Leépítheti magyarországi érdekeltségét a Red Bull – értesült a Marketing & Média piaci forrásokból. A lap információi szerint az erős árverseny miatt csökkent a kereslet a cég termékei iránt, így piaci részesedésük három százalék alá csökkent, továbbá jelentős népegészségügyi termékadó-fizetési kötelezettsége is lenne a cégnek.
A Kreatív Online érdeklődésére a Red Bullnál közölték: nem vonulnak ki, az irodát sem zárják be, de a cég magyarországi működését átszervezik. Részleteket nem árultak el, csak annyit, hogy márciusra tudják meg az osztrák központtól, hogy hányan maradnak a cégnél.
A Red Bull lépését megelőző hír volt januárban, hogy utód kinevezése nélkül a Samsunghoz távozott a cégtől Büttl Krisztián marketingvezető, valamint az, hogy szintén januárban a Telenor megszüntette a 2010-ben bevezetett Red Bull Mobile márkájú tarifacsomagját.
Az osztrák anyacég 100 százalékos tulajdonában lévő Red Bull Hungaria 2011-ben 2,69 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami 670 millió forintos csökkenést jelent a korábbi évhez képest, s már 2011-et is veszteséggel zárta a cég – írja cikkében a Marketing és Média.
Forrás: Marketing & Média Online
Forrás: Kreatív Online