A minőségi vendéglátás oktatásért lobbiznak

Múlt héten tartotta első taggyűlését a Vendéglátóipari Szakmai Oktatók Országos Egyesülete (VSZOE), melynek a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum adott otthont.

A tavaly júliusban megalakult szervezet több mint 1 éves előkészítő munka után került bejegyzésre és tudott összerendezni minden egyéb jogi feltételt működésének megkezdéséhez. Az egyesület elnöke Zsolnay Gábor Venesz-díjas mesterszakács, főiskolai oktató, az alelnökök Erdélyiné Kiss Rita, közgazdász tanár, cukrászmester, a Dobos C. József Szakiskola cukrász szakoktatója és Tóth Gábor, a Gödöllői Szakképző Magániskola gyakorlati oktatásvezetője.

 

Az eseményen a legkiválóbb szakemberek képviselték a szakmát az ország minden tájáról, ugyanis mintegy 50 gyakorló pedagógus vett részt a VSZOE ülésén azzal a céllal, hogy közösen kezdjenek el dolgozni a szakképzés fejlesztéséért és a vendéglátó szakképzésben dolgozó oktatók munkájának eredményességét segítő együttműködésért.

Az elmúlt egy évben leküzdendő jogi és technikai nehézségektől függetlenül azonban már az idei évben elindult a szakmai munka. Megalakultak a szekciók, azaz az Egyesület munkacsoportjai, melyek között megtalálható a szakács, pincér, cukrász, az élelmiszer-áruismeret valamint a vendéglátás gazdaságtan szekció is. Feladatuk elsősorban, hogy a szakoktatói hálózaton keresztül összegyűjtsék és elemezzék az egyes szakmák oktatásával kapcsolatban felmerülő legégetőbb problémákat, majd a szakmával, az állami, valamint a szakmai szervezetekkel egyeztetve megoldásokat dolgozzanak ki a jövőre nézve.

Az utóbbi években ugyanis többször alakították át a középfokú vendéglátó szakképzés számos elemét (szerkezetét, vizsgakövetelményeit, vizsgarendjét, a képzés tartalmát stb.). Sok oktatóval és hálózati szakemberrel történt beszélgetés során azonban az elnökség számára világossá vált, hogy nem helyi vagy regionális problémákkal állnak szemben, hanem sajnos az egész országot egységesen érintő problémákról van szó. A szervezet megalapítói az információgyűjtés és a helyzetelemzés után döntöttek úgy, hogy nekifognak egy szervező munkának és létrehoznak egy olyan szakmai szervezetet, amelyben összeadódhat az a tudás és erő, amely az oktatásban vagy az oktatásért tevékenykedő és az jövőért felelősséget vállaló kollégákban kézzelfoghatóan jelen van.

A taggyűlésen Zsolnay Gábor elnök úr ismertette az Egyesület fő céljait: Kifejtette: „Olyan érték elvű összefogás indukálására és működésben tartására van szükség, amely pozitív hátteret adhat a megfelelő minőségű szakember utánpótlás folyamatos biztosításához a hazai vendéglátásban. Ennek érdekében akarja az Egyesület a Magyarországon tevékenykedő vendéglátó szakoktatók és szaktanárok érdekvédelmét, szakmai munkájuk, önképzésük segítését szolgálni.”

Az utóbbi területen a tananyag tartalmának megújításán és fejlesztésén túl konkrét szakmai problémák felvetésével, elemzésével, a szekciókon belüli megbeszélésével kíván eredményeket elérni. Példaértékű gyakorlatként kívánják bevezetni a szakmai pedagógushálózaton belül egymás segítését hasznos tapasztalatokkal, módszertani tanácsadással, segédletekkel és oktatási anyagokkal. Tevékenységükkel a hatékony pedagógiai módszerek alkalmazását és a szakmai változásokat is követő tananyagfejlesztést is szolgálni akarják.

Az Egyesület már számos hazai szervezettel együttműködik (Vendéglátók Ipartestülete, Cukrászok Ipartestülete, Magyar Éttermi Mesterek Klubja) azonban folyamatosan keresi a párbeszéd lehetőségét más szervezetekkel és közvetlenül a szakma képviselőivel. Emellett érdemi együttműködésre törekszik a szakképzésért felelős hatóságokkal, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával. Kiemelten fontos feladatnak tartják a duális képzés keretén belül megoldandó szakmai gyakorlati oktatás tartalmának, módszereinek és gyakorlatának fejlesztését.

A taggyűlésen bemutatásra került a szervezet új weboldala a www.vszoe.hu oldal is, melyen nyomon követhetjük az Egyesület tevékenységét, aktuális rendezvényeit, híreit.

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: VSZOE


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.