A Microsoft és a Yahoo együtt mennek a Google ellen

A Yahoo a Microsoft keresőjét használja a jövőben, cserébe hirdetéseket árul a Microsoft oldalain. A két régóta barátkozni próbáló cég szövetsége esélyt jelent arra, hogy valós verseny alakuljon ki a Google által uralt nemzetközi keresőpiacon.

Feladja saját keresőjének fejlesztését, és a jövőben a Microsoft nemrég indított Bingjét használja saját oldalain is a Yahoo – áll abban a szerdán bejelentett megállapodásban, amelyet másfél éves előkészítés előzött meg a két cég részéről. A szövetség révén az együttműködés kezdetén a Microsoft 30 százalékot mondhat majd magáénak az interneten zajló keresésekből, szemben az egyelőre 65 százalék fölött uralkodó Google-lel – derül ki a Comscore adataiból, amelyeket az Advertising Age idézett a bejelentés kapcsán.

A deal lényege, hogy a kereséseket mindkét cég oldalain a Microsoft motorja szolgálja ki, ahogy a mellettük megjelenő hirdetéseket is, utóbbiakat viszont a Yahoo értékesítheti minden felületen. A Yahoo a saját oldalain indított keresések mellett eladott hirdetésekből 88 százalékot meg is tarthat – a lépést elemző BusinessWeek cikke szerint ezzel minimum szinten tartják, de inkább növelik ezirányú bevételeiket, miközben megszabadultak a keresőmotor fejlesztési költségeitől. A Microsoft cserébe nem csak azt biztosítja be, hogy a magabiztosan elindított Bing hozza az elvárt számokat (eddig nem tette), de azt is, hogy az egyetlen komolyan vehető riválissá váljon a keresések terén a Google mögött. Danny Sullivan, a Search Engine Land című szakoldal szerkesztője szerint ők jönnek ki jobban az üzletből, mivel az ő szervereiken futnak majd azok a keresések, amelyek alapján a felhasználók keresési szokásaira vonatkozó, a hirdetések célzásában segítő értékes adatokat megszerezhetik. „Mindegy, hogy ki adja el a hirdetéseket, a végén minden kártya a Microsoft kezében lesz” – mondta Sullivan.  A Yahoo nem csak pluszbevételeket remél azért cserébe, hogy lemond a stratégiai keresőtechnológiáról, de egyben időt is nyer arra, hogy újragondolja stratégiáját, a piactól és saját részvényeseitől egyaránt – elemez a BusinessWeek.

A hirdetők feltehetően üdvözölni fogják a lépést – latolgatja a BusinessWeek –, mivel végre komoly versenytárs jelenne meg a keresések és a belőlük származó bevételek piacát is uraló Google-lel szembe. Ahhoz viszont, hogy az egyezség érvénybe lépjen, az amerikai és az európai versenyhivatalok engedélyeire lesz szüksége a két cégnek, a Google viszont nyilvánvalóan aggályokkal fogja próbálni megakadályozni, vagy legalább lassítani a folyamatot. Ezt támasztják alá a csütörtökön született első nyilatkozatok is: a fogyasztók rosszul járnak a három komoly szereplő egyikét kiiktató, a technológiai verseny iramát lassító döntéssel – mondta Melissa Mayer, a Google alelnöke a nap folyamán egy kaliforniai konferencián. Ha a Google-nek nem sikerül leállíttatnia vagy feltartania a folyamatot, a szükséges bonyolult integrációt 2010 elején kezdheti meg, és az év végére fejezheti be a két cég. (Társlapunk, a Kreatív Online)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.