petőcz András Séta boldogok földjén című versét, így irányították a figyelmet a bent zajló felolvasószínházra.
Az est folyamán Zalán Tiborral tartott zenés-kortárs eszme-cserét Csíkós Attila és Hegyi Botos Attila, Bolemant László pedig bemutatta költői játékát „Vissza a jövőbe”, avagy irodalom a QR-kódban, QR-kód az irodalomban címmel. Az est fénypontjaként Kálloy Molnár Péter, Hrutka Róbert és Kalmus Felicián „Pesti álom” című koncertjét élvezhette a közönség, amikor is betekintést nyerhettek a nagy művészek által megálmodott Budapestbe. Dóka Péter és Dóka Attila újnyugatos dalokat adtak elő. Ha vízpart és művészet, akkor vízpart a művészetben: az est kiemelkedő produkciója a Szin Medias Res társulat Nudista strand című színdarabja volt, amelynek szerzője Kal Pintér Mihály, az Újnyugat Irodalmi Kör tagja.
A „Nyugat Itthon” kampánnyal igen különleges módon, a kortárs költők és írók szemével mutatja be Magyarországi turisztikai régióit a Magyar Turizmus Zrt. és az Újnyugat Irodalmi Kör. A kezdeményezés nemcsak turisztikai szempontból jelentős, hanem valamennyiünket gazdagít, gyarapítva kultúránkat. Már maguk a helyszínek is méltóképpen tükrözik, hogy igenis társíthatóak a tradíciók és a jelen értékei. A turizmus és a kortárs irodalom e szerencsés találkozása példaértékű, amit tükröz a kiemelt médiafigyelem is, nem is szólva a régiók és az értékteremtő vállalkozások (például borászatok, pálinkamanufaktúrák) rokonszenvéről, az olvasók (a közönség) folyamatos érdeklődéséről.
Az Újnyugat Irodalmi Kör szerzői gárdája és a neves előadóművészek garantálják az igényes szórakozást. A versek, prózák, úti leírások szerzői és előadói között Erkel-, Jászai-, József Attila- vagy éppen Kossuth díjas alkotókat tisztelhetünk. A művek egy része a rendezvény alkalmával hangzik el először közönség előtt.
Az online kampány részeként összesen 99 db, utazásra ösztönző irodalmi mű készül, amelyeket Magyarországon elsőként az MT Zrt. jelentet meg a www.itthon.hu portálja főoldaláról elérhető „Nyugat Itthon” menüben. A honlap mellett, a társaság közösségi oldalain, az Élmény Itthon felületein is találkozhatnak az érdeklődők a kortárs művekkel.