„A legdrágább szoba az üres szoba”

Minden szállodás ismeri az üres szobáról szóló idézetet. Van, aki azt mondja, hogy nem érdekli (azt gondolja, belefér) a holt időszak, van azonban, aki tesz ellene – akár akciózással, kuponozással. Hiszen ha olyan időszak következik egy hotel életében – márpedig erre bőven akadhat példa bárhol –, amikor kevés a vendég, az egyik választható jó megoldás lehet a kuponozási akció.

Biztos mindenki hallott a hazai glossy magazinok kuponozási akcióiról, amikor szinte csurig töltik az akcióban részt vevő üzleteket vásárlókkal, akik az akciós napokon gyakorlatilag lefosztják a boltok kínálatát. Ez jó üzlet a kereskedőknek, és jó a magazinok kiadóinak is, hiszen a kuponokat tartalmazó lapokat megjelentetni tiszta nyereség.

A kuponozás, akciózás ráadásul a kedvezményt felhasználónak is jó megoldás, hiszen nem bóvlit kínálnak neki, hanem olyan árut vagy szolgáltatást, amelyet különben lehet, hogy nem vásárolna meg.

A határidős akciózás, kuponozás különösen csábító, mert a vásárló számára azt sugallja: ha lemarad, kimarad egy jó üzletből. Régi trükk, de rendszerint beválik.

Nemcsak a kuponfüzetek, kinyomtaott kuponoldalak pörögnek, hanem több éve nagyon megy az online kuponos cégeknek is. Ezek közül is különösen a szálláspiaccal foglalkozó kuponozás a sláger Magyarországon: az online kuponüzleteknek több mint a felét ezekkel bonyolítják.

És persze ne feledkezzünk el arról, hogy az okostelefonok korát éljük: nemcsak a kuponok kinyomtatása előzhető meg ily módon, és teszi egyszerűbbé a vásárlást, hanem segítségükkel könnyen összehasonlító egy-egy termék ára, minősége a különféle helyeken, vagyis az információ mindig szem előtt van, elérhető közelségben. A mobileszközök alkalmazásával tehát akár a tudatos és racionális vásárlás eszköze lehet egy kuponos vagy akciós eszközzel vásárolt termék, szolgáltatás.

Végezetül pedig álljon itt egy különleges és elgondolkodtató eredménnyel záruló kutatás. Nyaralási kuponok között végzett felmérést a Kutatópont Kft. Reprezentatív, ezer fő körében végzett vizsgálatuk alapján azt állapították meg, hogy egyre terjed hazánkban az online úton történő szállásfoglalás. Utazásra leginkább a diplomás réteg költ szívesen, nyaralási kupont legtöbben a negyven év alatti, felsőfokú végzettséggel rendelkezők vásárolnak az interneten. Közülük is kimagaslóan sokan Budapestről és környékéről választanak akciós szálláshelyet, hosszabb vagy rövidebb ideig tartó wellnesshétvégét, szállodai csomagot, nyaralást.

Forrás: hvg.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.