A hónap küldőországa: Lengyelország

A Magyar Turizmus Zrt. hónap küldőországa rendezvénysorozatának keretében tegnap a lengyel turisztikai piac helyzetéről, trendjeiről, aktualitásairól, a lengyel lakosság utazási szokásairól és az MT Zrt. Lengyelországban végzett marketingtevékenységének részleteiről hallgathattak meg prezentációt a Gerbeaud Házban tartott rendezvény résztvevői.

Európa kilencedik legnépesebb állama a külföldi utazások tekintetében a 12., a szabadidős célú külföldi utazások tekintetében a 13. legfontosabb európai küldőország. A legnépszerűbb desztinációk 2005-ben Németország, Nagy-Britannia, Franciaország és Olaszország voltak, a listán Magyarország a 8-10. helyen áll. 2006-ban a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 97 ezer lengyel vendég közel 270 ezer vendégéjszakát töltött el. A lengyel vendégforgalom 2003 óta növekszik, tavaly a vendégszám stagnálása mellett 4,9%-os vendégéjszakaszám-növekedést regisztráltak. Más küldőpiacokhoz hasonlóan, a lengyel vendégforgalom is magas időbeni és területi koncentrációt mutat: a vendégéjszakák hattizede a nyári hónapokban realizálódik. Más küldőpiacokkal ellentétben Budapest-Közép-Duna-vidéket követően a kelet-magyarország úti célok – Észak-Alföld és Észak-Magyarország – a legnépszerűbbek. A Magyarországra több napra látogató lengyel turisták egynegyede üdülési céllal érkezik. A motivációk közül kiemelkedik az üzleti utazás, a rokonlátogatás, a kulturális és sportrendezvények látogatása és a városlátogató turizmus. Az egészségturisztikai szolgáltatások iránti keresletet jelzi, hogy Lengyelország 2006-ban a 11. legjelentősebb gyógyturisztikai küldőpiaccá vált. A nyugat-európai és a tengerentúli országokhoz képest Magyarország a lengyel lakosság körében jobban ismert, aminek hátterében a közös történelmi múlt áll. Hirling Bozena, az MT Zrt. varsói turisztikai képviseletének vezetője a tavalyi jó beutazási eredményeket is meghaladó forgalmat remél az idén. A lengyel gazdaság 5,1 százalékos GDP-növekedést és 1,7 százalékos inflációt produkált és ez biztató gazdasági hátteret jelent a kiutazó turizmus számára. Eddig három nagy vásár és öt rendezvény terve biztos, emellett a MALÉV-vel közösen óriásplakát akciót indítnak, továbbá a benzinkutaknál népszerűsítik a mogyoródi Forma-1 versenyt. Mészáros Zoltán, a MALÉV marketing területi felelőse a képviselettel szorosan együttműködve népszerűsíti a MALÉV varsói és krakkói járatain Magyarországot.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.