2008-ban a légitársaság által használt londoni Heathrow és a Gatwick repülőtéren 5.474 tonna hulladék keletkezett, amely 1.370 átlagos méretű elefánt súlyának felel meg. Ugyanakkor ebből a szemétből 1.921 tonnányit hasznosítottak újra, amely tíz Boeing 747-es repülőgép súlyával egyenlő.
A szelektíven gyűjtött és újrahasznosított hulladék a British Airwaysnek jelentős megtakarítást eredményez: 2008-ban például 125 ezer fontot spóroltak meg csak a szemétszállítási költségekből, és az újrahasznosított és újra felhasznált anyagok két és fél-három millió font megtakarítást eredményeznek évente. Különösen jó példa erre a légitársaság főhadiszállása, a londoni Heathrow Terminál 5, ahol már az építkezéskor is érvényesültek a környezetvédelmi szempontok, hiszen az ekkor keletkezett hulladék 85 százalékát teljes egészében és anyagában hasznosították újra. A T5-ön nem csak a szokványos szemetet, hanem például az elhasználódott irodabútorokat is gyűjtik és újrahasznosítják. A T5 az energiafelhasználás terén is a fenntarthatóságot szolgálja.
Az új terminál fűtési energiájának 85 százalékát az innovatív hőcserélő berendezéseknek köszönhetően a már üzemelő terminálok fűtésekor valamint a repülőtér erőművében keletkező hulladékhőből fedezik. A terminál az édesvizet sem pazarolja feleslegesen: a hasonló méretű épületekhez viszonyítva mintegy hetven százalékkal kevesebb vizet használ fel. Mindezt úgy érték el, hogy a tervezők a hagyományos vízellátó rendszer mellé egy esővízkezelő rendszert is kiépítettek, amely felfogja, megtisztítja és hasznosítja a terminálépület tetejére hulló csapadék több mint nyolcvan százalékát. A szelektív hulladékgyűjtés a repülőgép fedélzetén is folyik: gyűjtik és újrahasznosítják a fedélzeti magazinokat, otthagyott újságokat, csomagolási hulladékokat és fémtárgyakat, például az elhasználódott fém evőeszközöket és kerekes kocsikat (ez utóbbinak a még jó állapotban lévő kerekeit általában újra felhasználják).
Szintén újrahasznosítják a textíliákat, így például a takarókat, a szalvétákat és az egyenruhákat, amelyekből például díványokat, matracokat és hálózsákokat készítenek, míg az előzetesen levágott gombokat az új ruhákra varrják fel. Az egyenruhák újrahasznosítása kényes kérdés, nagy körültekintéssel választják ki azt a céget, amely elvégezheti, nehogy illetéktelen kezekbe kerüljenek a leselejtezett uniformisok. Szintén újrahasznosításra kerülnek a fedélzeten kiosztott és aztán otthagyott műanyag tisztasági csomagok, írószertartók és a gyermekek szórakoztatásáról gondoskodó SkyFlyer csomagok tasakjai, de csak akkor, ha sérültek, míg az ép, de kiürített tasakokat egyszerűen újratöltik. A British Airways környezetvédelmi tevékenységét a ba.com/cr oldal mutatja be részletesen.