A régióban terjeszkedik a Triplanet

Még a nyáron Szlovákiában, Csehországban és Romániában is elindul a Triplanet Utazási Szolgáltató Kft. online irodája.

A hazánkban 2007 óta működő, magánszemélyek tulajdonában álló online utaztató ügyvezető igazgatója, Bánki Róbert elmondta: a környező országokban a hazainál jóval nagyobb potenciált látnak az interneten keresztüli utaztatásban, hiszen lényegesen többen használják a webet, mint nálunk. A terjeszkedéshez ugyanakkor minimális befektetésre – honlapfordításra, illetve egy szolgáltató központ létesítésére – van szükség. Bánki Róbert az első teljes évben, 2010-ben a hazaihoz arányaiban hasonló árbevételre számít a környező országokból. Magyarországon tavaly közel 200 millió forint bevételt könyvelhetett el a társaság. A Triplanet szakemberei által fejlesztett dynamic packaging szolgáltatás lényege, hogy az utazó az előre összeállított katalógusajánlatok helyett maga állíthatja össze utazását a portálon. A foglalási rendszer folyamatosan frissíti az adott desztinációk szállás- és repülőjegy-ajánlatait, így foglaláskor az optimális találatot adja ki az érdeklődőknek. Ehhez hasonló cég mindössze egy működik a régióban: Szlovákiában – állítja Bánki Róbert. A társaság a hazai piacon is fejleszt: április közepétől már élesben is elérhető a jelenleg még béta verzióban működő Utazoom. A szolgáltatás a közösségi portálok rendszerére épít, lényege, hogy ha valaki már járt egy városban, egy adott szálláshelyen, erről adatlapot készíthet, s később bárki megvásárolhatja ugyanazt az utat. „Amikor elindítottuk a Triplanetet, úgy gondoltuk, mindenki lelkesen rakosgatja majd össze az utazását. Tévedtünk: az utasok szeretik, ha valaki tanácsot ad nekik” – magyarázza Bánki Róbert. Az ügyvezető úgy látja: a hazai utaztatási piac a személyes kapcsolatokon alapul. Az utaztatók nem fektetnek online fejlesztésekbe, hiszen inkább veszélyt látnak az internetben. (Világgazdaság)


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.