A hulladék 35 százalékát hasznosítják újra a British Airwaysnél

A British Airways környezetvédelemmel kapcsolatos erőfeszítéseinek fontos része a légitársaság működése közben keletkezett hulladék minél nagyobb részének újrahasznosítása. Feldolgozhatóak például az utasok által a repülőgépen hagyott újságok éppúgy, mint a fáradt motorolaj, a kiégett fénycsövek és az elhasznált egyenruhák. A légitársaság célja, hogy 2010-re a hulladék ötven százalékát újrahasznosítsák.

2008-ban a légitársaság által használt londoni Heathrow és a Gatwick repülőtéren 5.474 tonna hulladék keletkezett, amely 1.370 átlagos méretű elefánt súlyának felel meg. Ugyanakkor ebből a szemétből 1.921 tonnányit hasznosítottak újra, amely tíz Boeing 747-es repülőgép súlyával egyenlő.

A szelektíven gyűjtött és újrahasznosított hulladék a British Airwaysnek jelentős megtakarítást eredményez: 2008-ban például 125 ezer fontot spóroltak meg csak a szemétszállítási költségekből, és az újrahasznosított és újra felhasznált anyagok két és fél-három millió font megtakarítást eredményeznek évente. Különösen jó példa erre a légitársaság főhadiszállása, a londoni Heathrow Terminál 5, ahol már az építkezéskor is érvényesültek a környezetvédelmi szempontok, hiszen az ekkor keletkezett hulladék 85 százalékát teljes egészében és anyagában hasznosították újra. A T5-ön nem csak a szokványos szemetet, hanem például az elhasználódott irodabútorokat is gyűjtik és újrahasznosítják. A T5 az energiafelhasználás terén is a fenntarthatóságot szolgálja.

Az új terminál fűtési energiájának 85 százalékát az innovatív hőcserélő berendezéseknek köszönhetően a már üzemelő terminálok fűtésekor valamint a repülőtér erőművében keletkező hulladékhőből fedezik. A terminál az édesvizet sem pazarolja feleslegesen: a hasonló méretű épületekhez viszonyítva mintegy hetven százalékkal kevesebb vizet használ fel. Mindezt úgy érték el, hogy a tervezők a hagyományos vízellátó rendszer mellé egy esővízkezelő rendszert is kiépítettek, amely felfogja, megtisztítja és hasznosítja a terminálépület tetejére hulló csapadék több mint nyolcvan százalékát. A szelektív hulladékgyűjtés a repülőgép fedélzetén is folyik: gyűjtik és újrahasznosítják a fedélzeti magazinokat, otthagyott újságokat, csomagolási hulladékokat és fémtárgyakat, például az elhasználódott fém evőeszközöket és kerekes kocsikat (ez utóbbinak a még jó állapotban lévő kerekeit általában újra felhasználják).

Szintén újrahasznosítják a textíliákat, így például a takarókat, a szalvétákat és az egyenruhákat, amelyekből például díványokat, matracokat és hálózsákokat készítenek, míg az előzetesen levágott gombokat az új ruhákra varrják fel. Az egyenruhák újrahasznosítása kényes kérdés, nagy körültekintéssel választják ki azt a céget, amely elvégezheti, nehogy illetéktelen kezekbe kerüljenek a leselejtezett uniformisok. Szintén újrahasznosításra kerülnek a fedélzeten kiosztott és aztán otthagyott műanyag tisztasági csomagok, írószertartók és a gyermekek szórakoztatásáról gondoskodó SkyFlyer csomagok tasakjai, de csak akkor, ha sérültek, míg az ép, de kiürített tasakokat egyszerűen újratöltik. A British Airways környezetvédelmi tevékenységét a ba.com/cr oldal mutatja be részletesen.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.