A gyengébb nem az erősebb...

Eddig is tudtuk, hogy a férfiak és nők jó pár dolgot másképp csinálnak, az erősebbik nem számára azonban van egy rossz hírünk: a budapesti éjszakának inkább királynői, semmint királyai vannak - írja a ExtremeNet PR a PubHunter mobilalkalmazásról készült elemzésben.

Érdekes dolgok derültek ki a PubHunter mobilalkalmazás felhasználói aktivitást mérő adatainak vizsgálatakor: habár a felhasználói körben minimálisan felülreprezentáltak a férfiak, a nők sokkal aktívabbnak bizonyulnak, ha bulizásról van szó, többször és több helyre „csekkolnak be” akár egy éjszaka alatt is, de a kényelmi funkciókra is fogékonyabbak. A realistább beállítottságú férfiagy az éjszakában mozogva is tervszerűbben működik, jó előre kinézi magának hova megy aznap, és ha a sör elég hidegnek, a pultoslány pedig elég mosolygósnak bizonyul, ráadásul még csocsó is van, akkor onnan nagy valószínűséggel már senki sem robbantja ki, talán egy helyre még benéz aznap, ha akad ott ismerős. Ezzel szemben a nők legfeljebb az alapokat fektetik le előre, bizonyos idő eltelte után azonban szívesen veszik nyakukba a várost, egy-egy éjszaka akár 3-4 helyet is felkeresve.

Az egy helyről történő, nagyjából egyidejű bejelentkezéseket nézve azzal a sztereotípiával is leszámolhatunk, miszerint minél nagyobb egy társaságban a nők száma, annál valószínűtlenebb, hogy bármiben is meg tudnának egyezni. Jól megfigyelhető, hogy a lánytársaságok az esetek túlnyomó többségében együtt csinálják végig az éjszakát, s bár erre mondhatnánk azt, hogy a többállomásos bulizás is történhet előre elhatározott terv szerint, egyéb statisztikák másra engednek következtetni. A keresőfelület aktivitása, különös tekintettel a PartyHunterre az esti-éjszakai órákban ugyancsak a nőknél mutat nagyobb aktivitást, ami ugyan nem feltétlenül zárja ki az előre megtervezett este lehetőségét, de a férfiúi passzivitással szemben mindenképp nagyobb spontaneitásra utal. A kényelem is inkább a hölgyeknél szempont, jellemzően ők azok, akik hazautazáshoz, vagy az egyik helyről a másikra való átmenéshez az alkalmazáson keresztül rendelnek taxit.

Érdekes módon a jellemző férfi-női mintáktól egyetlen csoport mutat eltérést, ők pedig a hosszabb-rövidebb időre az országba érkező külföldi fiatalok, különösen a közülük kikerülő férfiak. Ők gyakorlatilag százalékra pontosan leképezik a hazai hölgyek jellemző szokásait, nem ritkán túl is szárnyalva azok 3-4 hely/éjszakás átlagát. Jobban belegondolva ez nem is olyan meglepő, legalábbis annak, akinek volt már szerencséje megtapasztalni egy-egy 8-10 fős Borat-jelmezes külhoni horda legénybúcsú fedőnév alatt zajló ámokfutását a Kazinczy utcában.

Az általános aktivitást nézve nincsenek különösebb meglepetések, a budapesti éjszaka ütőere továbbra is a 4-6-os villamos által folyamatosan kiszolgált Nagykörút, míg szíve egyértelműen a pesti belváros. A gyorsan kánikulába forduló időjárás hatására ugrásszerűen megnövekedett a kerthelyiségekkel, nyitott résszel rendelkező helyeken a „kocsmavadászok” jelenléte, de egyre nagyobb aktivitás látszik a Balaton környéki szórakozóhelyeken is.

A napokra vetített eloszlás viszont ha mást nem is, sikeresen megerősíti a „Kispéntek” fogalmát, azaz immár nem csak az egyetemisták körében kezdődik egy nappal korábban a hétvége, sőt! Valamennyi felhasználói aktivitás közel negyede klasszikusan csütörtökre esik, jócskán felülmúlva ezzel a hagyományosan legerősebb buli napoknak tartott pénteket és szombatot is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.