A közelgő SPA-CE 2013 szakmai vásáron négy közép-európai országból lesznek jelen kiállítók. A résztvevők számára kiemelt fontosságú az egészségturizmus és többen évről évre rendszeresen vissza is térnek a rendezvényre.
A vásárra készülve az MT Zrt. megkérdezte a kiállító magyar és határon túli szolgáltatókat, miért tartják fontosnak az eseményen való megjelenést és hogyan látják az egészségturizmus helyzetét a régióban és a világban.
A HUNGUEST Hotels Zrt. értékesítési igazgatója, Szabó József elmondása szerint sokat várnak a rendezvénytől, mert a korábbi tapasztalatok alapján koncentráltan lesznek jelen azok a partnerek, akiken keresztül jobban elérhetik a célpiacokat. A workshopon tájékoztatni kívánják a vevőket az újdonságokról, ezek között is kiemelve a hévízi Hunguest Hotel Mirage újonnan megnyitott szálloda szolgáltatásait. Az előző évi részvétel célja ismerkedés és kapcsolatteremtés volt, melynek eredményeként már tudják, hol vannak azok a pontok ahol konkrét üzletszerzési lehetőségek adódnak. A Hunguest Hotels gyógyturizmusra szakosodott szállodáiban tudatosan zajlik a termékfejlesztés és az egészségturizmus trendjeinek és új fejlődési irányainak megfelelő ajánlatokkal várják a SPA- CE látogatóit.
Az egészségturizmus fejlődését mutatja az is, hogy a vevők is egyre tudatosabban keresik a szállodák specifikus ajánlatait, és több ország szolgáltatói-ajánlatait vetik össze a döntést megelőzően. Ezek a döntések viszonylag gyorsak, a gyógyturizmusban is lényegesen csökkent az információszerzés és a döntés közötti idő.
A szlovén Terme Maribor d.o.o. már részt vett SPA- CE vásáron Szlovéniában. A cég sales menedzserének, Sanja Saboti elmondása szerint a rendezvény fontos számukra, mivel ismereteiket gazdagíthatják, kicserélhetik tapasztalataikat más egészségturisztikai szolgáltatókkal és új üzleti kapcsolatokra tehetnek szert. Természetesen idén is szeretnének a partnereikkel találkozni, sőt új üzleti kapcsolatokat kiépíteni. Termékfejlesztésük fő iránya az orvosi turizmus, fókuszban a rehabilitációval: többféle újdonságot vezettek/vezetnek be az idén.
Véleményük szerint az emberek egyre fontosabbnak tartják az egészségmegőrzést és hajlandók utazni is egészségturisztikai szolgáltatások igénybevételéért. A működő turisztikai szolgáltatók számának növekedése miatt azonban ezen a területen is egyre élesedik a versenyhelyzet.
A szlovén Terme Olimia, area sales menedzserének, Mojca Matko elmondása szerint azzal a várakozással érkeznek, hogy üzleti partnereket találjanak új és feltörekvő piacokról, melyeket nem érintett mélyen a gazdasági válság és növekedési pályán vannak. A SPA-CE vásár szorosan kapcsolódik az általuk kínált termékhez, minden megbeszélés többé-kevésbé potenciális lehetőséget rejt új partnerek szerzésére, együttműködések kialakítására. Azzal a reménnyel érkeznek, hogy sokféle és minőségi hosted buyerrel (üzleti vásárlóval) találkozhatnak és új piacok felé nyithatnak. A tárgyalások során a más gyógyközpontokkal szembeni előnyeiket fogják hangsúlyozni. Meggyőződésük, hogy az egészségturizmusban még hatalmas potenciál rejlik, a gyógyhelyek tovább fejlődnek a nehéz gazdasági helyzet dacára. Ugyanakkor véleményük szerint a trendek követéséhez és a rugalmas alkalmazkodáshoz új befektetések szükségesek.
A Danubius a kezdetek óta figyelemmel kíséri és részt vesz a SPA-CE kiállításon, mely évről évre tud újabb és gondosan válogatott szakmai partnerekkel szolgálni – mondta el Nagy Anikó, Director of Sales, Spa Travel – Danubius Hotels Group, Magyarország. Idén először lépi át a vásár Szlovénia határait, amit a társaság pozitívumként értékel, hiszen a magyar és ezen belül a Danubius vendégszeretetét saját bőrükön is megtapasztalhatják a vendégek Sárváron.
Évről évre igyekeznek újdonságokkal szolgálni, ami idén sem marad el. Itt készülnek bemutatni az új, gyermekbarát és all inclusive koncepciójukat, a megújult gastro wellness® és prevenciós kezeléseket a tőlük megszokott gyógykúrák mellett. Idén szlovákiai szállodáikkal, a pöstyéni kollégákkal együtt dupla területen állít ki a Danubius.
Maja Jahn, a Thermana Laško (Szlovénia) Marketing és Értékesítési vezetője szerint lehetőségük nyílik, hogy ápolják kapcsolataikat a meglévő partnereinkkel, illetve minden évben újabb kapcsolatokat építenek ki. A megbeszélések eredményessége a kiállítókon múlik, azon, hogy mennyire követik nyomon a potenciális kapcsolatokat. A korábbi tapasztalataikon alapulva pozitív várakozással néznek a SPA-CE vásár elébe. Idén a Thermana & Veda Ayurveda Centre ajánlataival gazdagodott a wellness kínálatuk. A változatos és színvonalas ayurvédikus kezeléseket és programokat az ayurvédikus orvoslásban járatos szakértő, terapeuták, jógaoktató és dél-keralai szakács garantálja.
Forrás: Turizmus Online