Az első terem a vásárok és piacok világába hív. A látogatók itt megismerik a mérésügy történetét és a Duna-parti kikötők sajátos hangulatát, lacikonyhák, mutatványosok, állattáncoltatók emlékeivel.
A tárlat különlegessége, hogy megidézi a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum elődjét, a Magyar Királyi Kereskedelmi Múzeumot is.
A kereskedelem folyamatos fejlődése egyre több szakiskolát és magasabb színvonalú szakoktatást igényelt – a második terem ezeket az intézményeket ismerteti, betekintést nyújtva az elméleti ismeretek − könyvvitel, számtan – és az áruismeret tananyagába is.
A kiállítás harmadik terme egy 20. századi kereskedő irodája, melyen keresztül a látogatók bejutnak a fűszer-csemege-kereskedésbe. Ezeknek a boltoknak az árukínálata a fejlődő hazai élelmiszer- és vegyipar, valamint más iparágak termékeiből állt. Az eladótereket sokfiókos szekrényekkel, pulttal és állványokkal rendezték be, és színes reklámtáblák díszítették kívül-belül. A vásárláson túl a társadalmi élet fontos színhelyei is voltak.
A negyedik terem exteriőrként ábrázol egy 20. század eleji utcarészletet, áruszállító kerékpárral, hirdetőoszloppal és az első pesti fényreklámmal.
A látogató megcsodálhatja a korabeli boltok, drogériák díszes, épített portáljait, a csalogató kirakatok segédeszközeit, a színes és látványos reklámeszközöket.
Az utolsó terem az ipari és kereskedelmi kiállításokat és vásárokat, kiemelten a Budapesti Nemzetközi Vásárt ismerteti.
Mindegyik teremben fontos szerepet kap az interaktivitás, a látogatók kipróbálhatják, milyen a kereskedő munkája, az audiovizuális eszközök pedig segítik az információk befogadását.
A kiállítás első ütemében, 2013-ban egyelőre ez az öt terem nyílik meg az érdeklődők előtt, a második ütemben a szakosodó kereskedelem, a fiókhálózatos üzletek és áruházak, az államosítás és a szocialista kereskedelem története kerül majd sorra.
Forrás: Turizmus Online