A magyarok száma nő, egyébként csökken az amerikai beutazóturizmus

New Yorkban felére estek a szállodai árak, a Disney-parkokban két éjszaka áráért hármat lehet eltölteni, Miamiban pedig 20–25 százalékkal olcsóbban lehet foglalni szobát az ottani főszezonnak számító téli hónapokra, mint egy évvel ezelőtt – mindez jól mutatja, hogy a gazdasági válság keményen érinti az amerikai utazási ipart is.

Márpedig a visszaesés komoly következményekkel jár, hiszen az Egyesült Államok turisztikai ipara évente 770 milliárd dolláros bevételt ér el, és 17 millió embernek ad munkát. Az aggodalom azonban nem az amerikaiak sajátja, a kedvezőtlen előjelek és statisztikák ellenére ugyanis most is bizakodóak. Ahogyan azt Roger Dow, a US. Travel Association elnöke elmondta, az Obama-kormány elődjeinél jobban figyelembe veszi a turisztikai ipar érdekeit, és jelentős fejlesztésekkel is próbálja elősegíteni az idegenforgalom fellendülését. Amint az az USA legnagyobb turisztikai vásárán, a május 16–20. között megrendezett PowWow-n Miamiban kiderült, a fellendülésnek egyelőre kevés jele mutatkozik: az év első négy hónapjában 10 százalékkal csökkent az ideutazó külföldiek száma, és hasonló trend várható a 2009-es év hátralevő részében is. Ezt azt jelenti, hogy a külföldiek évi 142 milliárd dolláros itteni költése is apad majd.

Az USA-ba utazó magyarok
száma (ezer)
2001 – 60
2002 – 35
2003 – 31
2004 – 32,6
2005 – 37,3
2006 – 37,2
2007 – 40,4
2008 – 42,2
2009 – 46 (előrejelzés)
Ennél is rosszabb hír, hogy az amerikaiak is kevesebbet költenek utazásra és üdülésre az idén. A legfrissebb kimutatások szerint ezen a nyáron 14 millióval kevesebben repülnek majd az USA-ban - más szóval naponta 150 000-rel kevesebb utas fordul meg az amerikai reptereken. A szakági szövetségnek számító Air Transport Association adatai szerint az idei nyárra várt hétszázalékos csökkenés után 195 millió utasra számítanak. Ez nem azon látszik majd meg, hogy a repülőgépeken kevesebben utaznak, mert a légitársaságok már most csökkentették belföldi járataik számát – sőt kevesebb lesz a transzatlanti járatok száma is, mégpedig naponta 32-vel. Fellendülésre legkorábban 2011-ben vagy 2012-ben számítanak. A nemzetközi trendekkel ellentétben nő az USA-ba utazó magyarok száma. Az idei év első három hónapjában 10 százalékkal nőtt a kiutazok száma, és ez azt jelenti, hogy idén 45 ezernél több magyar turistát regisztrálhatnak az amerikai statisztikák. Egy átlagos magyar egyébként 10 napot tölt a tengerentúlon, és ez idő alatt 2000 dollár fordít szolgáltatásokra és vásárlásra.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.