A foci vb megdobta a szálláshelyek forgalmát

A Német Turisztikai Központ (DZT) előzetes prognózisait meghaladva, nyolc százalékkal növekedett júniusban a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma Németországban, a hotelárak ez idő alatt mérsékelt szinten maradtak.

A Német Szövetségi Hivatal 5,7 millió külföldiek által eltöltött vendégéjszakát regisztrált júniusban, ami 2005 azonos időszakához képest 31 százalékos növekedést jelent. A belföldi utazók 29,7 millió vendégéjszakát töltöttek el kereskedelmi szálláshelyeken a nyár első hónapjában, ami 4,5 százakkal több, mint a megelőző évben. A turizmus fellendülését tekintve Frankfurt az élmezőnyben jár, amely egyedül az Egyesült Királyságból 300 százalékkal több vendéget fogadott, a holland és közép-amerikai vendégek száma négyszeresére nőtt, mint a megelőző évben, így összességében 90%-kal több külföldi vendégéjszakát könyvelhettek el, mint 2005 júniusában. A százezer lakosnál kevesebbet számláló városokban is érezhető volt a foci vb hatása. „Nem csak a vendéglátóvárosok zártak egy sikeres júniust, a foci vb megrendezéséből minden város profitált. A DZT öt millió plusz vendégéjszakával számolt előzetesen erre az évre, a világbajnokságnak köszönhetően azonban ezt valószínűleg túl is fogjuk lépni” – adott hangot elégedettségének Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Központ (DZT) frankfurti vezetője. Németország a júniust 2,5 millió, az első félével 3 milliós vendégéjszaka többlettel zárta; a remek eredményeket elsősorban a külföldi vendégek generálták. Májusban + 400 ezer, júniusban + 1,4 millió vendégéjszakát töltöttek el a külföldiek a kilenc ágynál többet számláló szálláshelyeken, illetve beleszámolták a kempingekben megszállókat is. A vb idején sok bel-illetve külföldi turista érkezett egy napra is, összesen közel 21 millió bel- illetve külföldi turistával számoltak. A nagy érdeklődés ellenére a hotelárak 3,4 százalékkal növekedtek júniusban, ami nemzetközi viszonylatban is egy mérsékelt áremelkedést jelent.

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.