Szövetségi Statisztikai Hivatal kereken nyolc millió külföldi vendégéjszakát jelentett a több mint kilenc ággyal rendelkező szálláshelyeken és kempingekben. Ez 11,6 százalékkal haladja meg az előző évi júliusi adatokat. Az összesített adatok alapján a nemzetközi vendégek németországi vendégéjszakáinak száma 2010 január és július között tíz százalékkal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest. Ezzel a németországi turizmus növekedése meghaladja az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) által prognosztizált trendet: az UNWTO számításai szerint a beutazások száma 2010 első félévében világszerte hét százalékkal, míg Európa-szerte csak két százalékkal nőtt.
Magyarország, mint küldőpiac a sikeres első félév után kiváló eredményt produkált júliusban is: az előző év azonos időszakához képest magyar utazók 5,2%-kal több vendégéjszakát töltöttek el Németországban. Összességében az év első 7 hónapjában 8,6 százalékos növekedés volt tapasztalható Magyarországról.
„A németországi turizmus legforgalmasabb időszaka a nyár, a külföldi vendégéjszakák kereken 34 százaléka a nyári hónapokra esik. A számok azt mutatják, hogy Németország nyáron a rövidebb időtartamú utak terén is egyre nagyobb népszerűségnek örvend: a Német Turisztikai Hivatal (DZT) és az IPK World Travel Monitor felmérése szerint Németország a rövid utazásoknál az első három legkedveltebb európai úti cél között található (a második helyen) – mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – Sőt idén júliusban 673 ezerrel több külföldi vendégéjszakánk volt, mint 2008-ban, az eddigi rekordévben, ez pedig 9,2 százalékos növekedést jelent. Ezek a számok azonban nem csak a nyári szezon eredményes indulását jelzik, hanem sokkal inkább azt mutatják, hogy Németország, mint úticél sikeresen átvészelte az előző válságévet, sőt megerősödve került ki a válságos időszakból. Összesen a 2010-es évre három százalékos növekedéssel számolunk a vendégéjszakák terén: itt a beutazás a legfontosabb ágazat, amely a jelenlegi adatok alapján várhatóan öt százalékkal nő az év során” – magyarázza Petra Hedorfer a DZT előrejelzését.
Akik a legnagyobb növekedést produkálták
Természetesen azoknál az országoknál mutatkozik a legnagyobb növekedés, amelyeket 2009-ben nagymértékben befolyásolt a gazdasági válság: így például Nagy-Britannia júliusban 14,3 százalékos növekedéssel egyenlítette ki a 2008- as és a 2009-es év júliusának visszaesését. Ugyanígy a kelet- európai küldőpiacok is tovább növelték a 2008-ban elért eredményeiket: Oroszország júliusban 20,5 százalékos, míg a lengyel vendégek 15,1 százalékos növekedést generáltak. De Hollandia is – amely a német turizmus kiemelt és legfontosabb küldőpiaca – 6,6 százalékos növekedésével egyértelmően pozitív tendenciát mutat.
Németország a tengerentúli vendégek körében is nagy népszerűségnek örvendett júliusban. Az Perzsa-öböl államai például 66 százalékos növekedést generáltak az előző év júliusához képest (plusz 40,2 százalék január–július között), a kínai piac 41,7 százalékkal haladta meg 2009 júliusi eredményét (plusz 24,2 százalék január–július között), India pedig 28,2 százalékkal növelte a tavaly júliusi számait (plusz 19,7 százalék január–július között). Az Amerikai Egyesült Államok az idei oberammergaui passiójátékok miatt január és július között nyolc százalékos növekedéssel szállt versenybe, így lassan megközelíti a 2007-es csúcseredményét.
Vezető helyen a német nagyvárosok
A nemzetközi vendégek úti céljai között továbbra is vezető helyen állnak a német nagyvárosok. A fővárosból júliusban 912 ezer vendégéjszakát jelentettek – ez 12,8 százalékkal haladja meg az előző év júliusi adatokat. A müncheni hotelek pedig 649 613 külföldi vendégéjszakával 29,4 százalékos növekedést könyvelhettek el - tájékoztatta a Napi Turizmust a DZT, Német Turisztikai Hivatal budapesti képviselete.