A válság alapvetően meghatározza a fogyasztói magatartást és új tendenciákat jelöl ki a turizmus számára a következő évben. Az elkövetkező 12 hónap jelentős változásokat ígér a turizmus ágazatban, mely nagyban függ a globális gazdaság egészétől.
1. Még nagyobb mobilitás
A mobil technológiák nagy integrációja- az utazások tervezése, a járatinformációk követése, az utazási ügynökök jelentései és szolgáltatásai, a beszállókártya nélkülözhetetlenné tette a mobiltechnológiákat, főleg az üzleti turizmus számára. A mobiltelefonok a turisztikai piac fontos szereplői. A mobil innováció fejlesztési láza egy sor céget, turisztikai szoftver szállítót ért el, nagy robbanás előtt áll az okostelefonok használata.
2. Turizmuscentrikus vásárlás
Számos vállalat, sőt turisztikai szoftverfejlesztő, mint például az Amadeus, Concur, Rearden Commerce, Sabre, Travelport olyan szoftverekbe fektetnek be, amelyek elősegítik a turizmusorientált vásárlást. A szóbanforgó programok megőrzik az életmód adatokat, a turista magatartását és utazási szokásait. Ez kényelmes a felhasználók számára is, mert személyre szabott szolgáltatásokat kínál, figyelembe véve algoritmusaikat és elvárásaikat.
3. Video konferencia: Az utazás nélküli utazás
Az utazási kiadások csökkentésének legjobb módja, ha az utazást a legújabb technológiák lehetőségeire cseréljük. A videokonferencia kapcsolatok sokat fejlődtek az utóbbi években. Jelenleg az üzleti utazások és vállalati találkozók igazi alternatíváját jelentik. Annak ellenére, hogy az elmúlt 6-7 évben részt vettek minden jelentősebb turisztikai értekezésen, a 2010-es év lesz igazán az övék, ez az év vezető trendje lesz jövőre. A technológiának köszönhetően a Telepresence hamarosan biztosítani fogja a résztvevők egyre szélesedő, magas szintű együttműködését. Amikor ez bekövetkezik, és árban hatékonyabbá válik, az üzleti utazásokban gigantikus hanyatlás várható.
4. Költségkímélő utazások
A turizmus lehetősei kimeríthetetlenek. Ideje felmérni, mi elfogadható számunkra és keressük meg az opciókat: ingyenes éjszakák hosszabb tartózkodás esetén, spa jegyek, ajándékutalványok, ingyenes étkezés, stb. A turista sokat meg tud takarítani, ha olyan szállodát választ, ahol ingyenes a reggeli, vagy más hozzáadott értékű szolgáltatások ingyenesek.
5. Hotelszoba 20 centért
A következő évben ennél élesebb trend is megjelenik, az úgy nevezett filléres utazások. Egyes szállodák keresik annak a módját, hogyan töltsék szobáikat, sőt vannak, akik ebből birodalmakat építenek. Az Air Asia főnöke, Toni Fernandez képviseli az új hotel hullámot Malajziában, azzal, hogy 20 centért kínál szobát éjszakánként csomagajánlat részeként. A szimpla szobákban van ágy, ventillátor a mennyezeten, zuhany és más semmi. Ezen kívül mindenért kell fizetni, takaró, légkondicionáló, egyéb. Ezek a fajta hotelek a fapados járatokhoz hasonlóan nem ismeretlenek, de ebben az esetben az ár precedens nélküli módon alacsony. Figyeljünk oda az ehhez hasonló ajánlatokra, mert 150 diszkont szálloda nyitja meg kapuit 2012-ig, az elsők Ausztráliában és Nagy-Britanniában.
6. Pucérszkennerek a reptereken
Készüljenek fel arra, hogy mindent meg kell mutatniuk. A turistáknak tudniuk kell, hogy hamarosan a repülőterek biztonsági szolgálatán való áthaladás igazi felderítő élménnyel ér majd fel. A tradicionális röntgengépeket olyan szkennerekre fogják cserélni, amelyek leképezik az egész testet és a ruha alá látnak. Lehet, hogy arra gondolnak, az ilyen gépek csak a fantasztikus filmek világában vannak, de ezek létezése már rég óta tény. Működésük egyszerű, be kell lépni egy kabinba, és az egész testüket beszkennelik. A másik szobából figyelik az Ön testének körvonalait. A biztonságiak könnyen észrevesznek fém-, vagy egyéb veszélyt jelentő tárgyakat. Néhány repülőtér, például a manchesteri már rendelkezik ilyen berendezésekkel, de hamarosan minden repülőtéren megszokottá válhatnak.
7. Kína, India és a Perzsa-öböl az új úti célok
Végeztünk Európával? Lényegében nem, de a globális turisták egyre több kurázsit gyűjtenek, hogy kevésbé ismert úti célokat hódítsanak meg. A szemlélők az elkövetkező 12 hónapban robbanást várnak Kínába, Indiába, és a Perzsa-öbölbe való utazásokban. Miért? Nincs semmi köze a politikai stabilitáshoz. Lényegében pénzről van szó. Amíg gazdaságunk megfeneklett állapotban van, Párizs, és Milánó már drágább számunkra mint valaha. De olyan országok, mint Kína és India ebben a turistaáradat növelésének lehetőségét látják, olcsó valutával és alacsony utazási költségekkel csalogatják az utasokat. Az ő turizmus ágazatuk a 2010-es és a következő évek top desztinációi lesznek. Csak Kínában és Indiában idén 35 ezer új szállodai férőhely létesül és ez az ágykapacitás hamarosan fel is lesz töltve.
8. Luxus és kalandturizmus
2010-ben még nagyobb hangsúlyt kapnak az extrém utazási ajánlatok. A turisták mindenütt keresik az izgalmasabbnál izgalmasabb utazási élményeket. Már nem vagy nemcsak az ötcsillagos szállodákra fókuszálnak, hanem például a szűzhavas síterepekre, melyek csak helikopterről való ugrással közelíthetők meg, szafarikra, nagyvárosok körüli gyorskocsikázásokra, személyi művészeti túrákra, stb. Ha az utasnak van pénze, akkor sok kalandutazást tartalmazó speciális utazási csomag között válogathat.
9. Felelősségteljes utak
Az utóbbi időben egyre többen gondolkodnak felelősen a bolygó jövőjéről, amely utazási szokásaikat is átformálja. A turizmus ágazat erre az igényre a felelősségteljes programok megalkotásával válaszolt. Már nem jelent problémát, ha üzemanyagtakarékosan repülnénk szállodánkhoz, vagy a villához, amelyet napenergia táplál. Ez egy növekvő ágazat, amelyben a turista többet is hajlandó áldozni utazására, ha így óvhatja környezetét.
10. Téli Olimpia és Futball VB
Technikai értelemben ez nem trend, de a Vancouveri Téli Olimpiai Játékok 2010-ben olyan esemény, amely robbanásszerűen hat az ágazatra. Az Olimpia 17 napjára 3 milliárd televíziónézővel számolnak. Több mint 80 ország, 6850 atlétája és hivatalos személy vesz részt a téli játékokon. A megnyitó ünnepség február 12-én lesz. Jövőre a Dél-afrikai Köztársaságra tekint majd az egész világ, az afrikai ország rendezi a 2010 évi futball világbajnokságot június 11-től egy hónapon át. Eddig több mint 1,6 millió jegyet igényeltek a szurkolók. A johannesburgi megnyitón ott lesz Obama elnök is. A nyitómérkőzésre és döntőre már egy évvel az esemény kezdete előtt elfogytak a jegyek, de az elődöntőkre sem lehet már jegyeket kapni. Telt házat ígérnek a fokvárosi, nelspruiti és pretoriai mérkőzésekre.