A kiállítók is várják már a SPA-CE 2013 vásárt

Október 3-5-én rendezik meg Sárváron a SPA-CE 2013 egészségturisztikai szakmai vásárt, mely Közép-Európa legnagyobb spa és wellness kiállítása. Célja, hogy átfogó képet adjon a régió egészségturizmus szolgáltatásairól. Az ötödik alkalommal megszervezett eseményt most először tartják Szlovénia határain túl.

A közelgő SPA-CE 2013 szakmai vásáron négy közép-európai országból lesznek jelen kiállítók. A résztvevők számára kiemelt fontosságú az egészségturizmus és többen évről évre rendszeresen vissza is térnek a rendezvényre.

A vásárra készülve az MT Zrt. megkérdezte a kiállító magyar és határon túli szolgáltatókat, miért tartják fontosnak az eseményen való megjelenést és hogyan látják az egészségturizmus helyzetét a régióban és a világban.

A HUNGUEST Hotels Zrt. értékesítési igazgatója, Szabó József elmondása szerint sokat várnak a rendezvénytől, mert a korábbi tapasztalatok alapján koncentráltan lesznek jelen azok a partnerek, akiken keresztül jobban elérhetik a célpiacokat. A workshopon tájékoztatni kívánják a vevőket az újdonságokról, ezek között is kiemelve a hévízi Hunguest Hotel Mirage újonnan megnyitott szálloda szolgáltatásait. Az előző évi részvétel célja ismerkedés és kapcsolatteremtés volt, melynek eredményeként már tudják, hol vannak azok a pontok ahol konkrét üzletszerzési lehetőségek adódnak. A Hunguest Hotels gyógyturizmusra szakosodott szállodáiban tudatosan zajlik a termékfejlesztés és az egészségturizmus trendjeinek és új fejlődési irányainak megfelelő ajánlatokkal várják a SPA- CE látogatóit.

Az egészségturizmus fejlődését mutatja az is, hogy a vevők is egyre tudatosabban keresik a szállodák specifikus ajánlatait, és több ország szolgáltatói-ajánlatait vetik össze a döntést megelőzően. Ezek a döntések viszonylag gyorsak, a gyógyturizmusban is lényegesen csökkent az információszerzés és a döntés közötti idő.

A szlovén Terme Maribor d.o.o. már részt vett SPA- CE vásáron Szlovéniában. A cég sales menedzserének, Sanja Saboti elmondása szerint a rendezvény fontos számukra, mivel ismereteiket gazdagíthatják, kicserélhetik tapasztalataikat más egészségturisztikai szolgáltatókkal és új üzleti kapcsolatokra tehetnek szert. Természetesen idén is szeretnének a partnereikkel találkozni, sőt új üzleti kapcsolatokat kiépíteni. Termékfejlesztésük fő iránya az orvosi turizmus, fókuszban a rehabilitációval: többféle újdonságot vezettek/vezetnek be az idén.

Véleményük szerint az emberek egyre fontosabbnak tartják az egészségmegőrzést és hajlandók utazni is egészségturisztikai szolgáltatások igénybevételéért. A működő turisztikai szolgáltatók számának növekedése miatt azonban ezen a területen is egyre élesedik a versenyhelyzet.

A szlovén Terme Olimia, area sales menedzserének, Mojca Matko elmondása szerint azzal a várakozással érkeznek, hogy üzleti partnereket találjanak új és feltörekvő piacokról, melyeket nem érintett mélyen a gazdasági válság és növekedési pályán vannak. A SPA-CE vásár szorosan kapcsolódik az általuk kínált termékhez, minden megbeszélés többé-kevésbé potenciális lehetőséget rejt új partnerek szerzésére, együttműködések kialakítására. Azzal a reménnyel érkeznek, hogy sokféle és minőségi hosted buyerrel (üzleti vásárlóval) találkozhatnak és új piacok felé nyithatnak. A tárgyalások során a más gyógyközpontokkal szembeni előnyeiket fogják hangsúlyozni. Meggyőződésük, hogy az egészségturizmusban még hatalmas potenciál rejlik, a gyógyhelyek tovább fejlődnek a nehéz gazdasági helyzet dacára. Ugyanakkor véleményük szerint a trendek követéséhez és a rugalmas alkalmazkodáshoz új befektetések szükségesek.

A Danubius a kezdetek óta figyelemmel kíséri és részt vesz a SPA-CE kiállításon, mely évről évre tud újabb és gondosan válogatott szakmai partnerekkel szolgálni – mondta el Nagy Anikó, Director of Sales, Spa Travel – Danubius Hotels Group, Magyarország. Idén először lépi át a vásár Szlovénia határait, amit a társaság pozitívumként értékel, hiszen a magyar és ezen belül a Danubius vendégszeretetét saját bőrükön is megtapasztalhatják a vendégek Sárváron.

Évről évre igyekeznek újdonságokkal szolgálni, ami idén sem marad el. Itt készülnek bemutatni az új, gyermekbarát és all inclusive koncepciójukat, a megújult gastro wellness® és prevenciós kezeléseket a tőlük megszokott gyógykúrák mellett. Idén szlovákiai szállodáikkal, a pöstyéni kollégákkal együtt dupla területen állít ki a Danubius.
Maja Jahn, a Thermana Laško (Szlovénia) Marketing és Értékesítési vezetője szerint lehetőségük nyílik, hogy ápolják kapcsolataikat a meglévő partnereinkkel, illetve minden évben újabb kapcsolatokat építenek ki. A megbeszélések eredményessége a kiállítókon múlik, azon, hogy mennyire követik nyomon a potenciális kapcsolatokat. A korábbi tapasztalataikon alapulva pozitív várakozással néznek a SPA-CE vásár elébe. Idén a Thermana & Veda Ayurveda Centre ajánlataival gazdagodott a wellness kínálatuk. A változatos és színvonalas ayurvédikus kezeléseket és programokat az ayurvédikus orvoslásban járatos szakértő, terapeuták, jógaoktató és dél-keralai szakács garantálja.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.