A külföldre induló hazai turisták egyre nagyobb része figyel oda arra, hogy ne hagyja el az orsztághatárt megfelelő védelem nélkül – a többség felismerte már, hogy egy kisebb baleset is jelentős anyagi következményekkel járhat, egy nem várt esemény nem csak a nyaralást teheti tönkre, hanem a családi költségvetést is, állítja a Netrisk.hu.
A biztosítási portálon értékesített utasbiztosítások száma 34 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest. Sebestyén László vezérigazgató szerint a kiemelkedően kedvező eredményben nem feltétlenül az utazási kedv növekedése játszik szerepet, hiszen az egyéni, internetes utazásszervezés térnyerésével párhuzamosan mind többen keresik az egyszerűen, néhány kattintással on-line megköthető biztosításokat is. Az internetes szolgáltatások iránti bizalom növekedését mutatja, hogy ma már az ügyfelek 99 százaléka bankkártyával vagy átutalással fizet a portálon.
Láthatóan nő a biztonság iránti igény is, immáron a magasabb szolgáltatási színvonalat kínáló termékeket választják az ügyfelek. A legolcsóbb biztosítások már fejenként napi néhány száz forintért kínálnak alapvető védelmet, ám az utazások árához képest elhanyagolható összeget jelentenek az exkluzív szolgáltatásokat kínáló csomagok is, hiszen nem teszik ki a nyaralásra fordított összeg fél százalékát sem.
A pénzügyi tudatosság növekedését jelzi, hogy az ügyfelek már nem elégednek meg az árak összevetésével, döntésükben fontos szempont az is, milyen értéket kapnak a pénzükért.
A piacvezető biztosítási portálon az ügyfelek 92 százaléka választja a legszélesebb szolgáltatást (sokszor például limit nélküli egészségügyi ellátást) kínáló csomagokat. További 4 százalékuk döntött a valamivel kisebb szolgáltatási tartalommal rendelkező, de még mindig jelentős biztonságot nyújtó ajánlatok mellett. Ez jelentős ugrás az előző években tapsztaltakhoz képest. Tavaly a szerződések 76 százalékát kötötték a magasabb értékű biztosításokra (ezen belül 48 százalék választotta a legmagasabb értékű, exkluzív csomagokat), míg az utazók 34 százaléka inkább az olcsóbb tarifájú termékeket választotta. Az idén viszont már csak 4 százalék elégszik meg az alacsonyabb térítési összegekkel.