A magyar Alakol sör sikerét bizonyítja, hogy végül majdnem 2000 pohárnyi fogyott belőle – számolt be a terméket és az alapanyagot is előállító Körös-Maros Biofarm Kft. fejlesztési igazgatója.
Várhelyi Zoltán hozzátette, a biosörök kínálata a tavalyihoz hasonlóan idén is igen erős volt. A közel 30 féle sör közül, amit a vásáron megjelenő kilenc sörfőzde kóstoltatott, mindössze három készült olyan ősi gabonafélékből, mint a tönköly, a tönke vagy az alakor búza.
A kelet-európai térségből egyedül a magyar standon lehetett biosört találni, a méretében egyébként jóval nagyobb román, ukrán és más közösségi standokon a hagyományos tej-, vagy gyümölcsalapú termékek domináltak, egyáltalán nem találtunk söröket.
A sörfogyasztás általában kulturális és szubkulturális kötődést is jelent, ezért a magyar Alakor bevezetésének a német, illetve más környező piacokra nincs sok realitása – mutatott rá a szakember. Az előállítási technológia korlátjai és a kis gyártási mennyiség, valamint a viszonylag rövid szavatossági idő miatt először a hazai piaci terítést kell hatékonyan megszervezni, kiépíteni. Ennek ellenére jó érzés volt szembesülni a látogatók pozitív visszajelzéseivel, elismerő véleményükkel – összegzett Várhelyi Zoltán.
Forrás: Turizmus Online